Patrys4891
7,983
17
2414
708
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 30-09-2014, 19:03
Podstawowe pytanie to w jakich warunkach będziesz jeździł?
Czy to zaśnieżone górskie ścieżki, czy miejskie odśnieżone ulice?
•
goralsky
2,901
0
22
16
SC I ph II
2002
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Podhale
goralsky
Zarejestrowani
— 30-09-2014, 19:05
U mnie raczej warunki dosyć ciężkie choć pewnie będzie to cykl mieszany
Prędkość nie zabija, lecz zbyt szybkie jej wytracanie.
•
Patrys4891
7,983
17
2414
708
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 30-09-2014, 19:07
Dębice są bezkonkurencyjne na śnieg
•
goralsky
2,901
0
22
16
SC I ph II
2002
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Podhale
goralsky
Zarejestrowani
— 30-09-2014, 19:09
Patryś jakiś konkretny model ?
Prędkość nie zabija, lecz zbyt szybkie jej wytracanie.
•
Patrys4891
7,983
17
2414
708
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 30-09-2014, 19:18
Frigo
Co prawda widzę że jest Frigo2 i Frigo HP, ale generalnie dębice są bardzo miękkie i się dobrze trzymają na śniegu. Na asfalcie już dużo gorzej niestety.
•
TomaszB
11,659
38
3263
1,745
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 30-09-2014, 19:23
(30-09-2014, 18:54)goralsky napisał(a): Przecież jest większy nacisk ...
Właśnie odwrotnie, przy szerszej oponie ciężar auta rozkłada się na większą powierzchnię (styku opony z podłożem) i tym samym nacisk jest mniejszy, im opona węższa tym mniejsza powierzchnia styku a więc większy nacisk.
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
•
Patrys4891
7,983
17
2414
708
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 30-09-2014, 19:25
No tak, ale czy w zimę jest lepszy większy nacisk czy mniejszy?
•
goralsky
2,901
0
22
16
SC I ph II
2002
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Podhale
goralsky
Zarejestrowani
— 30-09-2014, 19:28
(30-09-2014, 19:23)TomaszB napisał(a): (30-09-2014, 18:54)goralsky napisał(a): Przecież jest większy nacisk ...
Właśnie odwrotnie, przy szerszej oponie ciężar auta rozkłada się na większą powierzchnię (styku opony z podłożem) i tym samym nacisk jest mniejszy, im opona węższa tym mniejsza powierzchnia styku a więc większy nacisk.
Czyli chcesz powiedzieć że wystartujesz szybciej np. na lodzie na oponie szerszej niż na węższej ? Na asfalcie tak ale nie na śliskiej nawierzchni
Prędkość nie zabija, lecz zbyt szybkie jej wytracanie.
•
TomaszB
11,659
38
3263
1,745
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 30-09-2014, 19:30
Na lodzie na węższej na asfalcie na szerszej, przecież napisałem to w swoim poprzednim poście.
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
•
goralsky
2,901
0
22
16
SC I ph II
2002
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Podhale
goralsky
Zarejestrowani
— 30-09-2014, 19:33
Właśnie o to mi chodzi że węższe są lepsze na zimę.
Prędkość nie zabija, lecz zbyt szybkie jej wytracanie.
•
|