funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 22-01-2016, 10:32
(22-01-2016, 10:23)Bora napisał(a): Opony wielosezonowe to zło ... miałam je raz i nigdy więcej ..
Technologia się rozwija, kiedyś "nigdy więcej" mówiono o produktach motoryzacji francuskiej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-01-2016, 11:42 przez funkoval.)
•
momix
1,201
3
1279
4,011
SC III ph II
2015
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kęty
momix
Zarejestrowani
— 22-01-2016, 10:52
op
Dobra - kupiłem właśnie 4 szt. wielosezonowych Nexenów made in Korea zobaczymy co z tego wyjdzie
http://allegro.pl/4-x-nexen-195-65-15-np...62799.html
Nexen N'Priz 4S 195/60 R15 88 H Typ: opona całoroczna. Klasa: ekonomiczna – dobre osiągi w bardzo atrakcyjnej cenie. Bieżnik: kierunkowy – układa się w kształt litery V, przypomina charakterystyczną jodełkę – taka rzeźba bieżnika zapewnia doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego spod opony, a w efekcie bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Przeznaczenie: samochody osobowe. Rozmiary: od 15 do 17 cali. Testy opony: 2014: test "Auto Bild" w rozmiarze 185/60 R15: 1. miejsce, opona szczególnie polecana. Opis technologii: Nexen to firma z ponad 60-letnią tradycją w produkcji opon. Nazwa przedsiębiorstwa to połączenie słów next (‘następny’) oraz century (‘wiek’). Połączenie tych słów oddaje dobrze cel firmy – ciągły rozwój. Współcześnie opony Nexen są dostępne na rynkach 120 krajów świata. Opony z logo tej marki to produkty bardzo dobrej jakości i ekologiczne. Opis podany przez producenta: Nexen N'Priz 4S to opony dostosowane do wszystkich warunków pogodowych panujących w Europie. Ten model opony zapewnia odpowiedni poziom osiągów na każdym typie nawierzchni, niezależnie od pory roku. Dzięki kierunkowej rzeźbie bieżnika opona szybko i skutecznie odprowadza wodę oraz błoto pośniegowe. Specjalna konstrukcja ząbkowanych bloków bieżnika gwarantuje oponie wysoką wydajność na śniegu. Elementem, który zapewnia oponie bardzo dobre osiągi na śniegu i mokrej nawierzchni jest szeroki kanał główny opony i dwa boczne rowki. Nexen N'Priz 4S to opona, która gwarantuje bezpieczeństwo i komfort nie tylko w trudnych warunkach (mokra i ośnieżona nawierzchnia), ale również na suchej nawierzchni.
Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-priz-4s-195-60-r15-88-h/105344764
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Pewnie w poniedziałek lub wtorek zmienię to na świeżo zdam relację ;)
POLECAM!!! Szkolenia i inne usługi z zakresu BHP i PPOŻ - Rabaty i specjalne względy dla forumowiczów - M.O. - MIX
•
WLBN
25
1
1
2
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Krosno
WLBN
Zarejestrowani
— 22-01-2016, 11:35
W Clio całoroczne Falkeny się spisały bardzo dobrze, do Scenica poszły Goodyeary Vector 4Season 2G, spisują się jeszcze lepiej, nawet pod Krosnem. Tylko niestety nie kosztowały 800 zł za komplet. Ogólnie moje doświadczenia z oponą całoroczną są pozytywne, jestem jeszcze z tego pokolenia, które cały rok na Dębicy D124 jeździło, więc uprzedzeń nie miałem. Warunki dla całorocznych: spokojne auto, spokojny kierowca, brak przymusu jazdy w najgorszych warunkach. W moim Focusie, którym lubię się pobawić na krętej drodze i którym muszę regularnie jeździć po górach i lasach w środku nocy pozostaję przy dwóch kompletach.
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 22-01-2016, 14:37
(22-01-2016, 08:37)Wojtgda napisał(a): moja żona przez rok pokonała 4 tyś km
mam koła na lato z letnimi oponami, ale jak kupiłem renówkę były wielosezonowe Klebery. Żona nie "czuła" się żeby na nich jeździć, więc sprzedałem i zimówki kupiłem
Nie ukrywam wielosezonowe koła są dużo głośniejsze, w zimie szybciej włącza się ESP. a do śniegu nie nadają się wogóle...
Klebery to nie są najlepsze całoroczne gumy. Miałem w Lanosie. Kupiłem je po tym jak zimówki Klebera zrobiły sie błyszczące i generalnie nie nadawały do jazdy. Dałem szansę oponie Quadraxer. Jakoś to się kulało na początku, ale po dwóch sezonach do wywalenia.
Miałem jeszcze Navigatory 2 w golfie. Barumy (był na rynku prze chwilę całoroczny model Baruma). Klebery i teraz mam Vredestein. Zdecydowanie inna jakość tej ostatniej.
W szczeniaku mam Conti. Jezdzi to znośnie. Trochę gwiżdże na mokrym. Ale jak ostrzej przyspieszam to ASR włącza sie cały czas. Myślę, że każdemu podpasuje co innego.
(22-01-2016, 10:23)Bora napisał(a): Opony wielosezonowe to zło ... miałam je raz i nigdy więcej ... latem jak latem ... ale zima ? No ale jak komuś życie nie miłe ...
Jakie to były gumy? Ja miałem np. kiepskie zimówki Klebera a jednak nie uważam, że zimówki to zło.
(22-01-2016, 10:52)momix napisał(a): Dobra - kupiłem właśnie 4 szt. wielosezonowych Nexenów made in Korea zobaczymy co z tego wyjdzie
http://allegro.pl/4-x-nexen-195-65-15-np...62799.html
Pewnie w poniedziałek lub wtorek zmienię to na świeżo zdam relację ;)
Za te pieniądze nie powinieneś być rozczarowany. Ojciec to ujeżdża w dużym Voyagerze. I dają radę. Własciwie w zimie jak zimówka. Latem też;) Ale bieżnik tak nie schodzi
•
credo1
42
0
9
4
SC III ph II
2012
1.6 16V 110KM, 2013-2016
Legionowo
credo1
Zarejestrowani
— 22-01-2016, 20:39
Vredestein Quatrac 3 od wiosny na samochodzie. Widac róznicę w wysokości bieżnika pomiędzy osiami (przejechane ok. 20 tyś km), ale pomimo to jazda po śniegu jest przewidywalna. Oczywiście prowadząc auto trzeba pamiętać, że jedziem na oponach całorocznych. Podsumowując: na suchym i mokrym - rewelacja, natomiast na śniegu troszkę gorzej od typowej zimówki. Generalnie polecam
•
adi84
7,376
18
3182
7,562
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
Online
— 22-01-2016, 22:39
Ja teraz zapodałem do alhambry wielosezonowe navigatory 2 i jest ok. Śnieg bez problemu. Zobaczymy jak w lato ścieranie. Ogólnie jestem zadowolony jak na razie.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
•
momix
1,201
3
1279
4,011
SC III ph II
2015
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kęty
momix
Zarejestrowani
— 23-01-2016, 05:38
POLECAM!!! Szkolenia i inne usługi z zakresu BHP i PPOŻ - Rabaty i specjalne względy dla forumowiczów - M.O. - MIX
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi momix za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to momix for this post
• adi84, Oskar
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 23-01-2016, 20:09
Ja czegoś nie rozumiem. Vredestein i Hankook mają całą zielona tabelkę czyli sa najbardziej uniwersalne a na drugim miejscu Michelin dalej Pirelli które na śniegu sa tylko na czwórkę a do tego sa najdroższe.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ryjas for this post
• momix
Łukasz.Radom
40
0
4
1
SC II ph II
2006
1.6 16V 110KM, od 2013
Radom
Pewnie że się nadają, ale na czarne drogi.Nie polecam jazdy w góry i proponuję zachować wzmożoną ostrożność podczas deszczu.Moim zdaniem takie gumy to jedno wielkie nieporozumienie.
•
pio555
31,490
126
11215
3,063
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 23-01-2016, 23:59
(23-01-2016, 23:51)Łukasz.Radom napisał(a): Pewnie że się nadają, ale na czarne drogi.Nie polecam jazdy w góry i proponuję zachować wzmożoną ostrożność podczas deszczu mam dokładnie takie samo zdanie
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
|