OGÓLNE Oleje silnikowe
valvoline zwłaszcza longlife (chyba pierwszy opracowany)
mają dużo dobrych dodatków do auta liqui moly tak, ale nie wszystkie. bardziej do codziennego normalnego użytkowania a nie do czarnucha... millers (bo chyba o to chodziło) nie znam żadnej firmy transportowej by tego używała (dla mnie to swego rodzaju wyznacznik). u znajomego zaczął więcej troche palić na tym oleju (long life). wyczyściło silnik za bardzo. po powrocie spalanie spadło. były to wartości rzędu 0,2-0,3 l/100 km ale on przejeżdżał więcej niż sporo km. i to odczuwał. penrite nic na ten temat nie wiem. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2015, 07:36 przez KABOOM.)
skoro SUPERMAN jest taki mądry to czemu zakłada majtki na spodnie
(24-02-2015, 10:40)PRZEMO napisał(a): Ja ma obecnie Motul xcess 8100 5w40 no własnie jakos przemawia do mnie Motul pytanie który bedzie lepszy ? MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 MOTUL 8100 X-Cess 5W40 (24-02-2015, 10:40)PRZEMO napisał(a): Ja ma obecnie Motul xcess 8100 5w40 no własnie jakos przemawia do mnie Motul pytanie który bedzie lepszy ? MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 MOTUL 8100 X-Cess 5W40 i czym one sie tak naprawdę różnią? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2015, 10:48 przez scrabi.)
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
olej olejowi nie równy - to wiadomo. że nawet tej samej marki różnej jakości oleje - to już nie zawsze się pamięta.
jeżeli piszecie o jakiejś marce, to też z podaniem konkretnego oleju. Valvoline i Motul nie są wyjątkami, mają lepsze i gorsze oleje. Żeby przekonać się, co dany model jest wart, trzeba popatrzeć w kartę charakterystyki, danych technicznych. Dopiero wtedy można stwierdzić, czy będzie odpowiedni dla danego silnika i stylu jazdy kierowcy. KABOOM napisał(a):wyczyściło silnik za bardzo według mnie to nie kwestia 'wyczyszczenia silnika' - po prostu olej w temperaturze roboczej stawiał większy opór (bardziej "lepki") i silnik zużywał większą ilość paliwa, żeby ten opór przezwyciężyć. co do porównania X-cess/X-clean: - jeden nie nadaje się do stosowania w silnikach z DPF (wysoka ilość popiołów siarczanowych), drugi tak (ale za to nieco gorzej chroni) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2015, 11:53 przez funkoval.) (24-02-2015, 11:32)funkoval napisał(a): olej olejowi nie równy - to wiadomo. że nawet tej samej marki różnej jakości oleje - to już nie zawsze się pamięta. czyli rozumiem że do mojego (ja nie mam DPFa) będzie lepszy X-clean:?
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety.... |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości