Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Oleje silnikowe


PRZEMO
Administratorzy

Myślałem bardziej o Mullers, Penrite, Valvoline, LIQUI MOLY

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
KABOOM
Zarejestrowani

valvoline ThumbupThumbup zwłaszcza longlife (chyba pierwszy opracowany)
mają dużo dobrych dodatków do auta
liqui moly tak, ale nie wszystkie. bardziej do codziennego normalnego użytkowania a nie do czarnucha... Biggrin
millers (bo chyba o to chodziło) nie znam żadnej firmy transportowej by tego używała (dla mnie to swego rodzaju wyznacznik). u znajomego zaczął więcej troche palić na tym oleju (long life). wyczyściło silnik za bardzo. po powrocie spalanie spadło. były to wartości rzędu 0,2-0,3 l/100 km ale on przejeżdżał więcej niż sporo km. i to odczuwał.
penrite nic na ten temat nie wiem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2015, 07:36 przez KABOOM.)

skoro SUPERMAN jest taki mądry to czemu zakłada majtki na spodnie Huh
Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

Ja mam u siebie wlany valvoline.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

teraz to ja juz zbaraniałemKwasnyJaki w końcu olej do mojego bedzie najlepszy? Chciałem Motula ale jaki dokładnie?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Ja ma obecnie Motul xcess 8100 5w40

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
KABOOM
Zarejestrowani

najlepszy będzie ten który wybierzesz..
my możemy zasugerować, podpowiedzieć.
ja osobiście używam valvloinie od 8 lat (nie tylko w scenic)

skoro SUPERMAN jest taki mądry to czemu zakłada majtki na spodnie Huh
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(24-02-2015, 10:40)PRZEMO napisał(a): Ja ma obecnie Motul xcess 8100 5w40

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

no własnie jakos przemawia do mnie Motul pytanie który bedzie lepszy ?
MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40
MOTUL 8100 X-Cess 5W40

(24-02-2015, 10:40)PRZEMO napisał(a): Ja ma obecnie Motul xcess 8100 5w40

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

no własnie jakos przemawia do mnie Motul pytanie który bedzie lepszy ?
MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40

MOTUL 8100 X-Cess 5W40 i czym one sie tak naprawdę różnią?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2015, 10:48 przez scrabi.)

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

olej olejowi nie równy - to wiadomo. że nawet tej samej marki różnej jakości oleje - to już nie zawsze się pamięta.
jeżeli piszecie o jakiejś marce, to też z podaniem konkretnego oleju.
Valvoline i Motul nie są wyjątkami, mają lepsze i gorsze oleje. Żeby przekonać się, co dany model jest wart, trzeba popatrzeć w kartę charakterystyki, danych technicznych. Dopiero wtedy można stwierdzić, czy będzie odpowiedni dla danego silnika i stylu jazdy kierowcy.


KABOOM napisał(a):wyczyściło silnik za bardzo

według mnie to nie kwestia 'wyczyszczenia silnika' - po prostu olej w temperaturze roboczej stawiał większy opór (bardziej "lepki") i silnik zużywał większą ilość paliwa, żeby ten opór przezwyciężyć.


co do porównania X-cess/X-clean:
- jeden nie nadaje się do stosowania w silnikach z DPF (wysoka ilość popiołów siarczanowych), drugi tak (ale za to nieco gorzej chroni)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2015, 11:53 przez funkoval.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(24-02-2015, 11:32)funkoval napisał(a): olej olejowi nie równy - to wiadomo. że nawet tej samej marki różnej jakości oleje - to już nie zawsze się pamięta.
jeżeli piszecie o jakiejś marce, to też z podaniem konkretnego oleju.
Valvoline i Motul nie są wyjątkami, mają lepsze i gorsze oleje. Żeby przekonać się, co dany model jest wart, trzeba popatrzeć w kartę charakterystyki, danych technicznych. Dopiero wtedy można stwierdzić, czy będzie odpowiedni dla danego silnika i stylu jazdy kierowcy.


KABOOM napisał(a):wyczyściło silnik za bardzo

według mnie to nie kwestia 'wyczyszczenia silnika' - po prostu olej w temperaturze roboczej stawiał większy opór (bardziej "lepki") i silnik zużywał większą ilość paliwa, żeby ten opór przezwyciężyć.


co do porównania X-cess/X-clean:
- jeden nie nadaje się do stosowania w silnikach z DPF (wysoka ilość popiołów siarczanowych), drugi tak (ale za to nieco gorzej chroni)

czyli rozumiem że do mojego (ja nie mam DPFa) będzie lepszy X-clean:?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

raczej odwrotnie, X-cess. X-clean jest w teorii olejem typu LowSAPS czyli daje mało popiołu, który mógłby zapchać DPF

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości