op
Wrzucam bo może się komuś przyda - porównywarka klas (oznaczeń olejów).
http://origin-qps.onstreammedia.com/orig...index.html
Możecie sprawdzić sobie czy przypadkiem Twoj olej nie jest za rzadki (wartosc HTHS - High-temperature high-shear-rate (HTHS) viscosity)
Może się okazać sie ze nie zapewnia takiej ochrony jak powinien - coraz wiecej olejow na rynku robionych jest pod pojazdy gdzie liczy sie ekonomika a nie ochrona elementow przed zuzyciem (nikt sie nie przejmuje ze silnik wytrzyma mniej niz 200tys).
Generalnie olej powinien byc lepszy niz specyfikacja producenta samochodu (silnika).
HTHS gdzie do starszych silnikow wymaga sie HTHS wiekszego (wieksze rowne) niz 3.5 a w wiekszosci nowych silnikow wymog HTHS jest np wiecej/rowne niz 2.6 (ekonomia wazniejsze od zużycia).
To z innego forum, ale myślę że może się przydać
Sam się zaciekawiłem wychodzi na to że odpowiednia norma do mojego silnika oleju to RN0710 a mam zalany z RN0700 - co może prowadzić do zużycia.
http://origin-qps.onstreammedia.com/orig...index.html
Możecie sprawdzić sobie czy przypadkiem Twoj olej nie jest za rzadki (wartosc HTHS - High-temperature high-shear-rate (HTHS) viscosity)
Może się okazać sie ze nie zapewnia takiej ochrony jak powinien - coraz wiecej olejow na rynku robionych jest pod pojazdy gdzie liczy sie ekonomika a nie ochrona elementow przed zuzyciem (nikt sie nie przejmuje ze silnik wytrzyma mniej niz 200tys).
Generalnie olej powinien byc lepszy niz specyfikacja producenta samochodu (silnika).
HTHS gdzie do starszych silnikow wymaga sie HTHS wiekszego (wieksze rowne) niz 3.5 a w wiekszosci nowych silnikow wymog HTHS jest np wiecej/rowne niz 2.6 (ekonomia wazniejsze od zużycia).
To z innego forum, ale myślę że może się przydać
Sam się zaciekawiłem wychodzi na to że odpowiednia norma do mojego silnika oleju to RN0710 a mam zalany z RN0700 - co może prowadzić do zużycia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2017, 21:43 przez TomaszB.)