OGÓLNE Odpowietrzanie układu chłodzenia
op
Mam pytanko. Jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Dzisiaj wymieniłem nagrzewnicę na nową, ale na dworze było 3 stopnie i na początku włączył się wiatrak, ale później wpadłem na genialny pomysł i odkręciłem odpowietrznik na termostacie. Płyn był tak gorący, że nie mogłem jej wkręcić i trochę płynu wyleciało. Szybko na Orlena, zalałem petrygo, ale jak pisałem było 3 stopnie i wiatrak się nie załączył. Na dodatek powietrze jest lekko ciepłe.
Pablo84k napisał(a):odkręciłem odpowietrznik na termostacie.całkowicie go odkręciłeś? Mogłeś go tylko popuścić aż będzie syczeć powietrze a później kapać płyn czy delikatnie lecieć ![]()
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
bo leci lekko ciepłe powietrze, a na full odkręcone. Na poprzedniej nagrzewnicy lepiej grzał, tylko wolno się nagrzewała. Nagrzewnicę podłączyłem pod kran i nagrzała się cała, aż nie można było utrzymać. Podejrzewam że wcześniej też silnik był zapowietrzony. Ciepłe powietrze leciało przy 3 kresce na wskaźniku. Jak wyjąłem nagrzewnicę to mało z niej zleciało, ale może tak mi się wydaje. Może jutro ją rozbiorę i zobaczę czy jest drożna, ale dam głowę że tak jest. Tylko nie piszcie o termostacie. Silnik się dobrze nagrzewa, te objawy dobrze znam. A 15 sekund leciało ciurkiem. Jak śrubę wkręcę na 2 obroty to i tak nic nie leci, nawet bombelek, a o tym pisali w książce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2014, 21:18 przez Pablo84k.)
więc odpowietrz jeszcze raz, na ciepłym silniku delikatnie odkręcaj a jak będzie kapać to zakręć i powinno być ok
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Mi w moich Dieslu na wskaźniku temperatury wskazówka nawet nie nachodzi na żadną kreskę, a już czuć ciepłe powietrze.
op
A Diesel się wolniej nagrzewa niż benzyna. Mówiłem że coś nie tak. Ok kładę się spać, jutro rano jadę do pracy, sprawdzę czy wciągnął z wyrównawczego i jak będę wracał i podjadę pod dom to spróbuję go zagrzać, ma być 7 stopni na plusie. Ps. Czy jest jakiś kranik przed nagrzewnicą, czy ciepło zimno steruje jakąś klapką?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2014, 21:31 przez Pablo84k.)
na zimnym silniku odkręć zbiorniczek wyrównawczy jak pociągnie z niego dużo to dolej zakręć i w drogę,
Pablo84k napisał(a):Ps. Czy jest jakiś kranik przed nagrzewnicą, czy ciepło zimno steruje jakąś klapką?w naszych autach już nie ma takich rzeczy.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
ja u siebie nie bawię się w odpowietrzanie układu.
Jak opróżnię cały układ, to zalewam na max płynu, jadę się przejechać, jak się zagrzeje, to trochę wysokich obrotów zapodaję i większość powietrza wylatuje i w zbiorniczku jest połowę mniej płynu. Po kilku godzinach przeważnie jeszcze trochę płynu ubywa ze zbiorniczka. ![]()
Ja podobnie jak Patryś,też nie bawię się w odpowietrzanie,wymieniałem u siebie płyn w chłodnicy już kilka razy z powodu innych napraw i nigdy nie odpowietrzałem,zawsze było dobrze,więc napewno coś jest nie tak,tylko musimy dojść co?
![]()
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości