OGÓLNE Odpowietrzanie układu chłodzenia
op
Mam pytanko. Jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Dzisiaj wymieniłem nagrzewnicę na nową, ale na dworze było 3 stopnie i na początku włączył się wiatrak, ale później wpadłem na genialny pomysł i odkręciłem odpowietrznik na termostacie. Płyn był tak gorący, że nie mogłem jej wkręcić i trochę płynu wyleciało. Szybko na Orlena, zalałem petrygo, ale jak pisałem było 3 stopnie i wiatrak się nie załączył. Na dodatek powietrze jest lekko ciepłe.
Pablo84k napisał(a):odkręciłem odpowietrznik na termostacie.całkowicie go odkręciłeś? Mogłeś go tylko popuścić aż będzie syczeć powietrze a później kapać płyn czy delikatnie lecieć i zakręcić wtedy i powinno być ok. A dużo Ci wyleciało? i czemu uważasz że się nie odpowietrzył?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
bo leci lekko ciepłe powietrze, a na full odkręcone. Na poprzedniej nagrzewnicy lepiej grzał, tylko wolno się nagrzewała. Nagrzewnicę podłączyłem pod kran i nagrzała się cała, aż nie można było utrzymać. Podejrzewam że wcześniej też silnik był zapowietrzony. Ciepłe powietrze leciało przy 3 kresce na wskaźniku. Jak wyjąłem nagrzewnicę to mało z niej zleciało, ale może tak mi się wydaje. Może jutro ją rozbiorę i zobaczę czy jest drożna, ale dam głowę że tak jest. Tylko nie piszcie o termostacie. Silnik się dobrze nagrzewa, te objawy dobrze znam. A 15 sekund leciało ciurkiem. Jak śrubę wkręcę na 2 obroty to i tak nic nie leci, nawet bombelek, a o tym pisali w książce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2014, 21:18 przez Pablo84k.)
więc odpowietrz jeszcze raz, na ciepłym silniku delikatnie odkręcaj a jak będzie kapać to zakręć i powinno być ok
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Mi w moich Dieslu na wskaźniku temperatury wskazówka nawet nie nachodzi na żadną kreskę, a już czuć ciepłe powietrze.
op
A Diesel się wolniej nagrzewa niż benzyna. Mówiłem że coś nie tak. Ok kładę się spać, jutro rano jadę do pracy, sprawdzę czy wciągnął z wyrównawczego i jak będę wracał i podjadę pod dom to spróbuję go zagrzać, ma być 7 stopni na plusie. Ps. Czy jest jakiś kranik przed nagrzewnicą, czy ciepło zimno steruje jakąś klapką?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2014, 21:31 przez Pablo84k.)
na zimnym silniku odkręć zbiorniczek wyrównawczy jak pociągnie z niego dużo to dolej zakręć i w drogę,
Pablo84k napisał(a):Ps. Czy jest jakiś kranik przed nagrzewnicą, czy ciepło zimno steruje jakąś klapką?w naszych autach już nie ma takich rzeczy.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
ja u siebie nie bawię się w odpowietrzanie układu.
Jak opróżnię cały układ, to zalewam na max płynu, jadę się przejechać, jak się zagrzeje, to trochę wysokich obrotów zapodaję i większość powietrza wylatuje i w zbiorniczku jest połowę mniej płynu. Po kilku godzinach przeważnie jeszcze trochę płynu ubywa ze zbiorniczka.
Ja podobnie jak Patryś,też nie bawię się w odpowietrzanie,wymieniałem u siebie płyn w chłodnicy już kilka razy z powodu innych napraw i nigdy nie odpowietrzałem,zawsze było dobrze,więc napewno coś jest nie tak,tylko musimy dojść co?
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości