OGÓLNE Drobne naprawy blacharsko/lakiernicze
(08-03-2015, 12:48)bartas napisał(a): Jeżeli pojawia się dziurki to spawanie pozostało czy można je czymś zakryć? Z tego co widzę (a trochę doświadczenia mam - bawimy się od lat zabytkowymi pojazdami) w pokazanym miejscu jest dziura, trzyma się tylko na lakierze i szpachli. Rozwiązanie - szlifierka z tarczą lamelkową - i drzemy, az pokaże się zdrowy metal. Wszystko, co ma slady korozji bezlitośnie wycinamy, zabezpieczamy np. brunoxem epoxy (cortanin dla ceniących uproszczenia) i robimy wstawkę z nowej blachy wspawanej migomatem. Od wewnątrz podkład epoksydowy, środek izolujący do profili zamkniętych. Z zewnątrz spaw szlifujemy, pasywujemy chemicznie, dobry podkład, szpachlówka, docieranie, podkład, lakier bazowy, lakier bezbarwny. Jeśli zrobi się to w miarę szybko i zdecydowanie - jest szansa, że pożyje dłużej, niż do następnego sezonu. Zatykanie dziurek domowymi sposobami skutkuje tylko większym zakresem koniecznych prac i to po kilku tygodniach. Jesteś (chyb a) z Kielc - jeśli nie ma Ci kto tego zrobić, możemy pogadać z moim nadwornym mistrzem szlifierki - może znajdzie jakiś termin (a z tym trudno, siedzi aktualnie nad moją Syreną). Jeśli próg nie był uprzednio wymieniany - taka operacja może się udać. Jeśli próg był już wstawiany - sugeruje wizytę na solidnej (i drogiej) blacharni - może zaistnieć konieczność wyosiowania nadwozia po wycięciu całego progu (a tego u nas nie zrobimy, aktualnie nie ma miejsca). (31-05-2015, 16:08)22idwie2 napisał(a): Cześć, słuchajcie dajmy na to że maluje tylną klapę samochodu ale nie chcę ściągać emblematow i literek w jaki sposób je zabezpieczyć oprócz oklejania? W prowizoryczny sposób? Smarujac np. smarem łożyskowym Na serio? Jeśli ma być to zrobione w akceptowalnej jakości - wyłącznie podgrzanie i zdjęcie emblematu. Ponowne przyklejenie nie jest specjalnie trudne, choć dość pracochłonne i irytująco żmudne. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015, 16:59 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Każdy rdzewieje. Scenic mniej, ale jeśli juz coś było robione to cudów nie ma i kiedyś ruda wyjdzie.
Czyść to i zamaluj jak najszybciej.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Ja z powodu rdzy rozstalem się z marka Opel, a tu widzę że i Scenica ruda potrafi zgnebic.Choc tez mi się wydaje ze takie purchle w progu to raczej już wstawiany był przez jakiegoś Czesia albo Mirka
W tytule Bartas pisze: "Drobne naprawy blacharsko/lakiernicze". Niestety, na moje oko ten próg to już poważna robota. Ewidentnie ktoś to wcześniej robił i źle zabezpieczył lub nie wyczyścił. Musisz zedrzeć wszystko do tzw. gołej blachy. Bardzo prawdopodobne że będą tam jakieś spawy które jakiś Mietek robił. One najczęściej, źle wyczyszczone i są ogniskiem korozji. Wyczyścić spaw z zewnątrz to jedno ale na progu nie wyczyścisz go od wewnątrz. Można jedynie do progu wstrzyknąć środek tzw. pożeracz rdzy, następnie farbę antykorozyjną i zakonserwować. A i to nie daje 100% gwarancji. Jeśli przy czyszczeniu zacznie Ci wypadać więcej dziur to chyba jedynie pozostaje wyciąć próg i wstawić nowy a potem porządnie zakonserwować. Ale to musi zrobić fachowiec i to dobry fachowiec. Inaczej jeśli próg gnije od środka to będziesz miał purchle po pół roku na nowo.
Skoro już padło o zabezpieczaniu podwozia, to jeszcze powiedzcie czym? Samemu, czy szukać majstra od blacharki? Manualny jestem i wiele rzeczy sam potrafię zrobić, pytanie jak bardzo jest to skomplikowane?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości