OGÓLNE Drgania silnika na postoju - Auto po wymianie poduszek
Miałem do wymiany poduszkę od skrzyni na dole, mój sasic już po 2,5 roku doczekał się wymiany(objawem były wibrowanie silnika jak stałem pod górkę, wcześniej na starej poduszce miałem identyczne objawy).
Kupiłem Hutchinsona i wymienili mi w warsztacie. Wcześniejsze objawy ustały, ale na wolnych obrotach trzęsie bardziej niż przed wymianą. Pytanie próbować podjechać żeby pokombinowali(już widzę to zadowolenie w ich oczach), czy to wadliwa poducha? (15-08-2019, 21:24)Przemek7 napisał(a):(15-08-2019, 13:15)Marian1981 napisał(a): ale na wolnych obrotach trzęsie bardziej niż przed wymianą. Lepszych poduszek nie ma .Robią je podobno i w Żywcu . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2019, 00:14 przez marekwodniak.) (16-08-2019, 13:21)A2-eR11 napisał(a): Za trzepanie silnikiem, ze tak napisze, to glownie w 90% odpowiada poduszka olejowa... ta od strony rozrządu... No właśnie wymieniłem poduszkę silnika olejową i tak napier... budą, że szok... gorzej niż na starej rozjechanej... Telepie strasznie, aż szyberdachy podskakują...co jest nie tak?? Mam to rozebrać i na opuszczonym całkowicie silniku to składać, czy jak? Na biegu jałowym masakra, tak trzęsie całym autem, od 2k obr w górę tego efektu nie ma, znaczy się źle się poduszka ułożyła, czy coś nie tak zmontowane? Skręcałem to na podlewarowanym silniku..może to jest błąd? Wymieniona tylko poduszka olejowa od strony rozrządu.
Ja zawsze dokręcałem jak auto postawiłem na koła. Odpaliłem by się ulozyła i wtedy dokręcałem.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
(21-04-2020, 17:51)maciej1486 napisał(a): Ja zawsze dokręcałem jak auto postawiłem na koła. Odpaliłem by się ulozyła i wtedy dokręcałem. Najwidoczniej spartoliłem to dokręcając wszystko na podstawionym na kobyłkach aucie i podlewarowanym silniku... Rozumiem @ maciej1486 , że całkiem opuściłeś auto, poluzowałeś śruby, opuściłeś silnik i wtedy dopiero dokręcałeś?? Może za wysoko podniosłem jednostkę...na YT @ Warsztat pod chmurką pokazywał, żeby odrobinę podnieść..ja dałem mocno w górę, tak, żeby mi luźno śruby szły..może to był błąd. Zobaczę jutro..jeszcze raz to rozkręce, opuszcze auto i wtedy poskręcam. Moment dokręcenia śrub w Grandzie ten sam co w Scenic'u 2, czyli: osłona "ameliniowa" rozrządku - 62Nm oraz sama podstawa poduchy, wspornik 105nM ?
Tez od zawsze skrecam poduszki dopiero jak juz silnik wisi na nich i auto na kolach jest. Po uruchomieniu silnika, zeby sie ulozylo wszystko. (W scenicu z wyjatkiem poduszki skrzyni biegow... tam odrazu dokrecam z przyczyn jej umiejscowienia).
Momenty dokrecenia zapewne sa identyczne czy to w wersji grand czy krotkim. Edit: Tak jeszcze co mi przyszlo do glowy po chwili. - Jakiego producenta kupileś tą poduszkę? Z tego co tu wiekszosc opisuwala, to Sasic jakies lipne nowe poduszki produkuje, że czesto sie gorzej zachowują niz stare... Dlatego polecane sa Oryginalne lub Hutchinsona te produkty. W teorii jeszcze Lemforder powinien byc ok... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2020, 09:27 przez A2-eR11.)
@ A2-eR11 Oryginalna Renault kupiłem, a łącznik/wspornik jakiś NTY bo nie było oryginału. Zrobiłem błąd, że dokręciłem wszystko na pod lewarowanym silniku i aucie stojącym na kobyłkach...
Dzisiaj jeszcze raz to rozbiorę, opuszczę auto na koła i silnik na tej poduszce powieszę, tylko nie wiem czy jak odpalę to mi nie wywali z niej silnika, bo mocno się ten diesel buja, chyba nie powinno. Swoją drogą strasznie twarda ta guma w nowej poduszce...poprzednią rozjechaną to ręką sobie mogę doginać a tą nową za chiny nie mogę ugiąć...czyżby z jakieś felernej gumy to zrobili? Sacic'a nie stosuję w ogóle...przynajmniej nie we francuzach. Staram się wkładać tylko oryginały, bo wiem czym się kończy kombinowanie i oszczędzanie w autach spod znaku kuciapki, szczególnie na naszych pięknych dziurawych drogach |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości