Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Dokręcanie kół wkrętarką PARKSIDE


fredi72
Zarejestrowani

op Czyli co by dalej nie spamować. Klucz z Lidla śruby nie ukręci tylko w trasie będę miał kłopoty z jej odkręceniem?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

raczej tak

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • fredi72
scrabi
Zarejestrowani

Nikt mądry nie dokreca pneumatem do końca śrub w kołach...
Ja zawsze używam klucza dynamometrycznego, i nigdy problemu nie było z odkreceniem, czy to na drodze czy przy zmianie koła.a penaumatwm jak dowalisz do zapomnij..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Dowalenie kół pneumatem to niszczenie srub, gwintów i felg.
Po jednym razie nic się nie stanie, ale po kilku razach już coś może się dziać.

Klucz udarowy jest do odkręcania.
Przykręcanie udarowym to potencjalne problemy.

obliczone na lukakatorze

Thumbup
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ scrabi ja klucza dynamometrycznego nigdy nie używałem a robiłem wiele samochodów Thumbup

@ fredi72 myślę że wszystko jest kwestią rozwagi i dobrego klucza.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(25-01-2022, 21:39)Gieno555 napisał(a): @ scrabi ja klucza dynamometrycznego nigdy nie używałem a robiłem wiele samochodów Thumbup

Podobnie i ja....
Ale po to są klucze dynamometrycznego żeby ich używać..
Jak byś mi np dowalił tylko pneumatem koła np przy zmianie zima lato.. To wierz mi że była by to ostatnia wizyta u ciebie...
Ale spoko wszystko idzie ogarnąć..trzeba tylko trochę wiedzy i umiejętności..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
itek
Warsztat, który nie używa dynamometra - Omijam !
Udar bez regulacji to mało przydatne narzędzie.

Odpowiedz
halasma
Zarejestrowani

Online
Tylko nie wiem czy zauważyliście ze często użycie dynamometryka sprowadza się do pokazania klientowi ze kliklo, a samo "dokręcanie" i tak idzie udarem.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(26-01-2022, 09:15)halasma napisał(a): Tylko nie wiem czy zauważyliście ze często użycie dynamometryka sprowadza się do  pokazania klientowi ze kliklo, a samo "dokręcanie" i tak idzie udarem.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Takich także należy omijać.
Łatwo wyłapać - przecież przed "kliknięciem" klucz musi wykonać przynajmniej część obrotu.
A co do dokręcania udarem - swój klucz ustawiam na najniższy moment - i np. w Meganie pierwsze uderzenie udaru to może już być za dużo.
A "na wyczucie" udarem się nie nadziała.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • scrabi
halasma
Zarejestrowani

Online
Dokręcam zgodnie z serwisowka 130Nm.
Mam udar elektryczny z juli, w nim pierwsze trykniecie jest ponizej tych 130.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości