Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Dokręcanie kół wkrętarką PARKSIDE


fredi72
Zarejestrowani

op Może mi ktoś doradzi. Mianowicie zakupiłem wkrętarkę udarową PARKSIDE PDDSSA 20 Li A1:

https://www.lidl.pl/p/parkside-akumulato...7sQAvD_BwE

Wcześnie widziałem na Youtubie test "podobnej" zakrętarki i wydawało mi się że moment zakręcania można ustawiać np. na 120Nm. Kiedy rozpakowałem swoją w domu okazało się że dokręca ona z max. momentem 180 Nm bez możliwości regulacji. Teraz nie wiem co robić: zwrócić ją i poszukać innej z regulacją momentu czy używać jej a następnie kluczem dynamometrycznym odpowiednio dokręcać śruby. Czy takie jednorazowe dokręcenie kół zniszczy śruby?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Używam typowego elektrycznego klucza udarowego - z możliwością ustawiania momentu dokręcania.
Ale:
zasadniczo używam go do odkręcania śrub i nakrętek kół ( bo w moich ulubionych starociach czasami to duży problem)
natomiast dokręcanie: wkręcenie śruby od załapania ale zawsze tylko do pierwszego uderzenia udaru ( tu potrzeba wyczucia)
potem bezwzględnie ręcznie, dynamometrem i to w kilku etapach.
Dzięki temu nawet w samochodzie ponad 40-letnim nie martwię się o stan gwintów w piaście, ostatnia urwana śruba trafiła się jakieś 20 lat temu.
Jeśli moment dokręcania nie jest regulowany i jego deklarowana wartość znacznie przekracza pożądaną - byłbym ostrożny, choć prawdopodobnie wartość momentu osiągana praktycznie będzie wyraźnie mniejsza, niż deklarowana.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • fredi72, pawlosio
pawlosio
Zarejestrowani

Podobnie jak kolega wyzej..odkrecac mozna...ale z dokrecaniem bylbym ostrozny....wolalbym już zwykłym kluczem ręcznie z wyczuciem odkręcić śruby niż udarem...

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:
  • fredi72
fredi72
Zarejestrowani

op Według testów ten sprzęt generuje ok. 170Nm. Czy dokręcając z wyczuciem (do jednego udaru) nie ryzykuję przeciągnięcia gwintu?

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Od zawsze dokręcam śrub ręcznie zwykłymi kluczami i nigdy nie przydarzyło mi się ukręcić śruby.
Co ciekawsze kilka razy zdarzyło mi się ukręcić śruby próbując odkręcić/wykręcić.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Panowie o czym wy tu rozkminiacie przecież 99% wulkanizacji dokręca koła kluczem udarowym i dokręca dynanmetrycznym
na tych kluczach nie ma regulacji momentu ( a przynajmniej tego nie robią) i żyja i nic sie nie dzieje
Sam uzywam klucza z Jula https://www.youtube.com/watch?v=OUUdmtn2...terkowanie od kilku lat i niem ma zadnych problemów

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Pewnie na 10 000 razy nic się nie stanie..ale za 10 001 tak...Może ryzyko nie jest ogromne....ale statystyka to taka dość zabawna część nauki A nie wiem czy chciałbyś być akurat tym 1 na 10 000 przypadkow i urwac srube...to nie tak strasznie duzo roboty zalapac srube udarem a dokrecac recznie kluczem..

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pawlosio tą udarówką z Lidla zdrowej szpilki od koła nie ukręcisz.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(25-01-2022, 19:49)Gieno555 napisał(a): udarówką z Lidla zdrowej szpilki od koła nie ukręcisz.
to samo maiłem napisać
te wszystkie marketowy urządzenia swoje moce i momenty mają tylko na papierze

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Gieno555
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Mój mechanik ma klucz z regulacja i twierdzi ze jak dokreci koło samym kluczem to moge zapomniec ze odkrece je na drodze. Dlatego zmniejsza sila dokrecenia i potem dokreca kluczem dynamo

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości