Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Czujniki ciśnienia w oponach


Oktawiusz
Zarejestrowani

Stan baterii niestety jest trudny do określenia. Są porządne testery na rynku do systemów TPMS ale te też pokazują tylko status battery OK albo że lipa. Nie ma statusów pośrednich.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
presio
Zarejestrowani

Jak komuś chce się bawić to może rozdłubać czujnik i zmienić baterie. Ciężko, ale da sie.

Pozdrawiam
presio AKA marky
Odpowiedz
larson
Zarejestrowani

A czy nie zdarza się wam, że czasami te czujki fiskują?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(31-08-2015, 06:14)larson napisał(a): A czy nie zdarza się wam, że czasami te czujki fiskują?
Kilka lat temu jak mialem lagune to potrafily swirowac bez niczego raz jedno kolo raz drugie pokazywalo ze malo powietrzaBiggrin

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

W Lagunach mam wrażenie, że częściej świrowały. Ja na swoje nie narzekam. Działają świetnie. Pamiętaj, że mają w sobie baterię, która wieczna nie jest.
Zadaj inaczej pytanie to może pomożemy Biggrin

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
presio
Zarejestrowani

Pamiętaj ze te stare lagunowe, te kwadratowe maja dokładność jednej dziesiatej czyli 2,2 2,3. Te nowe podluzne juz do setnych po przecinku

Pozdrawiam
presio AKA marky
Odpowiedz
Krzychu
Zarejestrowani

Ja nie miałem nigdy problemu z czujnikami ciśnienia w oponach

Odpowiedz
mb3366
Zarejestrowani

Zaczalem sie zastanawiać nad jedną rzeczą - jak właściwie działaja czujniki.
Trzeba je zaprogramować, odpowiedni kolor na odpowiednie koło itd...
A co w przypadku jak zamieniam koło z czujnikiem na zapasówke bez czujnika ale uszkodzone koło nadal jest w bagażniku ? Teoretycznie spadek ciśnienia powinien załatwić sprawę i aktywować system - No ok. A jeśli podmienie "zdrowe" koło z zapasówką i to w bagażniku bedzie miało odpowiednie ciśnienie ? Czy jest tam jakis czujnik odśrodkowy badajacy to czy koło jest założone ?

Do czego zmierzam.... Zima idzie, z chęcią bym kupił drugi komplet kół ale cena czujników mnie odstrasza a prawdopodobienstwo uszkodzenia tych oryginalnych przy wymianie opon conajmniej denerwuje.
Wiem wiem system mozna wyłączyć programując auto na nowo itd. Mam gwarancję i obawiam się że po takim programowaniu grarancja pódzie w pole.... A co by było gdyby....
- moze istnieją jakies emulatory (w koncu to elektronika) - wysyła to sygnal do systemu TPMS i zalatwia sprawe
- a może wersja garażowa/chałupnicza Biggrin - 6 blaszek z nierdzewki, w jednej z nich otworek pod wentyl. Wyspawać tigiem szescian powiedzmy 10cmx10cm, czujniki do srodka, nabic kompresorem do 2.5 wrzucić gdzies do schowka/szuflady i zapomniec o sprawie. Jedynie obawiam się, że mała pojemność może się ujawnić przy zmianach temp, ale wtedy możnaby azotem napompowac. Może szalone i niestandardowe ale czy nie najtansze ? Lol

PS. ktoś mi kiedys powiedział że są kraje jak Austria, Czechy w ktorych za zaswiecone kontrolki TPMS można dostac mandat. Spotkał się ktoś z tym czy bujda na kółkach ?

Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

Jestem w trakcie budowania własnego wzbudzacza do TPMS i ostatnio zgłębiałem temat dość ostro.

Już wyjaśniam.

Czujniki ciśnienia kół przekazują do sterownika samochodu informację zakodowane cyfrowo drogą radiową. W europie działają na częstotliwości 433.92 MHz. Wysyłają sygnały ze swoim ID (indywidualnym numerem), ciśnieniem koła, temperaturą i statusem baterii.
W momencie dostarczenia nowych czujników, trzeba je dopisać do samochodu podnosząc ciśnienie w oponie do 3.8 bar oraz wzbudzając je specjalnym urządzeniem zwanym wzbudzaczem (urządzenie emitujące sygnał na częstotliwości 125 kHz). Nowe czujniki nie emitują żadnego sygnału, dopiero wzbudzenie ich rozpoczyna cykl wysyłania sygnałów. Ma to na celu oszczędzanie baterii w czasie ich składowania w magazynie.
Przypisane i wybudzone czujniki po przekroczeniu 25-30 km/h zaczynają działać, tzn. nadają sygnał do komputera samochodu podając swoje informacje. W czasie jazdy wysyłają co ok 5 minut sygnał gdy ciśnienie nie zmienia się poza próg bezpieczny. W przypadku kiedy ciśnienie zaczyna się zmieniać ( nie wiem dokładnie o ile ale coś ok +-0.2 bar) wysyłają natychmiast sygnały o tym zajściu do komputera.

W sterowniku samochodu ustawia się progi przy jakich system informuje o uzupełnieniu ilości powietrza w oponie, lub o zatrzymaniu się i wymianie przebitej opony.

Po zatrzymaniu auta nadają prze ok 45 do 60 minut po którym to czasie przechodzą w stan uśpienia nie emitując żadnego sygnału do sterownika, chyba że żyroskop wewnątrz nich odnotuje przeciążenie powodujące wysłanie sygnału.

System ze względów dużej ilości zakłóceń które mogą się pojawić czeka dość długo na jakikolwiek sygnał z czujników zanim wyświetli brak opon, i zapisze błąd o braku zaworów, dlatego niektórzy szczęśliwie po wymianie kół i założeniu felg bez czujników jadą do domu i piszą, ze system chyba "sam wydedukował" że nie ma czujników i go wyłączył. NIC BARDZIEJ MYLNEGO, jeśli zdejmiemy koła z czujnikami i założymy bez nich, niestety trzeba system dezaktywować inaczej będzie się świecić ikonka service, albo kluczyk.

Spawanie małego pojemniczka z zaworem w środku też zda się na nic, bo czujnik nie wybudzi się do nadawania sygnału bez ruchu. Oczywiście można nim potrząsnąć i wyśle sygnał, ale średnio co 15 minut trzeba by to robić z każdym czujnikiem.

Ponad to nie wiem czy opłacalne jest wyjmowanie czujników co sezon i ich zakładanie. Bo po pierwsze trzeba zdejmować oponę, po drugie czujniki przykręca się określonym momentem, żeby gumy były szczelne (zazwyczaj warsztaty mają klucze dynamometryczne do tego, jeśli ktoś przykręca na wyczucie, to jest 80% szans, że zawór będzie nieszczelny, albo pęknie aluminiowa nakrętka zaworu).

Podsumowując, jeśli nie chcesz zaworów zimowych, nie zakładaj, wyłącz system i na wiosnę włącz.
Możesz nie wyłączać i jeździć z kontrolką, jak na wiosnę założysz koła kontrolka zgaśnie.

Jednak komplet zaworów w dobrym stanie można kupić za ok 100 zł ( sam ostatnio kupiłem dwa komplety) i jeszcze długo na nich podróżować.

pozdro zavadz

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz
[-] 4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi zavadz za ten post post:
  • A2-eR11, mb3366, Oktawiusz, Patrys4891
mb3366
Zarejestrowani

Wlasnie o ten zyroskop chodzi. Napisales, ze od pewnej predkosci system zaczyna wysylac sygnaly tak wiec metoda garazowa kompletnie nie zadziala.

Piszesz, ze za 100 mozna kupic czujniki ? Gdzie ? Wszedzie slysze 170 w gore za sztuke.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości