Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Niedogrzany silnik po wymianie termostatu.


xamer
Zarejestrowani

op Witam,
Zaczęły się chłodniejsze dni tym samym zauważyłem w swoim 1.4 16v problem z dogrzaniem silnika. Grzało max do 3  kreski, tym samym dokonałem zakupu nowego termostatu firmy Gates. Po wymianie szybciej się nagrzewa na postoju widać to po częstotliwości załączania wentylatora chłodnicy, lecz podczas jazdy jest dalej to samo, spada do 3 kreski i tyle. Pomijam błąd wskazania czujnika ponieważ chwilę przed środkiem skali włącza wentylator, ale już pomijając to i tak jest za zimny. I teraz mam pytanie czy szukać innego termostatu ponownie licząc, że ten ma wadę fabryczną podobnie zresztą jak poprzedni, który do niedawna dobrze się sprawował...Termostat na zimnym prawidłowo dogrzewa tylko mały obieg, ale tu jest chyba problem z temperaturą otwarcia... Co sądzicie? jakieś rady?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Sprawdzić temp otwarcia, przy jakiej temp się otwiera. A nie po kreskach..

Wysłane z kolorowego kalkulatora...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

op No właśnie tak myślałem wsadzić stary termostat w słoik, zalać wrzątkiem, wsadzić termometr i sprawdzać jak się zachowuje... ale dobrze byłoby mieć też jakieś w miarę realne wskazania na desce ale to już wymiana czujnika więc najpierw to...

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Obstawiam dwa czujniki, mogę się mylić. Jeden podaję do kompa a drugi ten na termostacie na deskę.

Moze podepnij pod jakiegoś ELMa i odczytaj temp poprawnie jaka widzi komp. A nie jaka jest na desce.

Wysłane z kolorowego kalkulatora...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

op o widzisz i tu dobrze piszesz Biggrin jutro się tym zajmę nie wpadłem na to a ELMa posiadam

Odpowiedz
pawloplus
Zarejestrowani

U mnie wentylatory załącza dopiero tak po 3/5 skali. Normalna temperatura pracy jest lekko pod połową skali

Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

op to może faktycznie coś z czujnikiem...

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Może Ci sprzedali wersję, która ma pełne otwarcie przy 83st (ba, są nawet takie, które się otwierają przy 72 - chyba wersja na kraje afrykańskie). Sprawdź to w katalogu. Powinieneś mieć przy 89. Może też być tak, że auto osiągnie temperaturę 90 st i podczas jazdy termostat za późno się zamyka i jedziesz na pełnym obiegu, temperatura spada.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-10-2018, 21:01 przez sportway.)

Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

op nie no termostat otwiera się przy 88 poprzedni przy 89... sprawdzałem na kompie i temperatury są spoko, mianowicie czujnik nie wskazuje tego co pokazuje komp, wychodzi na to że czujnik do wymiany... wymieniałem go rok temu bo po zakupie kreska leżała i podnosiła się jak sobie przypomniała, kupiłem wtedy najtańszy żeby sprawdzić czy to w ogóle to... no i rok działał.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

to podmienić teraz czujnik i sprawdzić zachowanie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości