Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie włącza się wentylator chłodnicy przy włączeniu klimatyzacji.


petro_m
Zarejestrowani

op Witam
Mam taki problem
Po włączeniu klimatyzacji wentylator wo gule się nie uruchamia.
Czynnik nie jest chłodzony i po przegrzaniu mocno obciążą kompresor do takiego stopnia, że zaczyna się pasek ślizgać.
Sprawdziłem opornicę na wentylatorze i pokazuje bardzo niską oporność co wyklucza jej uszkodzenie.
Co może jeszcze powodować nie włączanie tego wentylatora.?

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Podłączałeś wentylator na krótko ? Pracuje wogóle? Prawdopodobnie masz bezpieczniki od pierwszego i drugiego biegu, należałoby by je sprawszić.

Odpowiedz
petro_m
Zarejestrowani

op Muszę sprostować swoją poprzednią wypowiedź. Stwierdzenie, że wentylator nie działa było błędne. Podczas pracy silnika nie słyszałem go i uznałem, że nie pracuje.
Dzisiaj na spokojnie posprawdzałem clipem i okazuje się, że wentylator pracuje na niskich i wysokich obrotach.

Sprawdziłem również cilpem ciśnienie gazu podczas pracy i dobijało w okolice 10 -12 barów . Jet to dość nisko.
Pokusiłem się o zdjęcie koła i sprawdzeniu sprzęgła i łożysk kompresora. Łożysko obraca się swobodnie a sprzęgło również zapina się poprawnie.

Odpaliłem auto i klimatyzacje  w pierwszej kolejności zaczyna się mocno grzać koło pasowe wału do takiego stanu, że można nim "prasować", pasek również jest bardzo gorący.

Moje podejrzenie padło na koło pasowe wału, oznaczyłem je korektorem i okazuje się, że się przestawia.
Pytanie moje teraz to czy koło może się przestawić i czy to jest oznaką jego zerwania ? Drugie pytanie to czy uszkodzenie tego koła mogło powstać przez kompresor ( nie wykluczam jego uszkodzenia ) choć swobodnie bez żadnego większego oporu mogę obracać wałkiem kompresora.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2020, 17:28 przez petro_m.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Czym prędzej wymieniaj, miałem koło w takim stanie że się rozpadło przy ściąganiu.

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • petro_m
petro_m
Zarejestrowani

op Koło już zamówione zamiennik corteco.
Wie ktoś może jak jest moment dokręcenia tego koła?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

40 Nm + 110st +/-10st
Co do niskiego ciśnienia gazu to może już sama sprężarka kończy żywot. Przy jakiej temperaturze zewnętrznej były robione odczyty? Z doświadczenia to połowa aut ma takie ciśnienie i jest ok.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2020, 18:05 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • petro_m
petro_m
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedź. Koło już zmienione. Na nowym kole klimatyzacja generuje ciśnienie 17-18 przy temp OK22'C. Cisnienie może różnic się trochę od prawidłowego z uwagi, że stosuje mieszankę R290 +R600. Ta
 kwestie pozostawmy bez komentarz jest to moja indywidualna sprawa i temat też nie jest o tym. Wszystko obecnie jest ok Pozdrawiam

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi petro_m za ten post post:
  • kiwikrakow
kiwikrakow
Zarejestrowani

@ petro_m a ja skomentuje. Fajnie ze o tym napisałeś kiedyś nad tym myślałem - miałem ciagle problemy z czynnikiem i chciałem jakoś po kosztach dobić ale jakoś nie zastosowałem nie było czy próżni zrobić. Choć ciekawy byłem efektów

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości