Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie działa dmuchawa na żadnym biegu- klima automat


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Cześć Witajcie,

W aucie partnerki wymieniałem wentylator dmuchawy bo stary padł z powodu zatarcia. Przez chwilę pracował choć bardzo głośno i z pewnym oporem, aż przestał zupełnie. Rozkręciłem dziada, wyczyściłem i nasmarowałem oś silnika (bo już kiedyś tak reanimowałem piszczący wentylator) ale po podłączeniu nadal cisza

Poza tym mam jeszcze pod nogami pasażera przekaźnik którego czasem wpięcie i wypięcie załatwiało temat

No i teraz jest pytanie- szukać bezpiecznika wentylatora i go wymienić?

Czy poleciało coś innego?

Chciałbym przed chłodami wymienić co trzeba żeby w aucie mi kobieta nie marzła

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
grzelisek
Zarejestrowani

Napięcie dociera do dmuchawy? Bezpiecznik sprawny?

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(02-10-2022, 17:36)grzelisek napisał(a): Napięcie dociera do dmuchawy? Bezpiecznik sprawny?

hmmm...... wyświetlacz klimatronika działa. Słychać leciutkie brzęczenie przy włączeniu więc zakładam że napięcie przychodzi tym bardziej że jeszcze jakiś tydzień temu nawiew działał choć opornie.

Przekaźnik pod deską jest wymieniony na nowy.

Pytanie gdzie szukać bezpiecznika- zanim zacznę grzebać bardziej

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
grzelisek
Zarejestrowani

W skrzynce pod kierownicą po lewej stronie, bezpiecznik 40A.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(02-10-2022, 20:26)grzelisek napisał(a): W skrzynce pod kierownicą po lewej stronie, bezpiecznik 40A.

Sprawdzone. Nie ma bezpiecznika o takim amperażu.

Tak duże są w skrzynce pod maską- jest ich trzy ale one nawet z budowy są o wiele większe od tych standardowych. Nie ma opcji żeby taka kobyła zabezpieczała dmuchawę

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

Tak jak podał @ grzelisek bezpiecznik F40 40A w module 260 w skrzynce pod kierownicą po lewej stronie
Masz tu opis modułu 260

Załączone pliki


.pdf   sc3_8455_260_s2.pdf (Rozmiar: 112.27 KB / Pobrań: 8)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(03-10-2022, 10:14)marecky napisał(a): Tak jak podał @ grzelisek bezpiecznik F40 40A w module 260 w skrzynce pod kierownicą po lewej stronie
Masz tu opis modułu 260

Rzecz tyczy się Scenica I FL zgodnie z działem. To z ja mam GSIII to inna para kaloszy. W moim wszystko hula.

Próbuję ożywić wozidło partnerki żeby miała ciepło w kabinie

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Bezpiecznik od wentylatora nawiewu jest w skrzynce pod maską oznaczony na rysunku czerwonym prostokątem.
   

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(03-10-2022, 12:59)andrzejwa napisał(a): Bezpiecznik od wentylatora nawiewu jest w skrzynce pod maską oznaczony na rysunku czerwonym prostokątem.

Wydarłem dziada mało nie łamiąc mu obudowy-tak ciasno i mocno siedział. Nie wygląda na spalony czy nadpalony w jakikolwiek sposób. Dla spokoju go wymienię jak znajdę sklep który oferuje takie coś.

Zauważyłem że we wtyczce od przekaźnika który jest pod deską gniazdo jednego pinu jest lekko nadtopione po poprzedniej wtyczce. Czy to może mieć wpływ- pytam bo wcześniej po prostu zamieniłem przekaźniki i układ działał, więc nie wiem czy to lekkie nadtopienie ma teraz jakiś wpływ czy przyczyna jednak leży gdzieś indziej

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Wentylator zabezpieczony jest bezpiecznikiem 40 A więc płynie tam słuszny prąd. Każdy słaby styk we wtyczce może powodować problem z zasilaniem lub połączeniem z masą silnika. Najważniejsze są dwa grube czerwone przewody w tej wtyczce.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości