Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie działa 2 bieg wentylatora


JaaccYY
Zarejestrowani

op Siema. Niestety znów Dzik ma problem. Tym razem po mojemu nie działa 2 bieg wentylatora chłodnicy. W lipcu wymieniony rezystor na nowy ale podpiałem inny jednak dalej nie chcę ruszyć. Płyn sie podnosi a wentylator stoi. Pytanie czy do 2 biegu wentylatora jest osobny bezpiecznik? I gdzie są i jak sprawdzić przekaźniki od wentylatora. Czytalem ze pod maska gdzie bezpieczniki ale tam nic nie widzę. P.s. jak włączę klime to 1 bieg normalnie sie włącza. Ewentualnie co i jak zrobić żeby sprawdzic na chwile czy wogole działa 2 bieg wentylatora.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Żeby sprawdzić drugi bieg to wentylator "na krótko" do aku.
Na klimie też powinien chodzić na drugim biegu.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
JaaccYY
Zarejestrowani

op A nie na 1?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
JaaccYY
Zarejestrowani

op A więc wentylator jednak dziala normalnie. Szukam dalej. Temat do zamkniecia.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(19-09-2021, 12:38)JaaccYY napisał(a): Płyn sie podnosi a wentylator stoi.
możesz bardziej opisać sytuację? w jakich okolicznościach przy jakiej temp silnika?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
JaaccYY
Zarejestrowani

op Sprawa wygladala tak że przegrzał mi się silnik i wyrzuciło wodę. Zacząłem szukać przyczyny i padło na wentylator ponieważ temp. Na liczniku np. Miała 6 kresek a wentylator nie ruszał. Jednak dzisiaj tą przyczynę wykluczyłem a okazało się że przy nagrzanym silniku mam zimną wode w zbiorniku. Wydaje mi sie że termostat nie puszcza ale może tez być coś zatkane. Jutro wymieniam termostat i zobaczymy. P.s. często wymieniacie uszczelkę pod obudową termostatu? Wyczytalem ze tamtędy moze plyn mieszac sie z olejem....

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(20-09-2021, 21:57)JaaccYY napisał(a): że przegrzał mi się silnik i wyrzuciło wodę.
jaką temp pokazywał wyświetlacz w tym czasie?
(20-09-2021, 21:57)JaaccYY napisał(a): Na liczniku np. Miała 6 kresek a wentylator nie ruszał.
Zrób jutro zanim zaczniesz kontrolę, zapal zimny silnik przejedź się np do 2 kreski temp płynu. Zatrzymaj się i dotknij chłodnicy, powinna być zimna. Powtórz tą samą sytuację przy 4 kresce czy 5 czy nadal chłodnica będzie zimna.
Jeśli wywaliło Ci wodę ale silnik nie miał temp na max możliwej, podmienił bym jeszcze korek w zbiorniczku od innego auta i spróbował wywołać tą samą sytuację którą opisujesz,

(20-09-2021, 21:57)JaaccYY napisał(a): Wydaje mi sie że termostat nie puszcza ale może tez być coś zatkane.
wtedy chłodnica była by zimna cały czas,

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2021, 22:19 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
JaaccYY
Zarejestrowani

op Oki dzięki za radę.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(20-09-2021, 22:18)Mati napisał(a): podmienił bym jeszcze korek w zbiorniczku
(20-09-2021, 22:39)JaaccYY napisał(a): dzięki za radę.
internety piszą takie rzeczy....

"Jakie są objawy uszkodzenia tego elementu?

Głównym zadaniem korka zbiornika wyrównawczego jest szczelne zamknięcie wlewu zbiornika wyrównawczego. Oprócz tego korek powinien utrzymywać zalecane ciśnienie w układzie chłodzenia podczas eksploatacji pojazdu, umożliwiając odprowadzenie powietrza w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia. Można je zatem uznać za „zawór bezpieczeństwa” układu chłodzenia.

Uszkodzony korek nie zapewni szczelności układu ani nie utrzyma w nim ciśnienia, co pogorszy sposób działania układu chłodzenia. Przy niesprawnym korku nawet nowy przewód może przestać być drożny. Jeśli korek jest uszkodzony, ciśnienie w układzie nie będzie zachowane, a co za tym idzie chłodzenie jednostki napędowej może być nieodpowiednie – od delikatnych wzrostów temperatury podczas jazdy, po „gotowanie” się silnika w miejskim korku."

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
JaaccYY
Zarejestrowani

op Super. Termostat juz mam ale spróbuję zacząć od korka. Jeszcze raz dzięki za radę.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości