Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Naprawa przycisku hamulca ręcznego - komunikat Service, jak skasować bez komputera?


adm89
Zarejestrowani

op Cześć,

Jakiś czas temu miałem problem z przyciskiem hamulca ręcznego, co powodowało, że przy zaciąganiu hamulca pojawiało się na chwilę na desce ostrzeżenie STOP oraz stale świecił pomarańczowy komunikat Service. Okazało się, że przyczyną był odgięty jeden z trzech styków w przycisku, co powodowało błąd. Po przygięciu styku na miejsce ostrzeżenie STOP już się nie pojawiało, a komunikat Service został wykasowany w serwisie przy okazji wymiany poduszki silnika.

Niestety samo odgięcie styku nie pomogło na długo i po niecałym miesiącu błąd pojawił się ponownie. Okazało się, że przyczyna była ta sama, styk był odgięty. Teraz naprawiłem to solidniej, czyli przykleiłem styk do płytki aby nie mógł się odgiąć ;).

Mam teraz tylko jeden mały problem ze skasowaniem komunikatu Service. Czy można go skasować samodzielnie?
Próbowałem kilka razy metodę z wyjęciem bezpiecznika hamulca ręcznego na kilka minut, ale to nie pomogło (może coś źle robię?). Macie jakieś pomysły, czy pozostaje tylko komputer?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi adm89 za ten post post:
  • Mati
Oktawiusz
Zarejestrowani

Czasami sam gaśnie ale generalnie w historii błędów i tak zostanie. Możesz podjechać, coś zaradzimy

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(29-08-2016, 10:21)adm89 napisał(a): Okazało się, że przyczyną był odgięty jeden z trzech styków w przycisku, co powodowało błąd.
u mnie te styki były już zalane klejem na gorąco a błąd ten sam który miałem był spowodowany tym że ktoś podkleił kawałki taśmy szerokości 2mm i długości ok 15mm w miejscu gdzie te styki (włączniki) się przesuwają. Na jednej ze stron akurat kawałek tej taśmy się odkleił co powodowało że ten zewnętrzny włącznik nie stykał jak powinien. Jesli ktoś posiada jakieś zdjęcia, rozebranego przycisku tegoż mogę pokazać dokładnie co było powodem Biggrin
Jeśli ktoś nie będzie pewny czy to akurat to ja na komputerze miałem problem z "niespójny sygnał" czy jakoś tak, jak mi Bartek sprawdzał.
Ale po ręcznym zaciągnięciu dioda od ręcznego nie paliła się światłem ciągłym tylko pulsowała.

Po rozebraniu jak już miałem to wyciągnięte to zobaczyłem że niektóre luty się nie za dobrze trzymają (mikro pęknięcia) na płytce. Lutownica i poprawka wszystkich Biggrin
Ogólnie podczas zapalania, zaciągania ręcznego czy ruszania już nie piszczy i na czerwono nie piszę stop. Został jeszcze do skasowania komunikat na desce,

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Marian1981




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości