Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Na co zwrócić uwagę w 1.9 DCI


maciej1486
Zarejestrowani

op Ja napisalem tak ze mam 3 dni na sprawdzenia auto pod wzgledem sprawnosci technicznej i braniu oleju

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

A tego 1.5diesla sprzedales?

Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

To jego ojca. On miał meganke 1.9 dci

Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

Chyba nie ma co tak psioczyc na tego 1.9dci.ot wystarczy na czas robić wymiany eksploatacyjne(typu olej co 10tys a nie co 20 jak czaruje producent), rozrzad i jeździć. ...Jasne że jak coś klęknie to koszty są wyższe niż w benzynie..ale każdy przed wyborem swojego modelu mniej więcej wiedział czego się spodziewać. Ja też po raz pierwszy ekspertuje z dieslem:-)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Online
Ja też mam 1.9 dci z tym, że mój był bardzo zaniedbany. Poprzedni właściciel totalna fleja i śmieć. Jego zaniedbania skutkowały urwaniem wirnika turbiny. Świnia nie zmieniał filtrów, oleju nawet nie miał dywaników w środku samochodu. Ogólnie to nie słyszałem aby te silniki były obarczone jakąś wadą konstrukcyjną. Turbiny padają z kilku względów takich jak nie wymienianie oleju stary przepracowany olej tworzy nalot-nagar na przewodzie olejowym do turbiny. Przewód ma stosunkowo małą średnicę, turbina nie ma smarowania i zaciera się, następną przyczyną jest nie wymienianie filtra powietrza brud, piach i inne śmieci przedostają się pomiędzy filtrem a obudową i lecą w wirnik powodując uszkodzenie łopatek. Następna przyczyna nie wymienianie filtra odmy oleju ta czarna puszka na górze silnika (pudełko pasty do butów). Zaniedbania przy wymianie oleju skutkują uszkodzeniem pompy oleju a to ma wiadomy wpływ na smarowanie całego silnika. Co do ukł. wtryskowego wiadomo nasze paliwo. Auta które jeżdżą na tzw. zachodzie nie mają problemów z ukł. wtryskowym po sprowadzeniu do Polski i kilku tankowaniach na przypadkowo napotkanych stacyjkach zaczyna się jazda z pompą bądź z wtryskami. Istotnym elementem jest koło dwumasowe którego kondycja zależy w dużej mierze od stylu jazdy, koło nie lubi gwałtownych redukcji jak też mulenia, jazdy z prędkością 50 km/h na 5 czy 6 biegu ani tzw. ekojazdy.

Odpowiedz
Młody
Zarejestrowani

(30-05-2015, 11:36)twinsiak79 napisał(a): Bmw gnija niestety to już nie ten wyrób co kiedyś. ...

Jednakowoż jest to jedna z ich niewielu wad, nazwijmy to, eksploatacyjnych Thumbup chociaż nie mówię, że to drobnostka Biggrin

[Obrazek: ab282976.gif]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości