Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

NIe działa wentylator chłodnicy


JanuszGScenic
Zarejestrowani

(31-07-2023, 22:39)Broda32 napisał(a): Witam.
Posiadam GS3 1,4 TCe
Silnik padł. Wymiana tulei cylindrów, generalny remont silnika.
Ogólnie nie załącza się nadal wentylator chłodnicy silnik/klimatyzacji, Pokazuj błąd niskiej prędkości wentylatora, Wymieniłem rezystor wentylatora i przekaźnik. Nadal klima nie działa na postoju. Silnik się przegrzewa. Przy 110 stopniach nie włącza się wentylator. Nawet na 2 biegu. Klima nie włącza 1 biegu. Gdzie szukać przyczyny?  Czujnik temp. pokazuje temperaturę płynu chłodzenia (po podłączeniu Multidiag Pro) i dochodzi do 110 C. Wentylator chłodnicy podłączony na krótko działa, więc awaria wentylatora odpada. Gdzie dalej szukać awarii?  Klima nie włącza wentylatora? Wentylator chłodnicy nie ma zasilania? Czujnik temp? Jak to sprawdzić? Gdzie szukać? Rezystor wentylatora nowy (oryginał), przekaźnik nowy.

Miałem podobny przypadek jak jechałem do Włoch w tym roku. W Austrii jeszcze wszystko działało przy 36C. Następnego dnia rano już we Włoszech kapnąłem się, że coś jest nie tak bo wieje ciepłym powietrzem. W ASO niedaleko Wenecji mnie olali twierdząc, ze siesta zaraz i części nie mają ale i tak nie wiedzą co się stało. Więc przejechałem 500 km na południe Włoch, silnik według komunikatu dwa razy się lekko przegrzał a było 38C. Na miejscu znalazłem mechanika (okazało się później, że całkiem ogarnięty młody Woch), który w dwa dni naprawił samochód. Okazało się, że wentylator był sprawny a uszkodził się przekaźnik i popaliły się przewody zasilające (może od temperatury w komorze silnika jak nie było żadnego chłodzenia) więc je wymienił i do dziś wszystko działa. 
Kiedyś miałem też awarię czujnika temperatury zlokalizowanego gdzieś przy skraplaczu i on raz dawał impuls, ze jest +20C a za chwilę, że - 5C i Klima wariowała tyle, że wentylator był sprawny wtedy.

Odpowiedz
ski78
Zarejestrowani

(28-08-2023, 07:40)andrzejwa napisał(a):
(27-08-2023, 19:38)ski78 napisał(a): ale wydaje się że na pewno wzrasta powyżej 14barów.
Drugi bieg załączy się po osiągnięciu ciśnienia w układzie klimatyzacji18 bar.

andrzejwa, zrobiłem test pyclipem i wygląda to tak, więc sterownik daje sygnał. Sprawdziłem tez plus na przekaźnik, dochodzi. Brakuje masy sygnałowej. Czy wiesz może która kostka i który pin w sterowniku silnika idzie do przekaźnika. Wygląda na przerwie kabelka pomiedzy sterownikiem a przekaxnikiem 2 biegu.
Podsumuję:
1. Pierwszy bieg działa po włączeniu klimatyzacji.
2. Drugi bieg nie działa mimo spełnienia warunków.
3. Przekaźnik sprawdzony.
4. Drugi bieg działa po zmostokowaniu w miejscu przekaźnika.

Potrzebuję schemat z opisem kostek sterownika silnika.

Załączone pliki

Miniatury
           

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Drugi bieg wentylatora bezpośrednio załącza moduł USM ze styku 9 czarnej wtyczki MT1. Tym pinem USM podaje masę dla cewki przekaźnika i wówczas przekaźnik zwiera styki i zasila wentylator na drugi bieg. Sterownik silnika po CAN wysyła odpowiedni sygnał dla modułu USM.
Do przekaźnika II biegu wentylatora przy sprawnych bezpiecznikach w dodatkowej skrzynce powinno stale dochodzić 12 V zarówno do cewki jak i do jednego ze styków roboczych. Wrzucam schemat zasilania wentylatora i oznaczenie pinu załączającego masę dla cewki przekaźnika.
   
   

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • ski78
pio555
Junior Administratorzy

(13-07-2018, 20:50)TomaszB napisał(a): Dla potomności, bezpieczniki są dwa
[Obrazek: 1fd44e8c9d9e586d1c8b53bdbd1cccf4.jpg]
dodatkowo jeśli nie działa mała prędkość wentylatora warto sprawdzić rezystor/opornicę wentylatora, znajduje się on na obudowie wiatraka, po prawej stronie
[Obrazek: 2b6cf061a9d37d8d29a1a1bd19178f36.jpg]

@TomaszB to ta skrzynka bezpieczników koło akumulatora?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2023, 19:48 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

to jest ta mała skrzyneczka obok aku opd strony lampy...dojście masakryczne...zwłaszcza wyjecie dekla i ponowne włożenie go na miejsce...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • pio555
pio555
Junior Administratorzy

Dobra teraz widzę
@ scrabi dużo zabawy z wymiana rezystora wentylatora?
Chodzi o dostęp

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Trochę jest łapy obdarte, no i obowiązkowo klucz na małej grzechotce, ew mały łapany 90stopni..jedną chłodnice trzeba wyjąć ze spinek i odchylić , drugą odchylć i probować wymienic.. mi sie zeszło dobre 1,5h..z tym że ja wymieniałem sam opornik,(koszt 2 zł) a cała opornica gróbo ponad 150zł...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • pio555
pio555
Junior Administratorzy

199 nowa oryginał
Więc już wiem że samemu pod blokiem tego mi się nie chce robić

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

No samemu pod chmurką.to.lipa...Bo i od spodu pamiętam coś działałem..


Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • pio555
andrzejwa
Zarejestrowani

Wyjmowałem cały wentylator pod chmurką, do odkręcenia cztery śrubki w gumowych amortyzatorach. Nie wiem jak w 1,6 dci ale w 1,5 da się wyjąć kompletny wiatrak bez większych problemów a wówczas dojście do rezystora idealne. Wszystko robione tylko od góry. Szczegółów nie podam, bo to było robione ponad sześć lat temu.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • pio555, Vapor




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości