op
Witam,
mam problem z moim SCENICIEK na LPG. SCENIK 2 2004 1,6 16V z LPG Zaczęło się od tego, że na gorącym silniku na LPG silnik dławi się, dusi, krztusi i gaśnie na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją. Dodatkowo też przygasał w chwili, gdy zatrzymywałem się np. podjeżdżając do świateł luz z jakiegoś innego powodu. Problemy były tylko na gorącym silniku i włączonej klimatyzacji na LPG. Bez włączonej klimy na LPG i gorącym motorze wszystko działa jak trzeba. Bardzo mi przeszkadzało. Tak bardzo, że musiałem coś poradzić. I zacząłem naprawiać. Więc było tak, wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem świece i filtr powietrza. Wymieniłem filtry gazu LPG, oba. Zlikwidowałem przedmuchy na kolektorze dolotowym. Poskręcałem z powrotem, sprawdziłem szczelność i jazda próbna. Niestety, zamiast tepiej jest gorzej. Teraz jest tak. Włączam silnik, zawsze na benzynie się tak dzieje. Po chwili sam przełącza się na LPG. I jadę. Dopóki silnik jest zimny, chłodny to jest ok. Ale jak się nagrzewa, jadąc już na LPG, pojawia się problem z przygasaniem a nawet gaśnie sam na wolnych obrotach. Teraz to tak jest bez włączania klimy a przed próbą poprawy, było tak TYLKO przy włączonej klimatyzacji. Dodam tylko, że wymianę filtra powietrza, świec i czyszczenie przepustnicy robiłem już wcześniej i nie było gorzej na LPG. Tylko lepiej. Ale dodatkowo wymianę filtrów LPG robiłem pierwszy raz. Czy to mogło zaszkodzić? Wszystkie dostępne poradniki podpowiadają, że taki zabieg tylko polepsza pracę silnika na LPG. Dodam, że na benzynie wszystko działa jak trzeba. W pełnym zakresie temperatur silnika i przy włączonej klimatyzacji czy też niewłączonej, działa poprawnie. Problem pojawia się na LPG. TERAZ PO WSZYSTKICH w/w zabiegach jest jeszcze gorzej niż przed. Dodam tylko, jako taką moją subiektywną refleksje, że w moich wcześniejszym samochodach z LPG, było dokładnie to samo. Dopóki instalacja LPG była nowa wszystko działało poprawnie. Ale z biegiem czasu i zwiększającą się ilością przejechanych kilometrów, instalacja LPG, powolutku zaczynała szwankować. Przeglądy, wymiana świec filtrów, pomagała tylko na trochę. Aż w każdym samochodzie dochodziło do sytuacji, którą opisuję na przykładzie mojego SCENICA. Podczas nagrzewania się silnika w początkowej fazie jazdy samochodem, instalacja przełączyła się już na LPG i przygasała i czasami gasła na nagrzewającym się silniku. Rodzaj instalacji LPG ( generacja 4 sekwencja, czy wcześniejsze było bez znaczenia ). Fachowcy od LPG, tylko robili regulacje z sądą w rurze wydechowej i to wszystko. Taki zabieg nie pomagał. Myślałem nawet o tym, żeby wymienić parownik ( reduktor ) na nowy. Tomasetti ALASKA. Może to wina parownika, tej gumowej membrany. Możliwe, że straciła swoje własności i tak sobie działa. Ale jak założę nowy parownik to będzie ok. Koszt nowego to ok. 170 zł wymiana we własnym zakresie. Oczywiście tego nie wiem, tylko tak zakładam. Na LPG mam przejechane ponad 120 000 km od nowości. Montaż w 2017 roku.
Może ktoś z Państwa zasugeruję właściwą kolejność i metodę, która pozwoli mi wrócić do swobodnej jazdy moim SCENIKIEM na benzynie i LPG. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
mam problem z moim SCENICIEK na LPG. SCENIK 2 2004 1,6 16V z LPG Zaczęło się od tego, że na gorącym silniku na LPG silnik dławi się, dusi, krztusi i gaśnie na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją. Dodatkowo też przygasał w chwili, gdy zatrzymywałem się np. podjeżdżając do świateł luz z jakiegoś innego powodu. Problemy były tylko na gorącym silniku i włączonej klimatyzacji na LPG. Bez włączonej klimy na LPG i gorącym motorze wszystko działa jak trzeba. Bardzo mi przeszkadzało. Tak bardzo, że musiałem coś poradzić. I zacząłem naprawiać. Więc było tak, wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem świece i filtr powietrza. Wymieniłem filtry gazu LPG, oba. Zlikwidowałem przedmuchy na kolektorze dolotowym. Poskręcałem z powrotem, sprawdziłem szczelność i jazda próbna. Niestety, zamiast tepiej jest gorzej. Teraz jest tak. Włączam silnik, zawsze na benzynie się tak dzieje. Po chwili sam przełącza się na LPG. I jadę. Dopóki silnik jest zimny, chłodny to jest ok. Ale jak się nagrzewa, jadąc już na LPG, pojawia się problem z przygasaniem a nawet gaśnie sam na wolnych obrotach. Teraz to tak jest bez włączania klimy a przed próbą poprawy, było tak TYLKO przy włączonej klimatyzacji. Dodam tylko, że wymianę filtra powietrza, świec i czyszczenie przepustnicy robiłem już wcześniej i nie było gorzej na LPG. Tylko lepiej. Ale dodatkowo wymianę filtrów LPG robiłem pierwszy raz. Czy to mogło zaszkodzić? Wszystkie dostępne poradniki podpowiadają, że taki zabieg tylko polepsza pracę silnika na LPG. Dodam, że na benzynie wszystko działa jak trzeba. W pełnym zakresie temperatur silnika i przy włączonej klimatyzacji czy też niewłączonej, działa poprawnie. Problem pojawia się na LPG. TERAZ PO WSZYSTKICH w/w zabiegach jest jeszcze gorzej niż przed. Dodam tylko, jako taką moją subiektywną refleksje, że w moich wcześniejszym samochodach z LPG, było dokładnie to samo. Dopóki instalacja LPG była nowa wszystko działało poprawnie. Ale z biegiem czasu i zwiększającą się ilością przejechanych kilometrów, instalacja LPG, powolutku zaczynała szwankować. Przeglądy, wymiana świec filtrów, pomagała tylko na trochę. Aż w każdym samochodzie dochodziło do sytuacji, którą opisuję na przykładzie mojego SCENICA. Podczas nagrzewania się silnika w początkowej fazie jazdy samochodem, instalacja przełączyła się już na LPG i przygasała i czasami gasła na nagrzewającym się silniku. Rodzaj instalacji LPG ( generacja 4 sekwencja, czy wcześniejsze było bez znaczenia ). Fachowcy od LPG, tylko robili regulacje z sądą w rurze wydechowej i to wszystko. Taki zabieg nie pomagał. Myślałem nawet o tym, żeby wymienić parownik ( reduktor ) na nowy. Tomasetti ALASKA. Może to wina parownika, tej gumowej membrany. Możliwe, że straciła swoje własności i tak sobie działa. Ale jak założę nowy parownik to będzie ok. Koszt nowego to ok. 170 zł wymiana we własnym zakresie. Oczywiście tego nie wiem, tylko tak zakładam. Na LPG mam przejechane ponad 120 000 km od nowości. Montaż w 2017 roku.
Może ktoś z Państwa zasugeruję właściwą kolejność i metodę, która pozwoli mi wrócić do swobodnej jazdy moim SCENIKIEM na benzynie i LPG. Z góry dziękuje za podpowiedzi.