op
Na wstępie dodam,że prekursorem pomysłu jest kol. karllo z innego forum ja osobiście to tylko z kolegami udoskonaliłem i zastosowałem do własnych potrzeb .Zakupujemy woltomierz za całe 11 zł na znanym portalu aukcyjnym ,do tego gniazdo i kostkę 3 pinową lub inną byle nie była kosmicznych rozmiarów. Kolor wyświetlacza może być zielony (mało widoczny),niebieski lub czerwony ,kwestia gustu .
Na stole możemy już sobie na krótko podłączyć woltomierz do kostki i do zasilacza,mierzymy napięcie miernikiem i sprawdzamy czy zakupiony woltomierz pokazuje takie samo,jeśli jest odchyłka regulujemy to śrubką od spodu wyświetlacza ,finalnie kalibrację i tak trzeba zrobić w aucie .
Wyciągamy licznik z auta i idziemy do domu .Po rozebraniu licznika planujemy gdzie chcemy umieścić woltomierz ,ja z racji tegoże pod diodą immobilisera mam kontrolkę GAS wybrałem prawą stronę licznika .
samo gniazdo rj-45wyjąłem z wkładu naściennego gniazdka , lepiej gniazdo dać w prawym górnym rogu licznika bo jest więcej miejsca ,ja postanowiłem dać woltomierz po prawej stronie licznika bo blisko wtedy można gniazdo zabudować bez ciągnięcia kilometrów przewodów .
gniazdo powinno być równo z obudową,innaczej wtyczka nie wejdzie ,na zdjęciu wystawało z pół centymetra więc trzeba było je schować głębiej przed skręceniem i umocować od środka,dlatego lepszym miejscem byłby prawy górny róg ,albo gniazdo do druku umiejscowione w szeregu z szarym i czerwonym złączem .
Masę do podłączenia bierzemy z zacisku śrubowego obok licznika
,zaś zasilanie ,i pomiar z górnego różowego przekaźnika z nóżki 87 ,widocznego po wyjęciu panelu regulacji świateł .Dostęp mamy po wyjęciu lewej obudowy parapetu widocznej po otwarciu drzwi .(jutro fotki wrzucę )
Po otwarciu kartą auta na wyświetlaczu pojawia się napięcie akumulatora . Wszystkie potrzebne potencjały można wziąć ze wspomnianego przekaźnika .Styk 86 -zasilanie woltomierza ,styk 87-pomiar napięcia ,zaś styk 85 to masa .Przewód pomiarowy i zasilający woltomierza w sumie można zmostkować i podłączyć pod styk 87 przekaźnika .
Na stole możemy już sobie na krótko podłączyć woltomierz do kostki i do zasilacza,mierzymy napięcie miernikiem i sprawdzamy czy zakupiony woltomierz pokazuje takie samo,jeśli jest odchyłka regulujemy to śrubką od spodu wyświetlacza ,finalnie kalibrację i tak trzeba zrobić w aucie .
Wyciągamy licznik z auta i idziemy do domu .Po rozebraniu licznika planujemy gdzie chcemy umieścić woltomierz ,ja z racji tegoże pod diodą immobilisera mam kontrolkę GAS wybrałem prawą stronę licznika .
samo gniazdo rj-45wyjąłem z wkładu naściennego gniazdka , lepiej gniazdo dać w prawym górnym rogu licznika bo jest więcej miejsca ,ja postanowiłem dać woltomierz po prawej stronie licznika bo blisko wtedy można gniazdo zabudować bez ciągnięcia kilometrów przewodów .
gniazdo powinno być równo z obudową,innaczej wtyczka nie wejdzie ,na zdjęciu wystawało z pół centymetra więc trzeba było je schować głębiej przed skręceniem i umocować od środka,dlatego lepszym miejscem byłby prawy górny róg ,albo gniazdo do druku umiejscowione w szeregu z szarym i czerwonym złączem .
Masę do podłączenia bierzemy z zacisku śrubowego obok licznika
,zaś zasilanie ,i pomiar z górnego różowego przekaźnika z nóżki 87 ,widocznego po wyjęciu panelu regulacji świateł .Dostęp mamy po wyjęciu lewej obudowy parapetu widocznej po otwarciu drzwi .(jutro fotki wrzucę )
Po otwarciu kartą auta na wyświetlaczu pojawia się napięcie akumulatora . Wszystkie potrzebne potencjały można wziąć ze wspomnianego przekaźnika .Styk 86 -zasilanie woltomierza ,styk 87-pomiar napięcia ,zaś styk 85 to masa .Przewód pomiarowy i zasilający woltomierza w sumie można zmostkować i podłączyć pod styk 87 przekaźnika .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2015, 21:08 przez andrzej27r.)