Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Montaż woltomierza w liczniku


andrzej27r
Specjalisci

op Na wstępie dodam,że prekursorem pomysłu jest kol. karllo z innego forumNaughty ja osobiście to tylko z kolegami udoskonaliłem i zastosowałem do własnych potrzeb .Zakupujemy woltomierz za całe 11 zł na znanym portalu aukcyjnym ,do tego gniazdo i kostkę 3 pinową lub inną byle nie była kosmicznych rozmiarów. Kolor wyświetlacza może być zielony (mało widoczny),niebieski lub czerwony ,kwestia gustu .Thumbup
Na stole możemy już sobie na krótko podłączyć woltomierz do kostki i do zasilacza,mierzymy napięcie miernikiem i sprawdzamy czy zakupiony woltomierz pokazuje takie samo,jeśli jest odchyłka regulujemy to śrubką od spodu wyświetlacza ,finalnie kalibrację i tak trzeba zrobić w aucie .
[Obrazek: image_240_17_03_15_3_12_45.jpg]

[Obrazek: image_240_17_03_15_3_13_08.jpg]
Wyciągamy licznik z auta i idziemy do domu .Po rozebraniu licznika planujemy gdzie chcemy umieścić woltomierz ,ja z racji tegoże pod diodą immobilisera mam kontrolkę GAS wybrałem prawą stronę licznika .
samo gniazdo rj-45wyjąłem z wkładu naściennego gniazdka , lepiej gniazdo dać w prawym górnym rogu licznika bo jest więcej miejsca ,ja postanowiłem dać woltomierz po prawej stronie licznika bo blisko wtedy można gniazdo zabudować bez ciągnięcia kilometrów przewodów .
[Obrazek: image_240_17_03_15_3_13_56.jpg]
[Obrazek: image_240_17_03_15_3_14_59.jpg]
[Obrazek: image_240_17_03_15_3_16_37.jpg]
gniazdo powinno być równo z obudową,innaczej wtyczka nie wejdzie ,na zdjęciu wystawało z pół centymetra więc trzeba było je schować głębiej przed skręceniem i umocować od środka,dlatego lepszym miejscem byłby prawy górny róg ,albo gniazdo do druku umiejscowione w szeregu z szarym i czerwonym złączem .
[Obrazek: image_240_17_03_15_3_16_05.jpg] [Obrazek: image_240_17_03_15_3_17_02.jpg]
[Obrazek: image_240_17_03_15_3_17_28.jpg]

Masę do podłączenia bierzemy z zacisku śrubowego obok licznika
[Obrazek: hosting_zdjec_1393272677__dsc00348.jpg]
,zaś zasilanie ,i pomiar z górnego różowego przekaźnika z nóżki 87 ,widocznego po wyjęciu panelu regulacji świateł .Dostęp mamy po wyjęciu lewej obudowy parapetu widocznej po otwarciu drzwi .(jutro fotki wrzucę )
Po otwarciu kartą auta na wyświetlaczu pojawia się napięcie akumulatora . Wszystkie potrzebne potencjały można wziąć ze wspomnianego przekaźnika .Styk 86 -zasilanie woltomierza ,styk 87-pomiar napięcia ,zaś styk 85 to masa .Przewód pomiarowy i zasilający woltomierza w sumie można zmostkować i podłączyć pod styk 87 przekaźnika .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2015, 21:08 przez andrzej27r.)

[-] 6 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • arturp, bartas, Mati, Oktawiusz, pio555, Trzeci
adi84
Zarejestrowani

Szacun. Dam po rep. Jak dotrę do kompa.

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi adi84 za ten post post:
  • Trodor




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości