diabel
1,171
6
1510
1,186
SC II ph I
2004
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Będzin
diabel
Zarejestrowani
— 24-08-2016, 12:43
op
Montaż wideorejestratora chodził mi po głowie od dawna. Na promocji kupiłem za 40 zł najniższy model Forevera VR-110 z matrycą 1,3 mpix, później dodam filmik. Chciałem zamontować go jednak tak, by kabel nie ciągnął się przez pół deski rozdzielczej jak na choince i nie zajmował gniazda zapalniczki, gdyż tam mam wetkniętą ładowarkę od telefonu Instrukcja skrótowa, ale może komuś się przyda.
Potrzebne będą:
- wideorejestrator z uchwytem
- ładowarka mini USB z długim kablem, ew. można dokupić (do mojego dołączyli bardzo długi kabel mini USB ok. 3 m także starczyło bez sztukowania)
- lutownica
- kombinerki
- ostry nożyk
- drobny płaski śrubokręt
- izolacja
- 2 krótkie (ok. 5 cm) przewody o małym przekroju
- przetwornik 12V na 5V (do kupienia w sklepie elektronicznym)
1. Zdejmujemy plastikowy panel przy skrzyni biegów. Wystarczy pociągnąć go do góry, chwytając np. za mieszek skrzyni biegów. Powinno bez problemu wyskoczyć z zatrzasków. Następnie trzeba odpiąć kostkę z zespołu przycisków (światła awaryjne + centralny zamek)- pomocny będzie drobny płaski długi śrubokręt, do podważenia zabezpieczenia kostki. Żeby nic nam nie przeszkadzało, dobrze jest też wyciągnąć z zatrzasków ramkę skrzyni biegów z mieszkiem a następnie przełożyć ją po przekątnej przez otwór w plastikowym panelu. Teraz mamy do wszystkiego nie najgorszy dostęp.
2. Ukazuje nam się gniazdo zapalniczki od wewnątrz. Trzeba wypiąć z niego kostkę palcami, ściskając na jej końcu rygiel zabezpieczający. Następnie ostrym nożykiem ścinamy gumową otulinkę z dwóch przewodów: żółtego (+12V po stacyjce) i czarnego (masa). W miejscach tych przylutowujemy przygotowane wcześniej krótkie przewody (na moim zdjęciu białe)- to ułatwi dalsze lutowanie do przetwornika.
3. Następnie trzeba sobie naszykować kabel zakończony złączem mini USB do ładowania wideorejestratora. Kombinerkami ucinamy wtyczkę do gniazda zapalniczki od załączonej do sprzętu ładowarki samochodowej. W środku mamy dwa cieniutki przewody: czerwony (+5V) i czarny (masa). Bezpośrednie ich podpięcie pod przewody zapalniczki uszkodziłoby sprzęt z powodu różnicy napięć. W sklepie elektrycznym za 2zł nabyłem malutki przetwornik 12V na 5V. Ma on trzy wychodzące piny. Od lewej: wejście 12 V, od prawej: wyjście 5V, środkiem: wspólna masa. Należy zatem przylutować czerwony kabel ładowarki do prawego pinu, a czarny kabel, razem z krótkim przewodem przylutowanym do wiązki samochodu do środkowego. Do lewego pinu lutujemy krótki przewód połączony już z żółtym przewodem samochodu. Teraz włączamy zapłon i sprawdzamy czy wszystko zostało dobrze połączone. Jeśli tak, za pomocą izolacji zabezpieczamy każde połączenie z osobna i potem sklejamy je też wszystkie razem, żeby przypadkiem któregoś nie zerwać.
4. Jeśli wszystko ok, kabel zakończony mini USB przeciągamy kolejno wgłąb środkowego panelu, następnie wyciągamy go przy nogach pasażera i przeciągamy pod schowkiem, gdzie znajdują się szpiczaste wypustki idealne do zahaczenia o nie kabla. Ściągamy boczny panel kokpitu (ten na którym jest wyłącznik AIR BAG) i przeciągamy tam kabel i chowamy go pod czarną uszczelką. Dalej jest już banalnie- upychamy kabel pod uszczelką i jedziemy tak w górę, odchylamy delikatnie osłonę słupka i wsadzamy zań kabel i następnie wciskamy między szybę a podsufitkę- kabel powinien utrzymać się tam bez problemu bo brzegi podsufitki są zaokrąglone. Zdejmujemy obudowę czujnika światła/deszczu i przeciągamy w osłonce nad lusterkiem kabel. Składamy wszystko do kupy, ustawiamy wideorejestrator i cieszymy się urządzeniem, które włącza się razem z uruchomieniem silnika, bez pajęczyny kabli we wnętrzu i z wolnym gniazdem zapalniczki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2016, 15:11 przez Mati.)
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 24-08-2016, 12:44
miło że takie coś zrobiłeś ale fotki nie są regulaminowe, mogłeś je troszeczkę zmniejszyć
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Markus
7,966
32
5540
3,149
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Toszek
Markus
Zarejestrowani
— 24-08-2016, 12:56
Nie nagrzewa ci się za bardzo ten przetwornik? Daje radę bez radiatora?
•
diabel
1,171
6
1510
1,186
SC II ph I
2004
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Będzin
diabel
Zarejestrowani
— 24-08-2016, 13:30
op
(24-08-2016, 12:44)Mati napisał(a): miło że takie coś zrobiłeś ale fotki nie są regulaminowe, mogłeś je troszeczkę zmniejszyć Chodzi o rozmiar pliku czy rozdzielczosc?
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
(24-08-2016, 12:56)Markus napisał(a): Nie nagrzewa ci się za bardzo ten przetwornik? Daje radę bez radiatora? Wiesz co nie wiem w sumie, jak testowalem to bylo ok. Przetwornik jest do 1,5A a zalaczona ladowarka dawala max 1A, wiec jest ok.
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2016, 13:32 przez diabel.)
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
•
Oktawiusz
14,818
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
Przy lusterku jest stałe 12V. Jest bliżej
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 24-08-2016, 15:45
właśnie o to miałem pytać ale od kiedy ono działa to w lusterku?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Oktawiusz
14,818
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
To znaczy stałe to ono nie jest. Jest po zapłonie. Wykorzystywane jest do samościemniającego lustra. Nie wiem tylko czy można na tym cienkim przewodzie takie obciążenie dać, bo jest na cienkiej tasiemce.
No ale jest
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
Wojtas_BB
1,163
3
1287
1,173
INNY
2019
INNY
Bestwina
jest stałe, przynajmniej w czasie otwarcia auta - zasilanie lampki wewnętrznej ma ciągle podane 12V.
Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
•
Oktawiusz
14,818
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
Ja nie mówie o zasilaniu lampki tylko lusterka
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 24-08-2016, 20:59
w sumie z lampki to już chyba by bezpiecznie pociągnąć prąd?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|