Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Lekki ubytek płynu


Mati
Zarejestrowani

nie w tym silniku ale robiłem to pod chmurką, termostat nie jest bardzo nisko więc wiele płynu Ci nie powinno uciec.

(17-12-2017, 11:01)fannadil napisał(a): oczywiście trzeba wtedy uzupełnić płyn i odpowietrzyć pewnie
tak

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2017, 11:08 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • fannadil
fannadil
Zarejestrowani

op jaka jest procedura odpowietrzania? Biggrin
te opaski na wężach da się jakoś prosto zdjąć bo zawsze miałem do czynienia z takimi na śrubokręt a tu są takie
http://www.angela.pl/galerie/z/zacisk-na..._13669.jpg

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

normalnie ich ściśnij do siebie dużymi kombinerkami albo czymś podobnym.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • fannadil
fannadil
Zarejestrowani

op ok, co do odpowietrzania wystarczy zalać pojeździć tak jak tu przeczytałem czy odkręcić jakieś odpowietrzniki trzeba?
no i ta uszczelka czy jest coś między obudową a silnikiem? co jeśli będzie zwichrowana?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

nie wiem dokładnie jaki masz termostat ale trzeba odkręcić odpowietrznik jeśli jest na termostacie, dużego ubytku nie powinieneś mieć ale na pewno coś wyleci, na podanym wyżej zdjęciu widać odpowietrznik (widzisz go?)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • fannadil
fannadil
Zarejestrowani

op Mati teraz jak patrze na to zdjęcie to u mnie wygląda to trochę inaczej
obudowe do silnika mocuje z 8-9 śrub w tym jedna jest dość w kiepskim miejscu nie wiem czy podejde tam z nasadką
u mnie to wygląda bardziej tak:
https://www.carpol-czesci.pl/produkt/2U5...tu-1.6-16V

jeden odpowetrznik jest zaraz przy obudowie na wężu innego w pobliżu nie widziałem

obejdę się bez tego?
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro...statu.html

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2017, 11:49 przez fannadil.)

Odpowiedz
andrzej27r
Specjalisci

do wszystkich śrub spokojnie dojdziesz nasadką,ostatnio robiłem koledze taką operację na tym samym silniku ,miał dosyć spory wyciek oleju spod obudowy termostatu .Po zdjęciu przepustnicy robi się dużo wygodniej .Opaskę na wężu ściśniesz spokojnie kluczem zaciskowym .Należy pamiętać by odpowiednio dokręcać obudowę termostatu,w odpowiedniej kolejności .Kolega zakupił sobie nową obudowę,za 170 zł ,uszczelka wyszła by taniej ,ale z racji tego,że termostat jest nie wyciągalny z tej obudowy ,to by nie robić roboty dwa razy zakupił komplet .Trochę płynu poleci ale to nic,jeśli silnik nie był uruchamiany to nawet olej nie poleci z bloku .Ważne by dobrze wyczyścić blok silnika pod obudową termostatu ,ściągnąć cały brud który się tam znajduje by uszczelka miała szansę spełnić swoje zadanie .Od 2005 roku już były plastikowe obudowy termostatu,a co za tym idzie inne uszczelki i czujniki temperatury (4 Pinowe),które nie są zamienne .W niektórych przypadkach wystarczy dokręcić śruby obudowy termostatu .
mam kilka zdjęć z operacji :
[Obrazek: image_240_17_12_17_12_32_02.jpg]

[Obrazek: image_240_17_12_17_12_31_05.jpg]

[Obrazek: image_240_17_12_17_12_31_36.jpg]

[Obrazek: image_240_17_12_17_12_31_50.jpg]

[Obrazek: image_240_17_12_17_12_31_20.jpg]
na YT film,którym można się posiłkować podczas naprawy : https://www.youtube.com/watch?v=Cenj0EnoGD4
https://www.youtube.com/watch?v=fOghUCB92Vg

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2017, 13:28 przez andrzej27r.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • fannadil
fannadil
Zarejestrowani

op Super dzięki to jest mega pomocne, póki co dokręciłem śruby był tam luz na każdej na trochę więcej niż obrót śruby, dolałem płynu będę obserwował czy ubędzie. Jeśli tak to biorę się za demontaż całości i dokładne czyszczenie.
poki co przejechalem z 20km nic tam sie nie dzieje, zobaczymy dalej niedługo jade do Gdanska to bedzie dobra proba

swoja droga to nie jest slaby punkt gdzie może się wymieszać olej z płynem?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2017, 15:31 przez fannadil.)

Odpowiedz
andrzej27r
Specjalisci

jest to słaby punkt,ale tak to sobie france wymyśliły,jak pisałem,czasem pomaga dokręcenie śrub,a czasem trzeba po prostu nową uszczelkę dać .Robotę robiłem o 22 godzinie,bo kolega na Berlin jechał i czas naglił, jednak warto się do tego przyłożyć by po prostu nie robić dwa razy ,na razie po zrobieniu 3 tyś km ,ani płynu,ani oleju nie ubywa .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2017, 16:07 przez andrzej27r.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • fannadil
fannadil
Zarejestrowani

op ile to się człowiek nowych ciekawych rzeczy nauczy wcześniej przy citroenie teraz renault Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2018, 11:56 przez fannadil.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości