Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Właśnie z dbaniem to jest jeden problem - bo tak naprawdę jeśli nie znamy wszystkich poprzednich właścicieli to skąd wiadomo że był dbany ? Czyli tak naprawdę w większości przypadków kupujemy auto w ciemno. A samochód ma być tak zrobiony, aby wytrzymał eksploatację przez tych lepszych i gorszych właścicieli. Jeśli na na auto trzeba dmuchać i chuchać aby się nie psuło to znaczy że jest delikatne i w sumie nie warto sobie nim głowy zawracać. No ale....niestety teraz praktycznie wszystkie auta są takie, dlatego mój wybór padł na 1,6 16V, bo to jest taki silnik idiotoodporny. Ja osobiście dbam o auta, wiec jeśli brałbym nówkę z salonu to kupiłbym pewnie 1,4 Tce...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2019, 16:35 przez Grzegorz Łubieński.)
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 24-02-2019, 19:00
Ryzyko zakupu w ciemno można w dużym stopniu zniwelować, tylko trzeba podjechać autem na dobrą stację kontroli pojazdów i dobrego warsztatu, aby ocenili stan silnika i mechaniki.
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Tylko tych dobrych mechaników to jak na lekarstwo....
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 28-02-2019, 09:35
Wrzucam jeszcze przykład łańcucha z silnika 2.0 16V M4R przebieg 216tys, łańcuch fabryczny, interwały olejowe 25-30tys.km, widać już 1mm wycięcie (czerwona strzałka), napinacz miał maksymalne wychylenie, silnik niestabilnie pracował, dziwne odgłosy przy przyspieszaniu.
Załączone pliki
Miniatury
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to h4jt for this post
• pio555, TomaszB
Joanna-Daniel Kuchcik-Płonka
23
0
1
4
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Żory
Witam
Ja mam 1.4tce 185000 wlasnie auto mam u mechanika.
Wymiana rozrządu 2.800zł
Rozrząd dolny i górny wymieniam
Czyli 2 łańcuchy, 3 koła zębate, slizgi
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-lancuc...7338405988
Do tego pompa wody
I koło zmiennych faz rozrządu
•
E30KoNiK
10
0
0
1
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Jastrzębie-Zdrój
E30KoNiK
Zarejestrowani
— 14-03-2019, 10:10
Nie wiecie czy 1,6 dci jest kolizyjny? Mam 160k km i zaczynam myśleć o łańcuchu.
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 16-03-2019, 16:34
(09-03-2019, 17:56)Joanna-Daniel Kuchcik-Płonka napisał(a): Rozrząd dolny i górny wymieniam
Czyli 2 łańcuchy, 3 koła zębate, slizgi
Do tego pompa wody
I koło zmiennych faz rozrządu
Czemu, aż tyle do wymiany, mechanik oglądał wcześniej rozrząd w Twoim aucie ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2019, 16:36 przez h4jt.)
•
|