andrzejwa
2,708
54
1316
333
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Rozumiem, że wielu odradza pracę na interfejsie ELM 327 z programem ddt4all lub pyclip. Wydaje mi się, że najczęściej to są ci co nigdy na nim nie pracowali. Rozumiem ich intencje, bo chcą ostrzec przed ewentualnymi skutkami.
Co do samego programu to sam użytkuję go już około 5 lat, wrzuciłem nawet kilkadziesiąt screnów z różnych modyfikacji ustawień samochodu zarówno na tym forum jak i forum megane. Jeżeli ktoś się posiłkuje screnami już sprawdzonymi i nie robi nic, poza tym co na screnie to praktycznie nie ma opcji by zepsuć samochód. Warto wcześniej sobie zrobić zrzut ekranu z ustawieniami.
Clip jest drogi i też wymaga znajomości programu a nie zawsze ma tyle opcji co darmowe programy z interfejsem za kilkadziesiąt złotych. W serwisach każą sobie dużo płacić i czasem trzeba czekać kilka dni, tygodni. Do odważnych świat należy  .
Prezes860
13
0
0
4
SC III ph II
2013
SCENIC III GRAND
Ruda Śląska
op
(30-12-2024, 20:08)andrzejwa napisał(a): Rozumiem, że wielu odradza pracę na interfejsie ELM 327 z programem ddt4all lub pyclip. Wydaje mi się, że najczęściej to są ci co nigdy na nim nie pracowali. Rozumiem ich intencje, bo chcą ostrzec przed ewentualnymi skutkami.
Co do samego programu to sam użytkuję go już około 5 lat, wrzuciłem nawet kilkadziesiąt screnów z różnych modyfikacji ustawień samochodu zarówno na tym forum jak i forum megane. Jeżeli ktoś się posiłkuje screnami już sprawdzonymi i nie robi nic, poza tym co na screnie to praktycznie nie ma opcji by zepsuć samochód. Warto wcześniej sobie zrobić zrzut ekranu z ustawieniami.
Clip jest drogi i też wymaga znajomości programu a nie zawsze ma tyle opcji co darmowe programy z interfejsem za kilkadziesiąt złotych. W serwisach każą sobie dużo płacić i czasem trzeba czekać kilka dni, tygodni. Do odważnych świat należy .
Ja właśnie pobrałem sobie program , ale nie wiem dlaczego mój laptop win 11 nie wykrywa interfejsu elm327 za pomocą bluetootha... już nie wiem mi pomysłów brak jak to sparować
•
andrzejwa
2,708
54
1316
333
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Kup Elma na kabel i zapomnisz o problemach z połączeniem. Niezależnie od sposobu połączenia musisz w programie wybrać port z aktywnym interfejsem.
•
Prezes860
13
0
0
4
SC III ph II
2013
SCENIC III GRAND
Ruda Śląska
op
(30-12-2024, 20:50)andrzejwa napisał(a): Kup Elma na kabel i zapomnisz o problemach z połączeniem. Niezależnie od sposobu połączenia musisz w programie wybrać port z aktywnym interfejsem.
Spoko, ale port wybiorę dopiero jak elm się połączy;-). Kupię kabel i w razie "W" pozwolę sobie odezwać do Ciebie.
Pozdrawiam
(30-12-2024, 21:05)Prezes860 napisał(a): (30-12-2024, 20:50)andrzejwa napisał(a): Kup Elma na kabel i zapomnisz o problemach z połączeniem. Niezależnie od sposobu połączenia musisz w programie wybrać port z aktywnym interfejsem.
Spoko, ale port wybiorę dopiero jak elm się połączy;-). Kupię kabel i w razie "W" pozwolę sobie odezwać do Ciebie.
Pozdrawiam
Mam jeszcze pytanie, miałeś kiedyś problem, że przy dojeżdżaniu do skrkrzyzowania i zahamowaniu spadną obroty do 680-700, a później wracają na 750-800??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2024, 21:07 przez Prezes860.)
•
wojteks
2,925
12
706
677
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 30-12-2024, 21:29
(30-12-2024, 20:08)andrzejwa napisał(a): że wielu odradza pracę na interfejsie ELM 327 z programem ddt4all lub pyclip. Ja tylko ostrzegałem że to może się źle skończyć. Każdy robi na własne ryzyko a jak się nie uda to potem płacz że zrobił tak i tak i nie działa wcale.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• twilk7
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(30-12-2024, 20:50)andrzejwa napisał(a): Kup Elma na kabel i zapomnisz o problemach z połączeniem. Niezależnie od sposobu połączenia musisz w programie wybrać port z aktywnym interfejsem. Jaki polecasz? Ja ciagle na BT działam ale czasem długo się łączy z komputerem
Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
kaimoon
311
3
218
519
SC III ph II
2016
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Warszawa
kaimoon
Zarejestrowani
— 30-12-2024, 22:52
(29-12-2024, 09:47)Prezes860 napisał(a): Witam serdecznie szanowne grono Forumowiczów!
Mam taką zagwozdke. Posiadam grand scenica 1.6 16v , 2013 rok wersja po 1 lifcie. Problem polega na tym, ze podczas dojeżdżania do skrzyżowania w samochodzie na chwilę spadają obroty silnika, napiecie spada na 12,8 V , po czym obroty się normują a napiecie ładowania wynosi około 13,0- 31,1 V. Wyczytałem na tym forum ze ów scenic ma coś co się nazywa inteligentne ladowanie i także wyczytałem ze niskie ladowanie może powodować spadek obrotów silnika... bardzo proszę szanowne grono o interpretacje mojego problemu, czy rzeczywiście to inteligentne ladowanie może aż tak nisko schodzić ( 13,0 V) i czy to niskie ladowanie rzeczywiscie może powodować spadek obrotów przy zatrzymaniu się.
Bardzo dziękuję za interpretację mojego problemu.
U mnie 2016 po 2 lifcie i inny silnik - akumulator już 4-letni, używany w 80% samochód w Warszawie, trasy co najmniej 24 km dziennie. U mnie wskazania ładowania do czasu jako tako rozgrzania silnika i wnętrza samochodu to ponad 14V (zwykle coś koło 14.35V), po rozgrzaniu w zasadzie cały czas utrzymuje się napięcie 12.7V i co ciekawe - jak dojeżdżam na biegu do skrzyżowania, czyli hamowanie silnikiem wówczas następuje szybki pik ładowania z powrotem do 14.35V i dopiero jak się zatrzymam na światłach to wraca do 12.7V. Nie jestem pewny, ale zdaje się, że inteligentne ładowanie było w silnikach z dopiskiem Energy.
•
andrzejwa
2,708
54
1316
333
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(30-12-2024, 22:52)kaimoon napisał(a): jak dojeżdżam na biegu do skrzyżowania, czyli hamowanie silnikiem wówczas następuje szybki pik ładowania z powrotem do 14.35V i dopiero jak się zatrzymam na światłach to wraca do 12.7V. Wszystkie mają tak zwane inteligentne ładowanie. W ph2 po 2013 roku zastosowano dodatkowo system ESM czyli odcinanie ładowania przy przyśpieszaniu i wzrost ładowania przy hamowaniu. Na klemie minusowej powinien być umieszczony szary moduł, czujnik napięcia ładowania, z wtyczką z dwoma kabelkami.
(30-12-2024, 22:09)maciej1486 napisał(a): Jaki polecasz? Ja ciagle na BT działam ale czasem długo się łączy z komputerem Nie polecę żadnego, swój kupiłem trzy lata temu na aliexpres ale tam już tej aukcji nie ma.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2024, 08:03 przez andrzejwa.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• kaimoon
|