Krzywa kierownica
Mi też ściąga na prawo, mechanik powiedział że to wina opon, wulkanizator potwierdził (jedna opona ma ponad 1 mm większy bieżnik od pozostałych). Ale po przeczytaniu tego wątku przyjżałem się mojej kierownicy i jak ja puszczę to ona minimalnie w prawo się przekręca i auto odrazu ściąga na prawo. Czy takie zachowanie może być spowodowane luzem na przekładni kierowniczej? Bo takowy posiadam ;) W czasie jazdy cały czas lekko muszę kontrowac w lewo
Luz na przekładni kierownicy nie powoduje ściągania tylko zła zbieżność
(20-02-2019, 06:47)z.garbacz3@upcpoczta.pl napisał(a): Luz na przekładni kierownicy nie powoduje ściągania tylko zła zbieżność zapomniałem dodać że ustawianie zbieżności komputerowe jest do bani niema to jak na optyce laserowej jedz gzie indziej (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2019, 07:10 przez z.garbacz3@upcpoczta.pl.)
150 km od KR. Miałem do regulacji kosmetycznie zbieżność i 3' na wspomaganiu. Mechaniory od zbieżności nie miały pojęcia, że trzeba coś w kompie ustawić... Zakładałem taki scenariusz więc clip był w zanadrzu. Okręgowa stacja kontroli pojazdów która świadczy drobne naprawy, solidne mechaniory, nowy sprzęt do diagnostyki, doświadczenie ze 30 lat ale tylko mechanika.
Problem "krzywej kierownicy" przekłada się na ESP, o ile można jeździć to ciekawie może być podczas ostrego hamowania. Auto jedzie prosto a z kierownicy do kompa info że skręt 3 st.... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 10:33 przez Przemek7.)
Odkopuję temat czy w Scenic II trzeba każdorazowo przy ustawianiu zbieżności ingerować Clipem?
Zostały w moim Sceniku wymienione końcówki drążków, oprócz tego amory i łożyska macphersona z poduchami. Po wymianie samochód jechał prosto i kierownica prosto tak jak i przed. Ja jak to ja bardziej papieski od papieża pojechałem jeszcze skontrolować zbieżność, została ustawiona podobno "kosmetyczna poprawka", po tym ustawieniu przy jeździe na wprost mam kierownicę minimalnie w lewo (pyclip pokazuje ~3 stopni kąt skręcenia) , a po puszczeniu kierownicy samochód ściąga minimalnie w prawo i tak się zastanawiam jakie kroki podjąć czy wentualne ponowne ustawienie zbieżności bez ingerencji Clipem może wyprostować temat? Parametr ET020 - przyuczenie czujnika kąta kierownicy jest "STAN 4" czyli niby tak jak powinno być. Z góry dzięki za każdą podpowiedź były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
(26-05-2024, 09:05)wojteks napisał(a): Skoro masz skręcona kierownicę a jedziesz prosto to ponowna regulacja zbieżności konieczna, coś spaprali. taka pierwsza myśl moja była, ale potem wpadłem na ten temat i pojawiły się wątpliwości były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Może nie tyle regulacja co przesunięcie na drążkach tak żeby wyprostować kierownicę. Poprzeczka kierownicy ma być poziomo i wtedy auto ma jechać prosto w innej sytuacji trzeba regulować ponownie (o ile nie jest krzywy cały samochód czy coś ugięte/uszkodzone).
Żadne zabawy z komputerem diagnostycznym nie są potrzebne. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości