Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Koło pasowe wału


kamilf
Zarejestrowani

op Witam, czy do wymiany kola pasowego na wale w silniku 2.0 16v trzeba blokować rozrząd?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018, 13:48 przez pio555.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Chyba nie. Niech ktoś jeszcze mnie poprawi w razie co, ale pasek klinowy napędza sprezarke klimy i alternator.

Rozrząd trzeba blokować przy zmianie/sciaganiu paska rozrządu (zębatego a nie klinowego)

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
kamilf
Zarejestrowani

op Tak i mnie się wydaje, szwagrowi padło koło, auto poszło do mechanika, miało być dziś do odbioru, nie jest bo mechanik twierdzi że musi blokować rozrząd do wymiany kola pasowego na wale i ma to zrobić na poniedziałek.
Wg mojej wiedzy podobnie jak kolega wyżej twierdzę, że rozrząd nie ma nic do tego, temu pytam.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Ludzie róznie w necie piszą. U mnie w dieslach koło pasowe to 10min pracy przy pomocy klucza pneumatycznego. Bez blokowania rozrządu. Wymienane w SIII i MIII miesiąc temu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018, 13:48 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Warmiak
Zarejestrowani

Trzeba, w oryginale nie było klina na kole paska rozrządu na wale.Poluzowanie śruby koła pasowego spowoduje, że rozrząd się przestawi. Kupiłem nowe koło paska, też oryginalne i już był klin.
Tak wygląda nowe i przy takim już nie trzeba blokować do wymiany koła pasowego.
[Obrazek: 12535099_IMG_20170906_201639.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018, 13:56 przez Warmiak.)

Odpowiedz
kamilf
Zarejestrowani

op Czyli mechanik ma rację, jeśli, a tego nie wiemy, ktoś kiedyś wymienił koło paska rozrządu, na to z klinem można by się pokusić o wymianę koła pasowego bez blokowania rozrządu. Jeśli nie było wymienione od nowości, a wątpię żeby było, bo i po co, to rozrząd trzeba blokowac.
Całe życie się człowiek uczy.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Nie trzeba blokować rozrządu. Jeżeli odkręcasz pneumatem to nic nie trzeba blokować a jak odkręcasz kluczem nasadowym bądź oczkowym trzeba zablokować wał a nie rozrząd. Po co blokować rozrząd do koła pasowego wału?

Odpowiedz
gebi
Zarejestrowani

(04-08-2018, 13:56)Warmiak napisał(a): Trzeba, w oryginale nie było klina na kole paska rozrządu na wale.Poluzowanie śruby koła pasowego spowoduje, że rozrząd się przestawi. Kupiłem nowe koło paska, też oryginalne i już był klin.
Tak wygląda nowe i przy takim już nie trzeba blokować do wymiany koła pasowego.
u mnie się rozwulkanizowało i scieło pasek
[Obrazek: 12535099_IMG_20170906_201639.jpg]
tak nie wygląda koło pasowe ,ja ostatnio wymieniałem i ma rowki nie żeby i nie ma klina mówie o kole napedu klimy ,alternatora a te z klinem to chyba naped rozrzadu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2018, 16:19 przez gebi.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości