Wozny84
1,051
3
454
1,701
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 10-07-2024, 17:34
op
Witam, zauważyłem że przy temperaturze powyzej 30 stopni występuje problem z chłodzeniem. Jeśli ustawię temperaturę na minimalną to wtedy ładnie chłodzi klima i nawet robi się zimno. Temperatura powietrza wylatującego z kratek to ok 6 stopni C. Natomiast jak ustawię temperaturę np. 19 stopni to wydajność chłodzenie spada dość mocno. W aucie robi się gorąco, nadmuch zwalnia, pomimo że napewno w aucie nie ma tych 19 stopni. Powietrze z nawiewów też leci cieplejsze (ok 9stopni C) pomimo że w początkowej fazie jest chłodzenie na maksa (zaraz po odpaleniu nagrzanego w środku auta). Reasumując, jeżdżąc w te upały muszę mieć klimatyzacja w pozycji LO żebym czuł że jest chłodno w aucie. Ustawianie klimatronika na pozycję np 19 stopni, skutkuje tym że na początku leci dość chlode powietrze (ale nie takie jak w trybie LO) a potem siła nawiewu spada jak również temperatura nawiewu rośnie o kilka stopni, przez co w aucie nie jest utrzymywana zadana temperatura. Czynnik jest i ciśnienie czynnika też jest ok. Co może być przyczyną?
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
•
Binio
1,681
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 10-07-2024, 18:18
Mam podobnie w sc2
Jak nie ustawię z początku na minimum, to chwilę dmucha ładniej a później licho.
Skutkuje to słabym chłodzeniem tyłu...
Kończy się to więc, zwiększeniem siły nadmuchu i dopiero jak się schłodzi lepiej, to auto wystarcza
Technicznie, z tego co wiem, jest wszystko sprawne
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Binio za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Binio for this post
• Wozny84
Wozny84
1,051
3
454
1,701
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 10-07-2024, 20:38
op
@ Binio jest dokładnie tak jak mówisz... w SII miałem podobnie, ale tam nie byłem pewny o 100% sprawność układu klimatyzacji. W SIII jest wszystko ok, a problem podobny
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
•
pio555
31,468
126
11208
3,061
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 10-07-2024, 22:01
Ogólnie klima w sc jest bardzo słabiutka w porownaniu do innych aut a powyzej 30st to juz jest mega słabo
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• Wozny84
Binio
1,681
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 11-07-2024, 04:38
Wczoraj miałam okazję wrócić do dziadka sc1 i jak dla mnie, tam chłodzi to lepiej
Mam wrażenie że szczególnie obiekt zamknięty funkcjonuje sprawniej
Ale i wyższe obroty wiatraka, dłużej się utrzymują
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
Wozny84
1,051
3
454
1,701
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 13-07-2024, 19:47
op
Dzisiaj sprawdziłem parametry. W trybie Auto, temperatura Lo temperatura parownika od 3-5 stopni. Po zatrzymaniu auta i postaniu na włączonym silniku po około 2 minutach zaczyna lecieć wyraznie cieplejsze powietrze i temperatura parownika wzrasta do ok 17-19 stopni. Po ruszeniu znowu zaczyna wiać chłodne powietrze i temperatura wraca do 3-5 stopni. Aha no i temperatura wewnątrz auta cały czas utrzymuje się na 27,2 i po kilkunastu minutach jak w aucie jest już bardzo chłodno spada do 26 stopni. Co wydaje mi się nieprawdą. Gdzie znajduje się czujnik temperatury wewnętrznej w Scenicu 3? Co może być nie tak że klima na postoju nie jest wydajna? Czynnik jest.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
•
wojteks
2,908
12
701
661
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
Online
— 13-07-2024, 20:44
(13-07-2024, 19:47)Wozny84 napisał(a): Co może być nie tak że klima na postoju nie jest wydajna? Taka konstrukcja/projekt. Za słaby wentylator i brakuje chłodzenia skraplacza klimy. Niektóre samochody mają ekstra wentylator nadmuchujący powietrze na skraplacz. W Scenicu i nie tylko mamy wentylator ssący przez skraplacz, IC i chłodnicę a to istotnie wpływa na wydajność klimy na postoju.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• Wozny84
Wozny84
1,051
3
454
1,701
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 13-07-2024, 21:00
op
A wiesz może gdzie jest czujnik temperatury wewnętrznej? W SII był w obudowie lusterka, a gdzie jest w SIII?
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
•
Wojzwwa
6
0
0
0
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Warszawa
Wojzwwa
Zarejestrowani bez potwierdzenia
— 15-07-2024, 19:09
hej,
Mam podobnie, ale nie wiem czy dokładnie tak samo czyli jak jest zadane 22,21,20,19 to klima na poczatku chłodzi a potem jakby przestaje nawiewać. Jak zwiększe nawiew to słychać, że dmuchawa chce się urwać ale nic nie wieje przez kratki, przy MAX nadmuchu ledwo czuć podmuch. Pojawia się to przeważnie przy dłuższej trasie, po godzinie albo dwóch, bardzo rzadko na krótszych odcinkach. Znalazłem obejście w postaci: daje na LO, dmuchawa buczy ale do srodka nic nie wieje, po minucie wciskam AC OFF, do 2-3 minut zaczyna chuchać chłodnym powietrzem, po 5 minutach już wieje zimno-chłodnym. Wtedy znów wciskam AC OFF (czyli właczam klimatyzacje) i do 5 minut można zamarznąć, wieje jak huragan i to wręcz mroźnym powietrzem. Po ustawieniu na 18 stopni dalej chłodzi mocno, więc jak już zamarzam to daje na 21, i do 30 minut dmuchanie szlag trafia i cała operacja zaczyna się od nowa. Wczoraj pomyślałem, że może czujnik jest w środkowej, prawej kratce, gdzie mam wpięty uchwyt na telefon i jak ten plastki sie wychłodzi to daje na czujnik informacje 'tu jest zimno, tu nie dmuchaj' więc wyjąlem uchwyt ale jeszcze nie byłem w trasie. Jakkolwiek abstrakcyjnie to brzmi to 'tonący brzytwy się chwyta' bo masakra w taką pogodę jechać bo z tym obejściem to się tylko z rodziną pochorujemy.
Podobne zachowanie zaobserwowałem ze 3 razy w zimie, kiedy przestawało dmuchać ciepłem jakby naprawdę jakiś czujnik blokował nadmuch....
•
wojteks
2,908
12
701
661
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
Online
— 15-07-2024, 19:52
(15-07-2024, 19:09)Wojzwwa napisał(a): klima na poczatku chłodzi a potem jakby przestaje nawiewać. Klasyczne zamarzanie/zalodzenie parownika, ten efekt może powodować zbyt mała ilość czynnika w układzie, zapewne też zbyt mały odbiór zimna z parownika (za niskie obroty dmuchawy). Duża wilgotność zasysanego powietrza też może mieć znaczenie.
•
|