Klimatronik tryb AUTO problem
op
Witam. Otóż mam problem z funkcją AUTO w klimatroniku. Gdy ustawiam wszystko manualnie wszystko działa poprawnie zmienia się temperatura i moc nawiewu lecz gdy włączam tryb AUTO nawiew chodzi na wolnych obrotach w skutek czego nie osiaga ustawionej temp we wnętrzu. W lecie ustawiłem temp na 15 stopni w trybie Auto i szału nie było. Teraz gdy jest chłodniej ustawiam na 27 to powinno być w środku ukrop ale jest chłodno. Gdy zwiększę obroty manualnie dopiero robi się ciepło. Dodam że podmieniałem czujnik temp wewnetrznej i rezystor ale bez zmian
Temp 27 w auto, przy weźmy pod uwagę zabrudzony czujnik temp w lusterku, ciepłe powietrze jest u góry.
Ustaw manual na 26 i zobacz jak jest, czy też jest cieplej niż na 27 auto. Wysłane z kolorowego kalkulatora 27 ust ręcznie to tak jakby wymuszenie max ogrzewania w trybie ręcznym. W trybie auto powinno utrzymać taką temp kabinie. Wysłane z kolorowego kalkulatora (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2021, 08:24 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Pewnie w trybie ręcznym działa ok i można regulować temp i obroty,
Tylko w trybie ręcznym po zmianie temp nie zmienia się same obroty, tak jak to jest w trybie auto Wysłane z kolorowego kalkulatora (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2021, 09:08 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
W trybie manualnym ręcznie dmuchawa chodzi na każdym biegu i tak samo temperatura zmienia się po zmianie. W trybie Auto chyba powinno być tak że np na rozgrzanym silniku np mam w środku 15st i ustawiam na 27 to dmuchawa powinna ruszyć na najwyższych obrotach by szybko osiągnąć zadana temperature, a u mnie jest tak że jak ustawie np na 25 czy 26 czy 27 to dmuchawa wlaczy się na 4 pozycje wiatraka na 1min i zwalnia do 2 pozycji i chodzi na wolnych obrotach A w środku jeszcze nie została osiągnięta temperatura np 27. W innym aucie miałem tak że nawet jak przestawiłem o 1st na na chwilę to dmuchawa ruszała na wyższe obroty żeby szybko osiągnąć ta temperature. A w scenic nawet jak przestawię o 6 st różnicy to wentylator dalej chodzi na małych obrotach
Może coś z czujnikiem temperatury wewnętrznej
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Jak pisze Mati, trzeba sprawdzić czujnik temperatury wewnętrznej (czyli tzw. turbinkę w obudowie pod lusterkiem).
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
W tym modelu wszystkim steruje panel klimatyzacji na podstawie danych z trzech czujników (nasłonecznienia, temp. w kabinie i temp. zewnętrznej) Po nastawieniu zadanej temperatury panel określa czy ma włączyć chłodzenie czy grzanie oraz odpowiednio ustawia klapy powietrza. Do sprawdzenia czujniki, szczególnie nasłonecznienia i tak jak było podane wcześniej czujnik temp. w kabinie oraz połączenia i ewentualnie sam panel klimatyzacji
Panel steruje też obrotami wentylatora w kabinie... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2021, 12:16 przez marecky.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości