benio83
28
0
1
1
INNY
1980
INNY
elbląg
benio83
Zarejestrowani
— 14-07-2016, 21:28
op
witam! chetnie dokonalbym zakupu scenica 2ki (przed jak i po lifcie). nie wiem czy dobrze, ze uparlem sie na dwulitrowke (zwykla lub turbo), ale 1,6 jakos do mnie nie przemawia, wydaje mi sie, ze zbyt slaby lub malo zywotny (no, ale moze sie myle i zaraz okaze sie, ze to sa super silniki, a te dwulitrowe za to jakies niewypaly... za wszelkiego rodzaju porady bardzo dziekuje). najlepiej zeby scenic byl w czarnym kolorze lakieru i jasnym wnetrzem, z gazem, w automacie (obowiazkowo... no chyba, ze wyprowadzicie mnie z ewentualnego bledu i uswiadomicie, ze automaty w scenicach sa do niczego), mial pdc, tempomat, panorame i ksenon. rozwaze kazda propozycje poniewaz jestem mocno elastyczny. pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2016, 08:49 przez Bora.)
•
Fyox
4,021
4
1023
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 15-07-2016, 06:28
Wrzuć jakieś linki, które rzuciły ci się w oczy to ocenimy co na nich widać.
Ogólnie wychodziłem z tego samego założenia co ty. Nastawiłem się na 2.0 T i po pół roku znalazłem 70 km od domu. Długo się do niego zabierałem, jeździłem oglądać 2 albo 3 razy i w końcu się zdecydowałem. Nie żałuję. Mocy jest wystarczająco. Założyłem gaz i jeżdżę chyba taniej niż dieslem.
Też szukałem z jak najwyższym wyposażeniem, ale 2.0T jest białym krukiem, a oglądałem kilka sztuk 2.0 i 3 sztuki 2.0T ten który wziąłem, nie był najbogatszą wersją jaką oglądałem, ale był w najlepszym stanie no i przebieg potwierdzony w ASO.
•
benio83
28
0
1
1
INNY
1980
INNY
elbląg
benio83
Zarejestrowani
— 15-07-2016, 21:12
op
nie upieram sie mocno co do pojemnosci silnika... jesli bylby jakis fajniutki 1,6 tez bym go lyknal, ale cos za cos tzn skoro robie odstepstwo od poszukiwanego przeze mnie silnika (2,0 lub 2,0t) to auto musi nadrabiac czyms innym np konfiguracja wyposazenia i wygladu. mam kilka pytan w zwiazku z wyborem silnika, a mianowicie:
- czy 1,6 jakos szybko sie zuzywaja lub czy cos z nimi jest nie tak?,
- jaka jest roznica w spalaniu miedzy 1.6, 2.0, a 2.0t (glownie miasto przy ciezkiej nodze i automacie)?,
- czy mocno czuc roznice w mocy miedzy 1.6, a 2.0 (bo jak sie domyslam w 2.0t czuc znacznie roznice chocby z racji innego momentu i tego, ze turbo dmucha juz od dolu)?,
- czy automaty w scenikach byly jakies wadliwe i czy to typowe automaty, bo jezdze czasem trafikiem i tam jako rozwiazanie automatycznej skrzyni zastosowano zwykla skrzynie z jakims tam sterowaniem "robotem"?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2016, 21:12 przez benio83.)
•
pio555
31,470
126
11208
3,062
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 15-07-2016, 21:15
(15-07-2016, 21:12)benio83 napisał(a): czy mocno czuc roznice w mocy miedzy 1.6, a 2.0 mocno
(15-07-2016, 21:12)benio83 napisał(a): jaka jest roznica w spalaniu miedzy 1.6, 2.0, a 2.0t niewielka ok 1-2 l
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Fyox
4,021
4
1023
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 15-07-2016, 21:21
Mój 2.0T jak ja jadę to pali w trasie 11-11.5l lpg/100km jak jedzie żona to zejdzie i do 9l lpg na 100.. ja lubię jechać lewym pasem nawet jak jadę drogą, która ma tylko 2 pasy(po jednym w każdym kierunku) dużo wyprzedzam i hamuje. Nie daje mi przyjemności jazda w kolumnie przez dłużej niż 10 minut.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 15-07-2016, 21:25
(15-07-2016, 21:12)benio83 napisał(a): - czy 1,6 jakos szybko sie zuzywaja lub czy cos z nimi jest nie tak?,
- jaka jest roznica w spalaniu miedzy 1.6, 2.0, a 2.0t (glownie miasto przy ciezkiej nodze i automacie)?,
- czy mocno czuc roznice w mocy miedzy 1.6, a 2.0 (bo jak sie domyslam w 2.0t czuc znacznie roznice chocby z racji innego momentu i tego, ze turbo dmucha juz od dolu)?,
- czy automaty w scenikach byly jakies wadliwe i czy to typowe automaty, bo jezdze czasem trafikiem i tam jako rozwiazanie automatycznej skrzyni zastosowano zwykla skrzynie z jakims tam sterowaniem "robotem"?
Z tego co piszą posiadacze na tym forum:
- z 1.6 wszystko jest OK pod kątem żywotności, K4M to stara i sprawdzona konstrukcja, bolączki znane i dość proste do wyleczenia - przepustnica, silnik krokowy, cewki, KZFR, ktoś pewnie zaraz coś dorzuci.
- w spalaniu różnicy praktycznie nie uwidzisz pomiędzy 1.6 a 2.0, choć 2.0 lepiej idzie, turbo trochę więcej łyknie, ale i dynamika inna; 2.0T chyba nie chodził z automatem, ale co ja się znam.
- tak, zauważalna różnica w dynamice, choć akurat kładłbym to na Niutonometry, nie kuce. Turbo w benzynie nie dmucha 'już od dołu', nie tak jak w dieslu.
- automatów w scenikach były co najmniej dwa rodzaje - 4 biegi i 6 biegów, przy czym wszystkie to klasyczne automaty, z konwerterem hydrokinetycznym. Z 1.6 wychodził chyba tylko 4biegowy, konstrukcja niezbyt chwalona.
•
benio83
28
0
1
1
INNY
1980
INNY
elbląg
benio83
Zarejestrowani
— 16-07-2016, 06:03
op
(15-07-2016, 21:25)funkoval napisał(a): - automatów w scenikach były co najmniej dwa rodzaje - 4 biegi i 6 biegów, przy czym wszystkie to klasyczne automaty, z konwerterem hydrokinetycznym. Z 1.6 wychodził chyba tylko 4biegowy, konstrukcja niezbyt chwalona czyli do 1,6 pakowali tylko ta czterobiegowa skrzynie ("niezbyt chwalona"), a do 2,0 4 lub 6 czy tylko 6?
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 16-07-2016, 06:44
nie wiem, nie chcę zgadywać, być może jest to kwestia przed /po lifcie .
•
Oktawiusz
14,818
56
2040
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
Do 1,6 szła czterobiegowa
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
benio83
28
0
1
1
INNY
1980
INNY
elbląg
benio83
Zarejestrowani
— 16-07-2016, 15:06
op
(16-07-2016, 08:04)Oktawiusz napisał(a): Do 1,6 szła czterobiegowa
mo to juz wiemy, a do dwulitrowki szla tylko 6 biegowa czy czterobiegowa rowniez?
•
|