op
Witam. Mam nowego scenica z silnikiem 1.2 tce 130. Moje pytanie brzmi jakie paliwo najlepiej tankowac? E98 czy pb 95? Na wlewie paliwa mam naklejke ze moge tankowac oba rodzaje. Od poczatkubtankuje tylko e98 ale zauwazylem jakies metaliczne dzwieki podczas jazdy, slychac je zwlaszcza podczas przyspieszania ale nie zawsze...czy tankowane paliwo moze miec na to wplyw?
Jakie paliwo E98 czy Pb 95??
Pytanie nr 1 : Na jakich stacjach tankujesz ?
A jaką masz skrzynię, manual czy EDC?
Jeśli producent dopuszcza oba paliwa, to już tylko kwestia tego, czy widzisz różnicę. Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać ;)
Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Generalnie - znam kilka osób, które miały bardzo poważne problemy po zatankowania paliw e.
Nie chodzi o parametry (byle jakie z natury) lecz o naturalnie wysoką zawartość wody oraz stosunkowo dużą ilość zanieczyszczeń. No i problem z przewodami paliwowymi w starszych autach był prawie powszechny.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
(09-04-2018, 09:29)Grzegorz Łubieński napisał(a): Pytanie nr 1 : Na jakich stacjach tankujesz ? W 90% tankuje na orlenie (09-04-2018, 09:40)funkoval napisał(a): A jaką masz skrzynię, manual czy EDC? Mam manualna skrzynie biegow (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-04-2018, 10:03 przez katalonczyk.)
na początek proponowałbym zmienić stację na np statoil i na e95 i obserwować objawy. Jeśli znikną to wiadomo że chodzi o jakość paliwa, jeśli nie, to znaczy że nie była to wina benzyny. Wtedy trzeba szukać dalej
E98 ma więcej dodatków uodparniających paliwo na spalanie tzw stukowe (nie od iskry ale od ciśnienia na milisekundy przed iskrą) w porównaniu do E95. Przez to E98 jest nieco mniej energetyczne od E98 ale praca silnika na E98 jest bardziej "kulturalna" a przez to silnik wydaje się lepiej pracować i może spaść nieco spalanie. Ma to znaczenie w silnikach o podwyższonym stopniu sprężania (powyżej 10,0:1) ale z wtryskiem wielopunktowym pośrednim (w komorze dolotowej). W silnikach z wtryskiem bezpośrednim (do cylindra) ma to już mniejsze znaczenie, gdyż benzyna jest wtryskiwana w odpowiednim momencie bezpośrednio do komory spalania. Zatem silnik może lepiej pracować choć różnica (także w spalaniu) może być niezauważalna. Przykładowo 1,4 tce 130km ma wtrysk wielop. pośredni ale stosunkowo niski stopień sprężania w cylindrze (ok 9,0:1) więc różnica pomiędzy E98 a E95 jest niezauważalna (sprawdzone empirycznie). Silnik 1,3 tce ma 10,3:1 lub np mazda 2,0 skyactiv coś około 14,0:1 (czyli prawie tak jak w dieslu...) ale mają bezpośredni wtrysk i różnica pomiędzy E98 a E95 też będzie niezauważalna.
Wniosek: poszukajcie informacji o swoich silnikach i jeśli ma stopień sprężania powyżej 10,0:1 i pośredni wtrysk to możecie zauważyć różnicę pomiędzy E98 a E95 w innych przypadkach będzie jedynie efekt placebo i nie warto przepłacać do droższej E98 i różnych power verwów. POzdrawiam |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości