Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jakie masz spalanie w Twoim scenicu ?


Mati
Zarejestrowani

(03-11-2015, 15:36)ko-ma napisał(a): Scenic jest fajnym samochodem do nauki oszczędnej jazdy - dzięki dość dobremu wskaźnikowi chwilowego zużycia paliwa

tak ale bez przesady... i raczej nie mówimy tu o silnikach z dwumasą czy turbiną, bo i jedno i drugie wtedy bardzo cierpi...

(03-11-2015, 15:36)ko-ma napisał(a): najważniejsza jest umiejętność łagodnego przyspieszania
chyba mówimy tu o dieslach z przełomu lat 80-90 które nie były wyposażone w turbinę, bo w naszych samochodach to właśnie dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu turbiny możemy się odpowiednio szybko rozpędzić, by utrzymywać później prędkość i spalanie było niższe.
Ko-ma może powiedz jak zmieniasz biegi przy jakich prędkościach obrotowych silnika.... to wiele wyjaśni...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zmiana biegów?
Nie ma zasady, gównie "na wyczucie".
Ale gdzieś tak w okolicach 3000
I staram się nie jechać poniżej 2000
Poza tym Mati, pamiętaj, że turbina pracuje nawet przy delikatnej jeździe, tylko znacznie mniej wydajnie, a więc i znacznie mniej odczuwalnie.
Bez niej 1,5 w ogóle by nie jechał.
Diesle z lat 70 - 80 - tam jechało sie od obrotów biegu jałowego, w zasadzie nie przekraczając 2000 ...
A, i jeszcze jedno, żeby nie było nieporozumień:
mówimy o wynikach dla 1,5 dci 105 KM po liftingu w 2006 r.
Niestety, ale 1,9 dci 120 KM osiągnie wynik ok. 1 litra gorszy i będzie to naturalne.
Inna charakterystyka silnika, trzeba go nieco wyżej kręcić - stąd być może te różnice zdań.
[edit] I żeby nie było nieporozumień - przez lata jeździłem wyłącznie benzyniakami, przez ostatnie kilka - o dosć duzej mocy.
Praktycznie to mój pierwszy prywatny diesel (służbowego i dostawczaków nie liczę) zatem nie mam nawyków z "poprzedniej epoki".

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2015, 19:53 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

Ja także posiadam 1.9 dci 120Km i po mieście tzn. praca-dom, dom-praca (8 kilometrów) średnie mam tak 8,4l na 100km. A wystarczyło wyjechać w trasę nie za długą tak około 300km w dwie strony i spalanie średnie spadło na 5,5l .

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(03-11-2015, 15:36)ko-ma napisał(a): najważniejsza jest umiejętność łagodnego przyspieszania
po tym zdaniu myślałem że go dusisz...
(03-11-2015, 17:56)ko-ma napisał(a): Zmiana biegów?
Nie ma zasady, gównie "na wyczucie".
Ale gdzieś tak w okolicach 3000
Spoko, ale nie potrafiłbym łagodnie przyśpieszać... (łagodnie dodawać gaz) by obroty do zmiany biegu doszły powoli do 3k obr.
(03-11-2015, 17:56)ko-ma napisał(a): Niestety, ale 1,9 dci 120 KM osiągnie wynik ok. 1 litra gorszy i będzie to naturalne.
Inna charakterystyka silnika, trzeba go nieco wyżej kręcić - stąd być może te różnice zdań.
możliwe że tak jest..

dziękuje że to wszystko jest wyjaśnione Biggrin Kończymy tą dyskusję i wracamy do tematu wątku

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(03-11-2015, 21:44)Mati napisał(a): Spoko, ale nie potrafiłbym łagodnie przyśpieszać... (łagodnie dodawać gaz) by obroty do zmiany biegu doszły powoli do 3k obr.
Właśnie... Cały dowcip polega na płynności i łagodności.
Plus 37 lat praktyki.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
RobercikN
Zarejestrowani

Ja w srode spalilem 7,8l/100km przy trasie 330km z Poznania na tempomacie 140-150 i srednia wyszka 110km/h

Grand Scenic 1,9dCi 130KM

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2015, 19:09 przez RobercikN.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zejdź ze srednią prędkością do 80 km/h a zużycie spadnie do 5,5 l/100 km...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

Mój pali ile wleje..
Grand Scenic 2.0T
115 000 KM
NIE UPRAWIAM ECODRIVINGU, jedyne co mnie z nim łączy to hamowanie silnikiem.
Średnie spalanie gazu
Trasa: 11-11,5l/100km
Miasto: 12-14l/100km zależy od "długości" pokonywanych odcinków.

W porównaniu do benzyny spalanie trochę większe, ale przy tankowaniu portfel pełniejszy.

Odpowiedz
wbdb
Zarejestrowani

Mój Szczeniak II Ph I 1.6 16V pi razy drzwi pali 8,5l. Mam go od 2 tygodni i jeszcze go wyczuwam. Wczoraj zalałem 2 raz do pełna.

Z kumplem jak dzieliliśmy we dwóch jedno służbowe auto, Hyundai i30SW w dieslu, bawiliśmy się w Eco, ale jak zmiennik zaczął jeździć przy 30 stopniach bez klimy, radia, nawiewów i zamkniętymi oknami to wymiękłem. Chciał być lepszy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-11-2015, 19:09 przez wbdb.)

Odpowiedz
thermalfake
Zarejestrowani

Po pierwszym miesiącu użytkowania benzynowozu o napędzie rakietowym z profilu SII PhI 1.6 - przejechane ~1300km. Na razie nie miałem okazji tankować do pełna więc swoje spostrzeżenia oprę na tym co pokazuje komputer pokładowy. Więc ile w tym prawdy to się okaże za jakiś czas.
Miasto średniej wielkości, dojazdy do i z pracy po 5km w jedną stronę, do tego kręcenie wokół komina i nie przekracza 8,2/100. Jeżdżę tym autem sam, bez zbędnego balastu. Godziny jazdy w szczytach komunikacyjnych choć to nie warszawskie korki. Jazda spokojna, przewidywalna z wachlowaniem biegów. Styl jazdy ten sam znany z ujeżdżania ropo pijawek. Pierwsze trzy biegi wrzucane dynamicznie aby w miarę szybko utrzymać później prędkość i obroty - choć "pyrkanie" ekonomii spalania wcale nie służy.
Poza miastem spokojnie mieści się w 7l bez szaleństw, czy nierównej szarpanej jazdy - elastyczność silnika jest tak kiepska, że już odchodzi ochota na wyprzedzanie. Tęsknię za uturbionym motorem Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2016, 12:39 przez thermalfake.)

ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique 
ScII PhI 1.9  dCI 120KM 2005 Confort Dynamique 
Wave
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości