Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Jakie masz spalanie w Twoim scenicu ?
U mnie miasto max 8l na klimie. Miasto male co chwile stop bo zebry. Zmiana biegow za kazdym razem przy okolo 2800 obrotow
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
(02-08-2015, 14:28)Asia napisał(a): może ekonomicznie, ale diesel nie lubi niskich obrotów, zamula się.A kto Ci tak powiedział ? W praktyce - aby nie spadać poniżej 1500 - ale to juz ze względu na poziom generowanych przez silnik drgań (harmoniczne wyższych rzędów). A kręcenie ponad 3000 w rzeczywistości nic nie daje - wystarczy spojrzeć na charakterystykę przebiegu momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej - tam nie ma już nic wiecej ponad to, co było do tej pory. Jest tylko wiecej cykli spalania w jednostce czasu, czyli wyższy poziom zużycia paliwa (sprawność energetyczna silnika gra tu zasadniczą rolę). (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2015, 16:43 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
No i tutaj się wtrącę
Nie jeżdżę na obrotach poniżej 2000 bo wcale spalanie nie jest niższe a bardzo obciąża moim skromnym zdaniem silnik Zarówno w Kangoo jak i obu Scenicach zawsze 2000 obrotów w górę
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Obroty powinny być między max momentem a max mocą. Silnik ma optymalne warunki pracy
Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 5020D przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Maksymalny moment obrotowy dla 1,5 dci występuje przy 1900 obr/min.
maksymalna moc przy 4000 obr/min Maksymalny moment obrotowy dla 1,9 dci występuje przy 2000 obr/min. maksymalna moc przy 4000 obr/min Czyli mieszczę się w tym polu Potwierdza to także tezę Przema o 2000 obr. - ale to praktycznie jazda już powyżej maksimum momentu, czyli rozpędzanie w stronę zmniejszania się zdolności do przyspioeszania. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2015, 20:17 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Ja się nie mogę przyzwyczaić do ilości biegów;) Wcześniej ujeżdżałem 1,5 dCi 90 KM.
W mieście jazda na czwórce nawet do 70 km/h nie zaszkodzi. Zauważyłem, że wrzucenie piątki skutkuje mniejszym spalaniem od ok. 65 km/h, bo rozpędzanie się na za wolnych obrotach nie jest ekonomiczne. Tzn jedynka własciwie słuzy do ruszenia auta (ok.10-15 km/h), dwójką można się rozpędzić do 30 km/h na trójce jedziemy do ok. 40. Później wbijamy czwórkę i właściwie pełen zakres prędkości miejskich załatwiony. Luzu też się nie bójmy, szczególnie przy niskich prędkościach dojeżdżając do świateł. Na razie mam średnie ze stu kilometrów 7,3/100 (połowa stricte miasto reszta drogi podmiejskie (jeden wypad)). Myślę, że da się zejść przy takim trybie do 7,0 ale mniej właściwie nie oczekuję. Jeśli z samych dróg podmiejskich będzie ok. 6 to tez ok. Ekspresówkę sprawdzę niedługo jadąc do Ol-na. Być może wcześniej wymienię olej i filtry. Nie oszukujmy się. Średnie spalanie na poziomie ok. 7/100 to nie jest dużo przy dość wysokiej budzie i niemałej masie. Benzyniaki spalą w tych warunkach średnio ok. 8,5-9 a dynamikę będą miały gorszą. Polecam raporty spalania w Autocentrum ew. motostat. Wyniki się z powietrza nie biorą.
Muszę dorwać granda od DizzyX i nim pojeździć trochę w celach doświadczalnych (ale to dopiero za jakiś 3 tygodnie).
Podejrzewam, że istnieje tu bardzo duży wpływ stylu jazdy kierowcy, jako, że DizzyX przy pierwszym swoim przejeździe na większym odcinku bez problemu uzyskał Grandem 1,9 poziom rzędu chyba 5,3. Jak na swoim 1,5 nie przekraczam 5,0, styl jazdy mamy podobny. Dlatego też na wstępie oceniłem wynik przekracząjący 7 jako nie najgorszy - ale i nie rewelacyjni9e dobry. P.S. Dla wyjaśnienia: podaję wyniki z normalnej, codziennej jazdy, w przeciętnych warunkach ruchu, bez żadnego przesadnego cudowania, stosowania wymyślnych technik czy "mulenia". Oczywiście, na szosie raczej nie przekraczam 120, ograniczeń znakami i w zabudowanym raczej przestrzegam (no, może tak do +10).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 ko-ma napisał(a):Podejrzewam, że istnieje tu bardzo duży wpływ stylu jazdy kierowcy, jako, że DizzyX przy pierwszym swoim przejeździe na większym odcinku bez problemu uzyskał Grandem 1,9 poziom rzędu chyba 5,3.Tak, pierwsza podróż to było u mnie spalanie w granicach 5,3l/100 km przy bardzo spokojnej i stosunkowo wolnej podróży, no i praktycznie bez klimy. Dziś klima non stop i trochę sprawniejsza (bardziej dynamiczna) jazda, wyszło niby 6,7l/100 km, ale to tylko ze 100 km jazdy, a spokojnie mogę "zdjąć" z tego wyniku co najmniej 0,5l na weekendowe "zabawy" z MaxiEcu (bo z pół litra wg komputera samochód przepalił praktycznie stojąc). Więc mogę założyć, że dzisiaj osiągnąłem spalanie w okolicach 6,3 - 6,4 l / 100 km, moim zdaniem nie najgorzej PS - teraz mój pomiar bardziej miarodajny, ustawiliśmy prawidłowo opony w komputerze w aucie |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
16 gości