Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki silnik do lpg 2.0 czy 1.6


impsm
Zarejestrowani

op Witam serdecznie. Jestem tu nowy i proszę szanownych kolegów o podpowiedź jaki lepszy silnik do lpg 1.6 16V czy 2.0 .
Jeżeli ktoś może udzielić informacji czy na przykład warto kupić z holenderską instalacją gazową?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Miałem sc2 z silnikiem 2.0 i automatem. Do kompletu instalacja lpg. Bardzo fajne zestawienie. Przy wadze pojazdu 1485kg , taki napęd spokojnie i z rezerwą dawał radę. Bez problemów z wyprzedzeniem , obciążeniem czy podjazdami. Kilka razy był z nami w Chorwacji. Mocno załadowane , z boxem 600L na dachu. Dawał radę

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi komarek34 za ten post post:
  • impsm
pio555
Junior Administratorzy

Czy warto kupić holenderską instalacjie ?
I tak i nie
Instalacjie jest 2 rodzaje
Zwykła sekwencja i V generacji z pompą w zbiorniku. O ile z pierwszą nie ma większego problemu tyle z drugą mogą być duże koszta naprawy-regeneracja pompy koszt 700-1000 PLN.
Trzeba sprawdzuc czy w okolicy jest ktoś kto je naprawia bo z częściami nie ma większego problemu ale z fachowcami już tak

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • impsm
impsm
Zarejestrowani

op
(25-06-2018, 06:10)komarek34 napisał(a): Miałem sc2 z silnikiem 2.0 i automatem. Do kompletu instalacja lpg. Bardzo fajne zestawienie. Przy wadze pojazdu 1485kg , taki napęd spokojnie i z rezerwą dawał radę. Bez problemów z wyprzedzeniem , obciążeniem czy podjazdami. Kilka razy był z nami w Chorwacji. Mocno załadowane , z boxem 600L na dachu. Dawał radę
A jak kolega pamięta było że spalaniem

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Różnie. Trasa to od 10 L. Prędkość autostradowa 130 na tempomacie to 12. Miasto 12. Zima wiadomo więcej

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi komarek34 za ten post post:
  • impsm
bamil
Zarejestrowani

To może i ja się wypowiem. Mam SI 1,6 z LPG Vialle (V generacja z pompą w zbiorniku) oraz SII 2.0 LPG Stag. Obydwa silniki idealne do gazu.
W SI instalacja holenderska. Na początku zamówiłem z Konina pompę regenerowaną (koszt 900 zł) i nic więcej przy instalacji nie robiłem. Ona generalnie jest bezobsługowa i mało ingeruje w układ auta. Jazda na takim LPG to poezja ale o fachowca trudno to fakt. Właśnie w Koninie jest chyba najlepszy w Polsce.
W SII mam Staga. Kupiłem auto z instalacją z przebiegiem 9 tyś km. Jeździ przyzwoicie ale trochę problemów na gwarancji było. Ja bym osobiście Staga już raczej nie wybrał bo dla porównania w innych autach miałem też BRC i zero problemów między przeglądami.
Podsumowując Vialle świetna sprawa ale trzeba się w razie czego nastawić na dalszą drogę do serwisu. Tak samo zresztą z innymi instalacjami z Holandii też może być. Ale generalnie jeżeli instalka holenderska to ja bym tylko Vialle brał bo jak ryzykować to chociaż z dobrą instalacją. Jeżeli IV generacja to tylko coś, co można bezproblemowo naprawić koło domu. Nie ma sensu brać IV generacji z Holandii a później szukać serwisu daleko bo tej generacji instalacji jest tak dużo, że lepiej wybrać popularną u nas.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bamil za ten post post:
  • impsm
impsm
Zarejestrowani

op
(25-06-2018, 06:35)impsm napisał(a):
(25-06-2018, 06:10)komarek34 napisał(a): Miałem sc2 z silnikiem 2.0 i automatem. Do kompletu instalacja lpg. Bardzo fajne zestawienie. Przy wadze pojazdu 1485kg , taki napęd spokojnie i z rezerwą dawał radę. Bez problemów z wyprzedzeniem , obciążeniem czy podjazdami. Kilka razy był z nami w Chorwacji. Mocno załadowane , z boxem 600L na dachu. Dawał radę
A jak kolega pamięta było że spalaniem

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Dziękuję bardzo za cenne wskazówki

(25-06-2018, 08:03)bamil napisał(a): To może i ja się wypowiem. Mam SI 1,6 z LPG Vialle (V generacja z pompą w zbiorniku) oraz SII 2.0 LPG Stag. Obydwa silniki idealne do gazu.
W SI instalacja holenderska. Na początku zamówiłem z Konina pompę regenerowaną (koszt 900 zł) i nic więcej przy instalacji nie robiłem. Ona generalnie jest bezobsługowa i mało ingeruje w układ auta. Jazda na takim LPG to poezja ale o fachowca trudno to fakt. Właśnie w Koninie jest chyba najlepszy w Polsce.
W SII mam Staga. Kupiłem auto z instalacją z przebiegiem 9 tyś km. Jeździ przyzwoicie ale trochę problemów na gwarancji było. Ja bym osobiście Staga już raczej nie wybrał bo dla porównania w innych autach miałem też BRC i zero problemów między przeglądami.
Podsumowując Vialle świetna sprawa ale trzeba się w razie czego nastawić na dalszą drogę do serwisu. Tak samo zresztą z innymi instalacjami z Holandii też może być. Ale generalnie jeżeli instalka holenderska to ja bym tylko Vialle brał bo jak ryzykować to chociaż z dobrą instalacją. Jeżeli IV generacja to tylko coś, co można bezproblemowo naprawić koło domu. Nie ma sensu brać IV generacji z Holandii a później szukać serwisu daleko bo tej generacji instalacji jest tak dużo, że lepiej wybrać popularną u nas.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2018, 08:50 przez impsm.)

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Szczerze - jeśli planowane trasy , z myślą o lpg brałbym 2.0 .
Ma kzfr , ma dwumas w manualu . Ale doskonale daje radę z tą budą .
Łatwo też trafić bogatą wersję z tym motorem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi komarek34 za ten post post:
  • impsm
polaq
Zarejestrowani

Najlepiej trafić 2.0 w dobrym wyposażeniu bez LPG. Samemu znaleźć warsztat i zamontować LPG.
Generalnie oba silniki na gazie sprawują się bardzo dobrze.
Tak naprawdę nie ma znaczenia producent instalacji. Ważny jest monter który to zamontuje i wystroi.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • impsm, woser
bamil
Zarejestrowani

(25-06-2018, 15:36)polaq napisał(a): Tak naprawdę nie ma znaczenia producent instalacji. Ważny jest monter który to zamontuje i wystroi.
Nie do końca się zgodzę. Fakt, że słaby montaż i przy dobrej instalacji spowoduje problemy ale nawet dobry montaż nie pomoże jak komponenty będą słabe.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bamil za ten post post:
  • impsm




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości