Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej i co ile do EDC


zygmek68
Zarejestrowani

Jak ważne jest właściwe napięcie w instalacji samochodowej przekonałem się 2 raz. A dokładnie przespałem sprawę slabnacego akumulatora i doprowadziło to do komunikatu " kontroluj skrzynię biegów. Wizyta w ASO w Krakowie nowy akumulator  w cenie promocyjnej 620 PLN plus 250 za oprogramowanie skrzynię ( kolokwialnie piszac). Wniosek nasuwa się taki, co dwa lata nowa bateria bez względu na to jak nam się wydaje że dobrze kręci.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2019, 21:09 przez zygmek68.)

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

(16-08-2017, 19:12)Wojtekj23 napisał(a): U mnie jest identycznie z jedynki na dwójkę przy dynamicznym ruszaniu szarpnie, jeździłem też meganką dci z edc i miała tak samo wiec ten typ tak ma

Cześć, myślicie że na to szarpanie naprawdę nie ma żadnej rady? Ja nie jestem jakimś znawcą automatów, tyle co jeździłem lata espace IV z automatem. Znacznie starszym, klasycznym, ale auto mimo 350 tys przebiegu zmienia biegi bez żadnych szarpnięć czy wyczuwalnych opóźnień. Pewnie dlatego wkurza mnie to szarpanie ogromnie, mam porównanie do tego co było. Podzielcie się pomysłami jak to szarpanie zniwelować, napiszcie jak wasze doświadczenia w tej kwestii. To nie jest u mnie taki rodzaj szarpania że człowiek leci w fotelu do przodu ale jest spory dyskomfort. Czasami przez dwa tygodnie zmienia płynnie, czasami lekko szarpie przez cały dzień. Nie ma znaczenia czy dodaję gazu mocniej czy przyspieszam powoli, to nie ma wpływu. Rozumiem że te skrzynie nie mają tej przypadłości od nowości, jakieś więc zużycie jakichś elementów za to odpowiada i stawiam że na 99% nie chodzi o olej.
pzdr

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

Nie bardzo z tymi pomysłami? Może coś się pojawi z czasem.
A takie mam pytanie choć to trochę OT - jak wyszukać użytkowników forum z mojego miasta? W dziale "użytkownicy" jest miasto, ale tam jest ponad 600 stron a to się nie ustawia alfabetycznie jak w excelu Biggrin Nie do końca OT jednak, pytam w kontekście poprzedniego posta bo chciałbym porównać "na żywo" auto którym od niedawna jeżdżę z jakimś innym z takim silnikiem i skrzynią, posłuchać i poczuć jak chodzi, sprawdzić tę skrzynię w innym aucie, mieć porównanie po prostu. To znacznie więcej daje niż czytanie nawet najmądrzejszych treści.

Odpowiedz
Telak
Zarejestrowani

(03-01-2020, 10:33)mrrising napisał(a):
(16-08-2017, 19:12)Wojtekj23 napisał(a): U mnie jest identycznie z jedynki na dwójkę przy dynamicznym ruszaniu szarpnie, jeździłem też meganką dci z edc i miała tak samo wiec ten typ tak ma

Cześć, myślicie że na to szarpanie naprawdę nie ma żadnej rady? Ja nie jestem jakimś znawcą automatów, tyle co jeździłem lata espace IV z automatem. Znacznie starszym, klasycznym, ale auto mimo 350 tys przebiegu zmienia biegi bez żadnych szarpnięć czy wyczuwalnych opóźnień. Pewnie dlatego wkurza mnie to szarpanie ogromnie, mam porównanie do tego co było. Podzielcie się pomysłami jak to szarpanie zniwelować, napiszcie jak wasze doświadczenia w tej kwestii. To nie jest u mnie taki rodzaj szarpania że człowiek leci w fotelu do przodu ale jest spory dyskomfort. Czasami przez dwa tygodnie zmienia płynnie, czasami lekko szarpie przez cały dzień. Nie ma znaczenia czy dodaję gazu mocniej czy przyspieszam powoli, to nie ma wpływu. Rozumiem że te skrzynie nie mają tej przypadłości od nowości, jakieś więc zużycie jakichś elementów za to odpowiada i stawiam że na 99% nie chodzi o olej.
pzdr

Czy udało się rozwiązać problem szarpania?
PunkRock86 napisał 17-11-2021, 09:06:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2021, 09:06 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

(16-11-2021, 23:07)Telak napisał(a):
(03-01-2020, 10:33)mrrising napisał(a):
(16-08-2017, 19:12)Wojtekj23 napisał(a): U mnie jest identycznie z jedynki na dwójkę przy dynamicznym ruszaniu szarpnie, jeździłem też meganką dci z edc i miała tak samo wiec ten typ tak ma

Cześć, myślicie że na to szarpanie naprawdę nie ma żadnej rady? Ja nie jestem jakimś znawcą automatów, tyle co jeździłem lata espace IV z automatem. Znacznie starszym, klasycznym, ale auto mimo 350 tys przebiegu zmienia biegi bez żadnych szarpnięć czy wyczuwalnych opóźnień. Pewnie dlatego wkurza mnie to szarpanie ogromnie, mam porównanie do tego co było. Podzielcie się pomysłami jak to szarpanie zniwelować, napiszcie jak wasze doświadczenia w tej kwestii. To nie jest u mnie taki rodzaj szarpania że człowiek leci w fotelu do przodu ale jest spory dyskomfort. Czasami przez dwa tygodnie zmienia płynnie, czasami lekko szarpie przez cały dzień. Nie ma znaczenia czy dodaję gazu mocniej czy przyspieszam powoli, to nie ma wpływu.  Rozumiem że te skrzynie nie mają tej przypadłości od nowości, jakieś więc zużycie jakichś elementów za to odpowiada i stawiam że na 99% nie chodzi o olej.
pzdr

Czy udało się rozwiązać problem szarpania?

Tak, udało się, ale musiał się tym zająć profesjonalny mechanik i kosztowało sporo. Pojechałem niestety dopiero gry odcięło mi nieparzyste biegi wiec było pewne że coś się posypało. Wiele elementów w środku było do naprawy, przy okazji wymieniłem sprzęgło więc koszty były ogromne. Mechanik długo kiwał nade mną głową pytając czemu nie przyjechałem od razu gdy zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2. Nie znajduję odpowiedzi. Człowiek to jednak z natury głupi jest. Następnym razem pojadę od razu gdy wyczuję różnicę w zmianie któregoś biegu, zostanie  mi w kieszeni sporo kasy. 
pzdr

Odpowiedz
stonebridge
Zarejestrowani

Dzisiaj dzwonilem do serwisu z tym ze to w uk i powiedzieli mi ze potrzebuje 2,5l. Wczesniej byla ta skrzynia naprawiana a mechanik wlal tylko 1l reszta nie weszla.. ktos cos takiego mial?? Ja dowiedzilem sie o tym dopiero dzisiaj.. tez mam problem z biegami 1 i 2 a ostatnio rowniez doszedl problem mocy, gaz w podloge a auto nie ma mocy dopiero po chwili wchodzi na obroty.

Odpowiedz
Telak
Zarejestrowani

(17-11-2021, 18:00)mrrising napisał(a):
(16-11-2021, 23:07)Telak napisał(a):
(03-01-2020, 10:33)mrrising napisał(a):
(16-08-2017, 19:12)Wojtekj23 napisał(a): U mnie jest identycznie z jedynki na dwójkę przy dynamicznym ruszaniu szarpnie, jeździłem też meganką dci z edc i miała tak samo wiec ten typ tak ma

Cześć, myślicie że na to szarpanie naprawdę nie ma żadnej rady? Ja nie jestem jakimś znawcą automatów, tyle co jeździłem lata espace IV z automatem. Znacznie starszym, klasycznym, ale auto mimo 350 tys przebiegu zmienia biegi bez żadnych szarpnięć czy wyczuwalnych opóźnień. Pewnie dlatego wkurza mnie to szarpanie ogromnie, mam porównanie do tego co było. Podzielcie się pomysłami jak to szarpanie zniwelować, napiszcie jak wasze doświadczenia w tej kwestii. To nie jest u mnie taki rodzaj szarpania że człowiek leci w fotelu do przodu ale jest spory dyskomfort. Czasami przez dwa tygodnie zmienia płynnie, czasami lekko szarpie przez cały dzień. Nie ma znaczenia czy dodaję gazu mocniej czy przyspieszam powoli, to nie ma wpływu.  Rozumiem że te skrzynie nie mają tej przypadłości od nowości, jakieś więc zużycie jakichś elementów za to odpowiada i stawiam że na 99% nie chodzi o olej.
pzdr

Czy udało się rozwiązać problem szarpania?

Tak, udało się, ale musiał się tym zająć profesjonalny mechanik i kosztowało sporo. Pojechałem niestety dopiero gry odcięło mi nieparzyste biegi wiec było pewne że coś się posypało. Wiele elementów w środku było do naprawy, przy okazji wymieniłem sprzęgło więc koszty były ogromne. Mechanik długo kiwał nade mną głową pytając czemu nie przyjechałem od razu gdy zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2. Nie znajduję odpowiedzi. Człowiek to jednak z natury głupi jest. Następnym razem pojadę od razu gdy wyczuję różnicę w zmianie któregoś biegu, zostanie  mi w kieszeni sporo kasy. 
pzdr

U mnie sprzęgło wymienione, też dwumasy, uszczelki, olej w skrzyni i niestety przy ciepłym silniku podszarpuje przy zmianie z 1 na 2. Na zimnym zmiana płynna. Jak teraz chodzi skrzynia po remoncie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2022, 18:43 przez Telak.)

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

(10-02-2022, 18:40)Telak napisał(a):
(17-11-2021, 18:00)mrrising napisał(a):
(16-11-2021, 23:07)Telak napisał(a):
(03-01-2020, 10:33)mrrising napisał(a):
(16-08-2017, 19:12)Wojtekj23 napisał(a): U mnie jest identycznie z jedynki na dwójkę przy dynamicznym ruszaniu szarpnie, jeździłem też meganką dci z edc i miała tak samo wiec ten typ tak ma

Cześć, myślicie że na to szarpanie naprawdę nie ma żadnej rady? Ja nie jestem jakimś znawcą automatów, tyle co jeździłem lata espace IV z automatem. Znacznie starszym, klasycznym, ale auto mimo 350 tys przebiegu zmienia biegi bez żadnych szarpnięć czy wyczuwalnych opóźnień. Pewnie dlatego wkurza mnie to szarpanie ogromnie, mam porównanie do tego co było. Podzielcie się pomysłami jak to szarpanie zniwelować, napiszcie jak wasze doświadczenia w tej kwestii. To nie jest u mnie taki rodzaj szarpania że człowiek leci w fotelu do przodu ale jest spory dyskomfort. Czasami przez dwa tygodnie zmienia płynnie, czasami lekko szarpie przez cały dzień. Nie ma znaczenia czy dodaję gazu mocniej czy przyspieszam powoli, to nie ma wpływu. Rozumiem że te skrzynie nie mają tej przypadłości od nowości, jakieś więc zużycie jakichś elementów za to odpowiada i stawiam że na 99% nie chodzi o olej.
pzdr

Czy udało się rozwiązać problem szarpania?

Tak, udało się, ale musiał się tym zająć profesjonalny mechanik i kosztowało sporo. Pojechałem niestety dopiero gry odcięło mi nieparzyste biegi wiec było pewne że coś się posypało. Wiele elementów w środku było do naprawy, przy okazji wymieniłem sprzęgło więc koszty były ogromne. Mechanik długo kiwał nade mną głową pytając czemu nie przyjechałem od razu gdy zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2. Nie znajduję odpowiedzi. Człowiek to jednak z natury głupi jest. Następnym razem pojadę od razu gdy wyczuję różnicę w zmianie któregoś biegu, zostanie mi w kieszeni sporo kasy.
pzdr

U mnie sprzęgło wymienione, też dwumasy, uszczelki, olej w skrzyni i niestety przy ciepłym silniku podszarpuje przy zmianie z 1 na 2. Na zimnym zmiana płynna. Jak teraz chodzi skrzynia po remoncie?

Długo mnie nie było, sorry.
Dobrze skrzynia chodzi. Żadnych kłopotów - odpukać. Raz tylko prawie dostałem zawału bo przy podniesieniu auta przy okazało się że cieknie olej ze skrzyni. Na szczęście tylko koreczek się rozszczelnił i wiele nie uciekło. Dolałem i spokój.

Odpowiedz
Jarek z Bydgoszczy
Zarejestrowani

Kupiłem 2 litrowe butelki CASTROL TRANSMAX MANUAL FE 75W 1L SYNTRANS FE GL-4 na Allegro po 45 zł /litr.
W międzyczasie konsultowałem temat na stronach w necie i dostałem takie info:
"Dzień dobry
Z doborem oleju do skrzyń EDC zawsze był problem, ponieważ żaden z producentów olejów nie ma w ofercie odpowiedniego oleju. W swoich wyszukiwarkach kieruje po produkt OEM czyli olej serwisowy. ie wiem skąd na forum jest info o tym Castrolu, bo Castrol nie poleca żedne go oleju do tej slrzyni biegów. Stosując ten olej zrobi Pan to na własne ryzyko. Zalecam zastosowanie oleju serwisowego.
Pozdrawiamy
Zespół BCS
skrzynie.com.pl
Pytanie dotyczyło samochodu:
Marka i model: Renault Scenic
Generacja: 3 generacja [po modernizacji]
Rodzaj nadwozia: Minivan
Silnik: 1.5 dCi EDC (110 KM)
Rok produkcji: 2013
VIN: VF1JZ09J349294816

Mechanik wymieni. Zobaczymy jak się będzie sprawowować.
PunkRock86 napisał 24-06-2022, 08:47:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-06-2022, 08:47 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
BEZIK
Zarejestrowani

(24-06-2022, 08:40)Jarek z Bydgoszczy napisał(a): Kupiłem 2 litrowe butelki CASTROL TRANSMAX MANUAL FE 75W 1L SYNTRANS FE GL-4 na Allegro po 45 zł /litr.
W międzyczasie konsultowałem temat na stronach w necie i dostałem takie info:
"Dzień dobry
Z doborem oleju do skrzyń EDC zawsze był problem, ponieważ żaden z producentów olejów nie ma w ofercie odpowiedniego oleju. W swoich wyszukiwarkach kieruje po produkt OEM czyli olej serwisowy. ie wiem skąd na forum jest info o tym Castrolu, bo Castrol nie poleca żedne go oleju do tej slrzyni biegów. Stosując ten olej zrobi Pan to na własne ryzyko. Zalecam zastosowanie oleju serwisowego.
Pozdrawiamy
Zespół BCS
skrzynie.com.pl
Pytanie dotyczyło samochodu:
Marka i model: Renault Scenic
Generacja: 3 generacja [po modernizacji]
Rodzaj nadwozia: Minivan
Silnik: 1.5 dCi EDC (110 KM)
Rok produkcji: 2013
VIN: VF1JZ09J349294816

Mechanik wymieni. Zobaczymy jak się będzie sprawowować.


Witam Serdecznie Biggrin

No i jak po tej wymianie?

Mam identyczną skrzynię i właśnie się zastanawiam nad wymianą oleju.

Pozdrawiam Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości