(22-02-2017, 10:56)PunkRock86 napisał(a): Czy wie ktoś jaka podkładka i czy w ogóle idzie pod korek spustowy oleju w skrzyni ? w 1.5 dCiTyp skrzyni jaki masz?
![Cheers Cheers](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/cheers.gif)
Jaki olej do skrzyni biegów
(22-02-2017, 10:56)PunkRock86 napisał(a): Czy wie ktoś jaka podkładka i czy w ogóle idzie pod korek spustowy oleju w skrzyni ? w 1.5 dCiTyp skrzyni jaki masz?
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
![]()
Cześć,
poprosiłem żonę o kupno litra oleju do skrzyni biegów 75w80 Tranself. Akurat nie było i sprzedali jej Hipospec 75W80 GL-5 zapewniając, że może spokojnie dolać tego a i spora oszczędność. Tak patrzę na normy na opakowaniu i ma on w zasadzie te same, to Elfa: Normy Tranself NFP 75W80: API: GL-5; US ARMY: MIL-L-2105C, MIL-L-2105D; RENAULT. Normy Hipospec 75W80 GL-5: API: GL-5/GL-4/MT-1; MIL-L-2105D/MIL-PRF-2105E; SAE J2360; DAF; Eaton; MACK GO-G; MAN 341 Type Z-2; MB 235.5/235.10; Peugot Citroen; Renault; Rover/MG; Scania STO 1:0; Volvo 97307/97316; VW G 50/G 51; ZF TE-ML 02B/02D/08/17B. Myślicie że mogę go dodać? Na wymianę swojej cieknącej gumy umówiłem się na next wtorek, bo mechanik ma kolejkę. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2017, 12:02 przez jaszek7777.)
Renault do skrzyń typu P i N zaleca Tranself NFP, natomiast do pozostałych Tranself NFJ. Ponoć to kwestia materiału, z jakiego są synchronizatory.
Dla mnie ważniejsze jednak byłoby ustalenie, czy GL-5 jest dopuszczalny w tej skrzyni, a tego nie dam rady zrobić, bo jestem z dala od kompa, a szukanie na telefonie jest mocno męczące.
GL-5 to teoretycznie norma wyższa od GL-4, z większą ilością uszlachetniaczy. Dodam, że oba oczywiście są syntetyczne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2017, 14:00 przez jaszek7777.) (13-06-2017, 13:59)jaszek7777 napisał(a): GL-5 to teoretycznie norma wyższa od GL-4, z większą ilością uszlachetniaczy. Dodam, że oba oczywiście są syntetyczne. Z tą syntetycznością to bym zaczekał do obejrzenia karty produktów ;) Wlanie GL5 do mechanizmów wymagających GL4 nie zawsze dobrze się kończy. Oleje przekładniowe pracują w innych warunkach, pod innymi siłami, niż silnikowe. Zwiększenie pakietu dodatków nie zawsze jest zdrowe, zmiana oleju na 'ten o wyższej spec.' może przynieść negatywne skutki. O ile mnie pamięć nie myli, znajomy miał przeboje z dyfrem w Subaru BRZ, bo wlał właśnie GL5. Pomogła wymiana na ori olej Toyoty.
Masz niby rację. Wiem jednak, że np, mechanicy nie mają półek pełnych olejów przekładniowych, w zależności od producenta samochodu i kilkunastu norm. W zasadzie dolałem transelfa 75w80 pierwszy raz (niestety resztę dziecko wylało mi w trawę, ponad 0,5L
![]() ![]() Na zdrowy rozsądek to nic nie powinno się stać... Co do dyfrów, to w wielu olejów w ogóle nie powinno się wymieniać i dopóki nic nie cieknie, to nawet nie zaglądać. (13-06-2017, 14:05)funkoval napisał(a): Z tą syntetycznością to bym zaczekał do obejrzenia karty produktów ;)Mam butelki przed sobą - oba syntetyczne (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2017, 14:15 przez jaszek7777.) (13-06-2017, 14:15)jaszek7777 napisał(a): Mam butelki przed sobą - oba syntetyczne Tak, a TVN reklamuje się hasłem 'cała prawda' ![]() (13-06-2017, 14:15)jaszek7777 napisał(a): Co do dyfrów, to w wielu olejów w ogóle nie powinno się wymieniać i dopóki nic nie cieknie, to nawet nie zaglądać. A to dlaczego? Olej to nie wino, z wiekiem nie będzie lepszy. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2017, 14:20 przez funkoval.) (13-06-2017, 14:17)funkoval napisał(a): Tak, a TVN reklamuje się hasłem 'cała prawda'Dobre ![]() http://[CIACH].pl/pl/oleje-przekadniowe/3745-olej-przekladniowy-specol-hipospec-75w80-gl-5-1l Tak w ogóle w ramach ciekawostki dodam, że mam też Mercedesa w201, tam do skrzyni - pomimo, że manualna - leje się płyn ATF. Po paru latach jeżdżenia postanowiłem tam zajrzeć i spuściłem piękny żółciutki olej przekładniowy. Zalałem ATF-em i dalej śmiga, tak samo jak wcześniej (13-06-2017, 14:17)funkoval napisał(a): A to dlaczego? Olej to nie wino, z wiekiem nie będzie lepszy.Wielu posiadaczy np. Mercedesów po takiej operacji usłyszało piękne wycie. Wielu producentów zaleca tylko okresową kontrolę stanu i ewentualne dolanie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2017, 14:38 przez jaszek7777.) (13-06-2017, 14:38)jaszek7777 napisał(a): Wielu producentów zaleca tylko okresową kontrolę stanu i ewentualne dolanie.Niektórzy producenci w automatach nie zalecają wymiany a inny producent, co pakuje tą sama skrzynię u siebie zaleca. Olej się starzeje i zużywa, to pewne. ![]() ![]() • A2-eR11, funkoval, PRZEMO |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości