Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


funkoval
Specjalisci

(08-02-2015, 15:17)mojzesz92 napisał(a): A co do mojej Izuni? Biggrin Przebieg 195kkm i jak wiecie jakieś 40% wiecej mocy. Aktualnie mam Castrol Edge 0W40 i mam ochotę przy nim zostac ale może jakaś alternatywa?
A jaki masz cenowy próg bólu?
No i czy jest DPF?

(09-02-2015, 19:45)kadr6 napisał(a): witam.
Jaki wlać olej do scenic`a III 110KM z fap ,no i ile go wchodzi?
RN0710, np. Motul X-cess 5W40 albo coś lepszego.
Pojemności szukaj np instrukcji serwisowej do Megane II.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2015, 22:12 przez funkoval.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(08-02-2015, 14:57)maciej1486 napisał(a): Co do 1.9 DCI 120KM
Przebieg 176tyś
Aktualnie Elf 5w30
Np:
http://www.scenic-forum.pl/showthread.ph...0#pid93600

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2015, 23:08 przez funkoval.)

Odpowiedz
kadr6
Zarejestrowani

(09-02-2015, 19:45)kadr6 napisał(a): witam.
Jaki wlać olej do scenic`a III 110KM z fap ,no i ile go wchodzi?
RN0710, np. Motul X-cess 5W40 albo coś lepszego.
Pojemności szukaj np instrukcji serwisowej do Megane II.
[/quote]

a elf full tech FE 5w30 może być? no i pojemności to muszę szukać w instrukcji do scenica III chyba?
Co do Motul`a to czy on jest na pewno do FAP`a? W opisie nic o tym nie ma :

MOTUL 8100 X-Cess 5W40 5L
W 100% syntetyczny olej silnikowy do nowoczesnych silników nisko- i wysokoprężnych również z bezpośrednim wtryskiem, także do najnowszych konstrukcji. Znacząco obniżone zużycie paliwa. Dłuższy okres użytkowania i optymalna ochrona silnika, nawet przy wydłużonych okresach między wymianami oleju. Wysoka lepkość HTHS. Zastępuje oleje 8100 X-max o lepkościach 5W-30 i 5W-40


Zastosowanie: Olej silnikowy
Typ Silnika: 4-suwowy
Jakość: 100% Syntetyczny
Zakres Produktów: Samochody osobowe
Lepkość: 5W40
ACEA Standardy:
ACEA A3/B4
API Standardy: API SN/CF
Dopuszczenia producentów : OPEL GM LL-B-025 ; MB-Approval 229.5 ; BMW LL-01 ; PORSCHE A40 ; VW 502 00 / 505 00 ; Renault RN 0710 / 0700 ; GM-Opel LL B-025 (Diesel) ; FIAT 9.55535-H2 ; FIAT 9.55535-M2 ; FIAT 9.55535-N2

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2015, 23:23 przez kadr6.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

kadr6 napisał(a):a elf full tech FE 5w30 może być?

Nie mogę znaleźć karty danych technicznych Elfa, żeby podeprzeć się twardymi danymi. Elf nie jest dobrym wyborem co do zasady, choć Renault uparcie go wpycha do swoich bryczek, zapewne dlatego, że jest tani.
Jeżeli chcesz, to możesz jeździć na Elfie, ale jeśli już, to pilnuj interwałów wymiany - max co 15 kkm lub 12 miesięcy.

kadr6 napisał(a):pojemności to muszę szukać w instrukcji do scenica III chyba?
jeżeli jest, to tak, ostatnio nie sprawdzałem (nie musiałem). Możesz też znaleźć pojemność na stronie http://www.total.com.pl/dobierz-olej.html (zwłaszcza że Elf został tylko marką Totala). Sprawdziłem, 4,5l, więc wystarczy jeden baniaczek 5 litrów i jeszcze zostanie na ewentualne dolewki.

kadr6 napisał(a):Co do Motul`a to czy on jest na pewno do FAP`a? W opisie nic o tym nie ma :
Jest, tylko trzeba wiedzieć czego szukać Biggrin W przypadku 1.5 dCi 81kW DPF to informacja o zgodności z RN0710.
Arkusz danych technicznych tego oleju zawiera następującą informację:
"Renault opracowało wymagania RN0700 i RN0710 dla olejów silnikowych, które będą mogły pracować w najwyższych
obciążeniach cieplnych a także sprostać ograniczeniom stawianym przez nowoczesne układy obróbki spalin (TWC,
DPF). Standard RN0700 stosuje się do wszystkich wolnossących silników benzynowych (z wyjątkiem Renault Sport) z
grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich silników Diesla Renault 1.5 dCi bez filtrów cząstek stałych DPF o mocy
poniżej 100 KM i wymianami oleju w przedziale 12 miesięcy i 20 000 km.
Standard Renault RN0710 stosuje się do wszystkich turbodoładowanych silników benzynowych, Renault Sport i
silników Diesla bez DPF Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0710 nie ma zastosowania do samochodów RENAULT wyposażonych w silniki Diesla 1.5 dCi bez
filtrów DPF o mocy niższej niż 100 KM i wymianami oleju w przedziale 20 000 km i 1 roku, które wymagają oleju
RN0700.
Do silników 2,2 dCi z DPF należy używać tylko oleju RN0710, a nie RN0720."

Jeżeli chodzi o oleje do 1.5dCi 81kW lepsze niż Motul X-clean, to np:
http://www.[CIACH].pl/oferta/oleje-silnikowe/specyfikacje/specyfikacja-renault/rn-0710/millers-0w40-xf-longlife-5l-detail
(tak, wiem, cena, ale parametry bardzo dobre, zwłaszcza temperatura płynięcia i właściwości czyszczące)
http://www.[CIACH].pl/oferta/oleje-silnikowe/specyfikacje/specyfikacja-renault/liqui-moly-5w40-top-tec-4100-2686-5l-detail
(oczywiście zmieniać max co 15kkm)

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

funkoval napisał(a):mojzesz92 napisał(a):  
A co do mojej Izuni? Przebieg 195kkm i jak wiecie jakieś 40% wiecej mocy. Aktualnie mam Castrol Edge 0W40 i mam ochotę przy nim zostac ale może jakaś alternatywa?
A jaki masz cenowy próg bólu?
No i czy jest DPF?
Ma być dobry, DPFu brak Biggrin

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

No to może coś z Millersa.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
kadr6
Zarejestrowani

@ funkoval więc kupię ten http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40...25556.html
cena jest podobna do elfa więc nie ma różnicy ,a jak mówisz motul jest lepszy to wybieram go.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

mojzesz92 napisał(a):Ma być dobry, DPFu brak

Castrol EDGE Professional 0W30/0W40, jeżeli chcesz utrzymać SAE 0W30/0W40. Dobry olej, dobrze czyści, dobrze chroni.
Może ewentualnie modyfikator tarcia typu Archoil AR 9300.

Jeżeli chcesz pójść w normę 5W30/5W40 to najlepiej coś z normą VW 505 01, np:
http://www.[CIACH].pl/oferta/oleje-silnikowe/specyfikacje/specyfikacja-vw/vw-505-01/millers-5w40-xf-longlife-5l-detail

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

mojzesz, jeszcze jeden szczegół, są dwa Castrole o tej lepkości SAE, bierz ten, który NIE MA klasy ACEA C3, tylko A3/B3 - ten pierwszy jest do silników z filtrami, ten drugi - bez.

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

okej to już wiem co mówic

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości