— 20-12-2014, 15:22
Jaki olej do Renault?
Actimel
marek37 albo motul albo millers i jezel nie bierze Ci oleju to oczywiscie 5w40 bo dlaczego bezpiecznij 10w40? 5w40 lepiej ochrania silnik .
Najprościej obrazuje poniższy obrazek różnice klas lepkości i nie można powiedzieć że ten lub tamten lepszy
A co wlać zależy co było lane nie masz pewności to możesz wlać dobry 10W40 i będzie OK.
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Mam jeszcze takie pytanie, bo instrukcja podaje:
WSZYSTKIE TYPY SILNIKÓW ELF EXCELLIUM LDX 5w40 - optymalne osiągi, maksymalna ochrona nawet w najtrudniejszych warunkach - wszystkie style jazdy ELF EVOLUTION SXR 5w40 - optymalne osiągi - wszystkie style jazdy WSZYSTKIE SILNIKI BENZYNOWE I LPG ELF EVOLUTION SXR 5w30 - oszczędność paliwa, ochrona silnika i ...(tutaj ciężko odczytać bo mam instrukcje z netu ale coś ....środowiska) Co z tego wynika? że nie można lać 5w30 do diesla? Czy np w silniku benzynowym i lpg 5w30 ma jakąś przewagę nad 5w40 lub jest gorszy, czy producent lał różne oleje czy tylko jeden a dopuszcza stosowanie takich jak instrukcji Czy wogóle elf produkuje jescze oleje o tych nazwach Kusi mnie ten 5w30, poprzez mniejsze opory może ładniej by silnik pracował, mniejsze opory może dałyby oduwalną poprawę osiągów, ale czy nadaje się na nasze warunki pogodowe, może bardziej do zimniejszych krajów.. PS na allegro w opisie znalazłem że: elf evolution 900sxr 5w30 to zastępstwo evolution SXR 5w30 ale: (oprócz silników Renault Sport 2.0 16V, Renault Sport 2.0T i Renault Sport V6) a to chyba to samo prawie co w moim sceniku? a wogóle elf na stronie poleca totala: REKOMENDOWANY - QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30 POLECANY - QUARTZ ENERGY 5W40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2015, 17:04 przez matt4.)
Witam,
jako laik w temacie, chcę potwierdzić swoje myśli. Scenic 2.0 + LPG z 2000r. przejechane 155000. Nie znam oleju jaki wlany, była karteczka ale znikła. Wycieków nie ma, ale przez niecały rok (9 mieś ok 12000 km) dolałem 1l a teraz wypada mi dolać drugi, a że nie wiem co jaki dolać to zrobię wymianę. Z tego co wyczytałem to chyba najlepiej 10W40 mineralny? Proszę o potwierdzenie, bo gdzieś czytałem również, że jeżeli założymy LPG to i olej powinien być o lepszych właściwościach, bo silnik bardziej się grzeje. Dzięki i pozdrawiam englung napisał(a):Z tego co wyczytałem to chyba najlepiej 10W40 mineralny? Mineralny to moim zdaniem nie za bardzo, jak już to pół syntetyk (semi syntetic) 10W40, a najlepiej byłoby zalać płukankę do silnika i potem dopiero olej. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2015, 11:22 przez blazejk.)
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian (07-02-2015, 11:03)englung napisał(a): Nie znam oleju jaki wlany, była karteczka ale znikła. Nie rozumiem - dolałeś jeden litr i nie wiesz jaki olej lałeś? Czy lałeś ten litr bez względu na to, co było w silniku? Płukanka i 5W40 co 10 - 12 kkm. Jaki olej zależy sporo od tego jak jeździsz - trasy, miasto, krotkie odcinki, częste gaszenie etc. Grzanie silnika przy LPG to raczej zadanie dla układu chłodniczego, parametry lepkościowe olejów podawane są dla 40 i 100°C.
Ten podział to schemat, jest sporo 5W30 lub 5W40 które w bazie mają olej mineralny - w tym Motul. To nie znaczy, że oleje te są złe, ale warto patrzeć na dane techniczne typu temperatura płynięcia (im niższa, tym olej łatwiej smaruje przy rozruchu w niskich temp.) czy lepkość w 100°C (czy nie dojdzie do zerwania filmu olejowego).
Stąd pytanie o sposób korzystania jest dość istotne. (07-02-2015, 11:32)funkoval napisał(a): Nie rozumiem - dolałeś jeden litr i nie wiesz jaki olej lałeś? Czy lałeś ten litr bez względu na to, co było w silniku? A więc tak olej wymieniany w maju 2014. W wakacje wyjazd na wakacje i z 4tyś z czego 2,5 tyś w tydzień. We wrześniu zrobiłem 1 litr dolewki, opakowanie poszło w kosz.... Teraz pasuje dolać znowu z 1 litr albo wymienić i tu chyba zrobię to drugie bo nie wiem co dolać. Płukanka - pierwsze słyszę, to jest jak rozumiem jakaś specjalna procedura. Ile to mniej więcej kosztuje i czy w warsztatach będą wiedzieli i chcieli to zrobić? Normalnie w ciągu roku to w 90% miasto i spokojna jazda, natomiast w wakacje trochę dokładam do "pieca". "Najlepszym" olejem będzie 5W40 (pół syntetyczny). englung napisał(a):Płukanka - pierwsze słyszę, to jest jak rozumiem jakaś specjalna procedura. Ile to mniej więcej kosztuje i czy w warsztatach będą wiedzieli i chcieli to zrobić? Tu masz przykłady płukanek i informacje jak stosować: http://www.[CIACH].pl/oferta/dodatki-do-oleju http://allegro.pl/archoil-ar2820-400ml-p...12941.html Czy warsztat zechce? Nie wiem, zależy od warsztatu, jeżeli stosowali to w swoich silnikach, to nie powinno być problemu. englung napisał(a):"Najlepszym" olejem będzie 5W40 (pół syntetyczny).Najlepszy będzie taki, który wytrzyma rozruchy przy -30*C i częste gaszenie i nie straci zbytnio parametrów po 10kkm. Dobrej klasy olej półsyntetyczny lub syntetyczny 5W40 rzeczywiście powinien być tutaj optymalny, popatrz na ten: http://www.[CIACH].pl/oferta/oleje-silnikowe/amsoil-5w40-100-synthetic-european-engine-oil-4-1-gratis-4-73l-detail |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości