Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

Czat gpt twierdzi ze cos takiego
ChatGPT napisał(a):Motul 300V Power Racing 5W-40

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2024, 10:26 przez ljs_ljs_ljs.)

Odpowiedz
mb_17
Zarejestrowani

(18-03-2024, 06:45)wojteks napisał(a): Szukanie cudownego syntetycznego oleju do 15 letniego samochodu jest raczej bez sensu. HC wcale nie jest taki zły i wiara że syntetyczny będzie dużo lepszy jest błędna. Olej to baza + dodatki. Cudownych różnic w bazie syntetycznej a HC bym się nie doszukiwał.
zgadzam się w 100%, coraz mniej tkzw. pełnych syntetyków jest na rynku, a co do używania nazewnictwa syntetyczny to obowiązują inne regulacje prawne chociażby w Polsce i np w Niemczech, więc nie zawsze napis "fully synthetic" na opakowaniu musi oznaczać, że nie masz dużej zawartości baz hc, ogólnie temat olejowy to temat rzeka, uważam , że w żadną stronę nie można przeginać

@ ljs_ljs_ljs w zupełności wystarczy jak będziesz lał tego Elfa co ostatnio zalałeś, max interwał 10 kkm lub rok i będzie ok. Trzymaj się z daleka od wynalazków typu tego Mannola co ostatnio miałeś, jedna wymiana nie załatwi całkowicie problemu, bo nigdy nie zlejesz 100% starego oleju przy wymianie, więc z 2-3 zmiany będzie się jeszcze resztka Mannola pałętała w silniku.

były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

Na tym wynalazku mannolu silnik chodził 
dużo lepiej niż na Elfie. Na Elfie 
tak terkotal, że musiałem hydrostobbel
dolewać .

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Oryginał Mannol Elite to jeden z lepszych produktów dostępnych na rynku, to tak na marginesie tylko. Jednak prawda, że podróbek więcej krąży teraz niż oryginałów.

Odpowiedz
pablito1980
Zarejestrowani

Bazy czysto syntetyczne, czyli PAO + estry , obecne są w olejach takich producentów, jak np: Ravenol, Meguin, Amsoil , Mobile, Penrite i pewnie jeszcze wielu innych. Zawartość  baz IV i V grupy w olejach, wg kart charakterystyki to ok 10÷30% , reszta to HC z III grupy+ dodatki przeciwzużyciowe. Dla normy RN0700/0710 ,nie spotkałem oleju opartego o bazy IV,V (pao,estry) . Oleje oparte na III grupie (HC) lub III+ (GTL) wcale nie są gorsze od "mitycznego" pao. Najważniejsze to rozsądnie podchodzić do interwałów olejowych. Od siebie @ ljs_ljs_ljs mogę Ci polecić Shell Helix Ultra 5W30 lub 5W40 opartego o bazy GTL . Cena trochę wyższa od Elfa, ale na tym oleju nawet przy minus 20 podczas porannego odpalania nic nie zaterkotało.KZFR wymieniane 120 tkm temu.

Odpowiedz
bossky
Zarejestrowani

W moim zalewam elfa gdyż najciszej na nim silnik pracuje. Nie ma sensu kombinować z olejami bo Ferrari z renówki od tego nie będzie.

Wysłane z mojego M2101K7AG przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2024, 09:50 przez bossky.)

Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

To jeszcze takie pytanie .. załozmy ze kilka olejów spelnia norme RN0700.
np 0w40, 5w40, 10w40. Oznacza to ze róznią się lepkością w niskich temapreaturach. (typu 40 stopni ..etc) .
I czesto cały przekrój lepkosci 'w' sie pojawia. Pytanie .. dlaczego akutat 5w .. a nie 0w .... ?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

W naszym klimacie w zasadzie jest obojętne czy 0W czy 5W, jeżeli producent nie nakazuje używania 0W20 i dopuszcza inne to zawsze wlałbym 5W30 lub 5W40, olej jednak pracuje na gorąco i wtedy zwykle używasz mocy z silnika.

Podobno 0W lepiej płynie w zimnym silniku i jest bardziej ekologiczny bo silnik lżej się kręci. Jak ktoś jeździ po 2km i zawsze z zimnym silnikiem to taki olej może miałby sens.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • LURP, mb_17
Damsza
Zarejestrowani

Cześć, kupiłem scenika iii 2009 z gazem, 1.6 16V 110, przebieg: 230 000. W instrukcji nie ma informacji jaki ma być olej. Jak wpisze w Google to wyskakuje 5w40, jak wpisze na stronie elfa to 5w30 i tak ciągle: te dwie wersje się powtarzają. Poprzedni właściciel lał elfa i nie wiadomo jaki to był-w garażu został znaleziony 5w30 elf diesel to nie wiadomo czy był to olej po tym samochodzie czy innym (syn sprzedawał, samochód ojca). Kolega mi wymieniał płyny, filtry i takie tam drobne naprawy i zalał 5w30 elf Evolution 900 sxr. Pytanie do Was czy zostawić ten 5w30 czy jednak zmienić na ten 5w40? PS jeśli chodzi o korki to raczej nie-jeżdżę głównie 25 km do pracy, ale to bardziej trasa niż miasto. Z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Jeżeli nie będzie szybko ubywało zostaw 5W30, jeżeli będzie szybko i dużo ubywało to silnik do remontu.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Damsza




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości