Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


funkoval
Specjalisci

(20-04-2018, 11:44)dino84 napisał(a): 5l wystarczy?

Do nominalnej pojemności - tak. Kontroluj regularnie poziom oleju.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

uważam że ktoś (np. funkoval) mógłby zebrać informację dotyczące jakie auto i jaki olej i wrzucił by to do pierwszego postu? co Bartku sądzisz o takim rozwiązaniu?
Model auta, silnik, pojemność i dobry olej by był np taki albo taki.

Widzę że bardzo dużo tych samych pytań i odpowiedzi się powtarza Thumbup
Co sądzisz @ funkoval ?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
dino84
Zarejestrowani

Wiadoma sprawa żeby kontrolować.
Popieram propozycję. Stron jest w tej chwili 116, a znaleźć coś o konkretnym silniku ciężko dlatego powtarzają się pytania.
Krótki poradnik i przykleić post.

Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

(20-04-2018, 07:34)funkoval napisał(a):
(20-04-2018, 06:35)dino84 napisał(a): Poczytałem i dalej nie wiem co zalać. 1,5 dci 110 konny z fap-em. Raczej krótkie dystanse na dojazd do pracy.  
5w30 wydaje się  odpowiedni, ale teraz podpowiedzcie co wybrać? Jak to jest z normami przewija się RN 0720 ACEA C3 i C4? Coś polecicie?

Tutaj raczej nie masz wyboru, czyli musisz lać RN0720, co oznacza ACEA C4 (praktycznie równoważne normy).
W zależności od zasobności portfela (zalecane zmiany co 10, max 12 kkm) - Elf Evolution Full Tech FE, Motul Specific 0720, Penrite Enviro C4, jest jeszcze kilka innych z tą normą od znanych marek jak LiquiMoly czy choćby Orlen.
Ja przejechałem jakieś 100 kkm na Penrite, bez uwag. Motul notował ubytki.
Ja przejechałem na penrite 9kkm i dolewałem ok 400 ml. Muszę też powiedzieć, że po 9 kkm nie widzę jakiejś poprawy pod halasu niż wcześniej , gdy lałem elfa . Więc ja chyba wracam do elfa .

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2018, 06:58 przez decek_1984.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(21-04-2018, 06:57)decek_1984 napisał(a):
(20-04-2018, 07:34)funkoval napisał(a):
(20-04-2018, 06:35)dino84 napisał(a): Poczytałem i dalej nie wiem co zalać. 1,5 dci 110 konny z fap-em. Raczej krótkie dystanse na dojazd do pracy.  
5w30 wydaje się  odpowiedni, ale teraz podpowiedzcie co wybrać? Jak to jest z normami przewija się RN 0720 ACEA C3 i C4? Coś polecicie?

Tutaj raczej nie masz wyboru, czyli musisz lać RN0720, co oznacza ACEA C4 (praktycznie równoważne normy).
W zależności od zasobności portfela (zalecane zmiany co 10, max 12 kkm) - Elf Evolution Full Tech FE, Motul Specific 0720, Penrite Enviro C4, jest jeszcze kilka innych z tą normą od znanych marek jak LiquiMoly czy choćby Orlen.
Ja przejechałem jakieś 100 kkm na Penrite, bez uwag. Motul notował ubytki.
Ja przejechałem na penrite 9kkm i dolewałem ok 400 ml. Muszę też powiedzieć, że po 9 kkm nie widzę jakiejś poprawy pod halasu niż wcześniej , gdy lałem elfa . Więc ja chyba wracam do elfa .

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Ja tylko tytułem uzupełnienia:
1. Przed zmianą na Penrite'a zrobiłeś płukankę. Czyli poziom 'głośności' silnika, zwłaszcza po 9kkm od wymiany oleju, wcale nie musi być związany z olejem.
2. Nie miałeś zalanego C4

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

(21-04-2018, 07:06)funkoval napisał(a):
(21-04-2018, 06:57)decek_1984 napisał(a):
(20-04-2018, 07:34)funkoval napisał(a):
(20-04-2018, 06:35)dino84 napisał(a): Poczytałem i dalej nie wiem co zalać. 1,5 dci 110 konny z fap-em. Raczej krótkie dystanse na dojazd do pracy.  
5w30 wydaje się  odpowiedni, ale teraz podpowiedzcie co wybrać? Jak to jest z normami przewija się RN 0720 ACEA C3 i C4? Coś polecicie?

Tutaj raczej nie masz wyboru, czyli musisz lać RN0720, co oznacza ACEA C4 (praktycznie równoważne normy).
W zależności od zasobności portfela (zalecane zmiany co 10, max 12 kkm) - Elf Evolution Full Tech FE, Motul Specific 0720, Penrite Enviro C4, jest jeszcze kilka innych z tą normą od znanych marek jak LiquiMoly czy choćby Orlen.
Ja przejechałem jakieś 100 kkm na Penrite, bez uwag. Motul notował ubytki.
Ja przejechałem na penrite 9kkm i dolewałem ok 400 ml. Muszę też powiedzieć, że po 9 kkm nie widzę jakiejś poprawy pod halasu niż wcześniej , gdy lałem elfa . Więc ja chyba wracam do elfa .

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Ja tylko tytułem uzupełnienia:
1. Przed zmianą na Penrite'a zrobiłeś płukankę. Czyli poziom 'głośności' silnika, zwłaszcza po 9kkm od wymiany oleju, wcale nie musi być związany z olejem.
2. Nie miałeś zalanego C4
No robiłem czyszczenie , z perspektywy czasu zastanawiam się czy dobrze zrobiłem .
A co to jest te C4, to norma oleju jakaś ? Olej dobry miałem na 100%.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Dyskusja, którą cytujesz wraz z moją wypowiedzią dot. braku ubytków oleju danej marki, dotyczyła oleju klasy ACEA C4. Ty zaś piszesz o zupełnie innym oleju.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

Mam pytanie odnośnie używania płukanki. Wyczytałem ostatnio , że zalecana jest taka praktyka , aby zalać płukankę , zlać olej, zalać świeży (jakiś tani ) odpalić auto na 15 min , aby pochodziło i znowu zlać olej i dopiero potem wymienić filtr i zalać już olej docelowy. Ma to na celu wymycie nagaru , który rozpuścił się po podaniu płukanki i został w silniku .
Ja u siebie tak nie zrobiłem. Po prostu przy zmianie oleju z elfa na penrite dolalem płukankę do elfa , potem go zlalem i zapałem nowy olej . I faktycznie olej był zaraz czarny .
Jak wy stosujecie płukanki ?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Zawsze robię
Ciepły olej wlewam płukanke
15 minut na wolnych obrotach chodzi
I zalanie nowego.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi PRZEMO za ten post post:
  • decek_1984, diabel
funkoval
Specjalisci

Zadaniem płukanki jest związanie osadów, które wymyła, żeby razem z nią spłynęły.
Ciepły olej, silnik stop, dolać płukankę, silnik start na jałowych jakieś minut, od czasu do czasu można lekko naciskać gaz, żeby trochę zwiększyć ciśnienie oleju, silnik stop, zlać olej, zmienić filtr, zalać nowy olej.

(27-04-2018, 17:58)decek_1984 napisał(a): Ma to na celu wymycie nagaru , który rozpuścił się po podaniu płukanki i został w silniku .

W czym się rozpuścił ten nagar, w oleju wraz z płukanką? To razem z nią spłynie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2018, 19:57 przez funkoval.)

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • decek_1984




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości