Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


Marek Grzyb
Zarejestrowani

(14-03-2018, 15:51)funkoval napisał(a):
(14-03-2018, 15:02)ryjas napisał(a): Motul ma ta zaletę nad tym Elfem że jest olejem mid-SAPS
H4jt raczej nie wymaga C3 / midSAPS, raczej A3/B4, przynajmniej wg wyszukiwarki Totala/Elfa. Patrząc na to, co ludzie raportują (problemy przy 3 cylindrze), to przydałby się olej o stabilnych parametrach, odporny na odparowanie i do tego regularna, tak co 2 lata, zmiana płynu chłodzącego.
To który olej ma takie parametry jak piszesz, aby jak najlepiej chronił silnik, mam na myśli te stabilne parametry i odporny na odparowywanie ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2018, 19:22 przez Marek Grzyb.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(14-03-2018, 19:12)Marek Grzyb napisał(a): mam na myśli te stabilne parametry i odporny na odparowywanie
Nie dam gwarancji, ale ten ravenol, który linkowałem wyżej, jest na bazie PAO (polialfaoleiny) - 70-80%, baza zdecydowanie bardziej stabilna, niż bazy oparte o rafinację ropy naftowej. Czy dodatki uszlachetniające będą równie stabilne przez te 10 kkm od wymiany do wymiany, to raczej do ustalenia w toku testów. Noack na przyzwoitym poziomie, TBN dobry, temperatura płynięcia i pompowalność na zimno - jak marzenie. Brałbym do swojego, gdybym miał silnik benzynowy niewymagający C2 czy C3.

Edytka: wyszukiwarka Elfa nie podaje, żeby można było stosować 5W30 do H4jt (1.4TCe).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2018, 19:40 przez funkoval.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

(14-03-2018, 15:51)funkoval napisał(a):
(14-03-2018, 15:02)ryjas napisał(a): Motul ma ta zaletę nad tym Elfem że jest olejem mid-SAPS
H4jt raczej nie wymaga C3 / midSAPS, raczej A3/B4, przynajmniej wg wyszukiwarki Totala/Elfa. Patrząc na to, co ludzie raportują (problemy przy 3 cylindrze), to przydałby się olej o stabilnych parametrach, odporny na odparowanie i do tego regularna, tak co 2 lata, zmiana płynu chłodzącego.

Moje przypuszczenia co do Acea C3 wynikają z normy czystości spalin jaką spełnia silnik. Euro IV lub Euro V nawet. Oleje 5w40 jakie wkleiłem  jednocześnie spełniają Acea A3/B4/ C3 dodatkowo także RN0710. Czyli nadają się do silników benzynowych z pośrednim wtryskiem-mają wyższa jakość względem temperatury  i oksydacji (cokolwiek to znaczy)/ do diesli z bezp. wtryskiem/są olejami MidSAPS czyli sa do zastosować w silnikach z dpf i trójdrożnymi katalizatorami (czy jakoś tak). Napisałem, że to wybór po bożemu tylko z uwagi na spełnainie norm emisji spalin (SAPS ma tu znaczenie).

Sam tez bym brał tego Ravenola skoro wg szukajki Elf zaleca SXR

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Chodzi mi o to, że nie ma 5W30 nawet jako opcji, a wiem, że potrafią te szukajki do starszych diesli sugerować nawet C4, właśnie ze względu na 'eko'.

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

No tak. 5w30 nie bo z tego co wiem w przypadku SXR 5w30 to olej A5/B5 (i RN0700) a nie A3/B4 ale Motul X-Clean 5w30 to też olej A3/B4.
Przerzuciłbym się na 5w40 lub ew. 0w40 (ravenol)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:
  • funkoval, PRZEMO
Pablo
Zarejestrowani

Witam. Szukałem informacji o rodzaju oleju silnikowego. Dziwne ale w instrukcji obsługi nie ma tej informacji.
ELF 5W40 i teraz NF czy SXR?

Odpowiedz
Bora
Kobiety

Mam 1.6 16v 113 km i używam penrite hpr5 5w40 
I ten olej Ci polecam . Elf jakoś mnie nie przekonuje szkoda silnika .

Odpowiedz
Pablo
Zarejestrowani

A ja złych opinii na temat elfa nie znalazłem . Jest to olej w dobrej cenie tylko nie wiem jakie oznaczenie nadaje się do mojego silnika NF czy SXR

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

SXR

Odpowiedz
Tamik
Zarejestrowani

A jaka to różnica? Leję elfa, raz ten raz tamten i się kręci.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

17 gości