Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


pio555
Junior Administratorzy

Zadzwoń do czarne paliwo Tomek wszystko Ci powie

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • CzarnePaliwo
funkoval
Specjalisci

Co do filtrów to każdy może mieć swoje zdanie, ale OEM na pewno się sprawdzi, a ponieważ raz w roku, to nie zrujnuje ;)
Olej zmieniaj minimum raz na 12 miesięcy/tysięcy km, zależy co wcześniej, płukanie zalecane.

Znajdziesz na rynku płukanki różnych firm, np. Forte, Xado, Archoil, Penrite. Uszlachetniacze też znajdziesz różne, ale nie wiem, ile z nich jest kompatybilnych z DPF/FAP. Na pewno Archoil AR 9100 jest.

W podanym budżecie 300 pln raczej zmieścisz się z kompletem: olej, płukanka, uszlachetniacz. Filtr - nie mam pojęcia ile kosztuje. Największy wydatek to olej, musisz wziąć 5 litrów. Kolejny największy to uszlachetniacz i na końcu płukanka.

Tak, DPF może zapchać się od źle dobranego oleju. W przypadku DPF ważne jest, czy olej jest średnio czy niskopopiołowy.

Zdaje się, że u ciebie powinien być Low SAPS 5W30.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2017, 12:05 przez funkoval.)

Odpowiedz
kewinmal
Zarejestrowani

Auto to Megane I ph II 1.6 16V K4M Wymieniłem jakiś tam olej 10w40,(po zakupie) na elfa 10w40, przejezdziłem jak narazie 4tys km, mam zamiar zrobić Jeszcze 5tys i wymienić na Castrola magnateca 5w40 (kolega leje taki go megane II K4M).
Jestem przeciwnikiem płukanek
Co o tym myślicie?


Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Castrol Magnatec... Niby ok do tego silnika ale chyba wolałbym już Elfa lub Totala 5w40. Płukanki to coś co nie zaszkodzi. Nie ma konieczności by je stosować.

Odpowiedz
CzarnePaliwo
Specjalisci

(02-01-2018, 21:02)kewinmal napisał(a): Auto to Megane I ph II 1.6 16V K4M Wymieniłem jakiś tam olej 10w40,(po zakupie) na elfa 10w40, przejezdziłem jak narazie 4tys km, mam zamiar zrobić Jeszcze 5tys i wymienić na Castrola magnateca 5w40 (kolega leje taki go megane II K4M).
Jestem przeciwnikiem płukanek
Co o tym myślicie?

Ten olej spełnia ACEA C3, jest produktem o obniżonej popiołowości...

https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio...9LNDFK.pdf

Dlaczego jesteś przeciwnikiem płukanek?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(02-01-2018, 22:54)CzarnePaliwo napisał(a):
(02-01-2018, 21:02)kewinmal napisał(a): Auto to Megane I ph II 1.6 16V K4M /... / mam zamiar zrobić Jeszcze 5tys i wymienić na Castrola magnateca 5w40 (kolega leje taki go megane II K4M).
Jestem przeciwnikiem płukanek
Co o tym myślicie?

Ten olej spełnia ACEA C3, jest produktem o obniżonej popiołowości...

https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio...9LNDFK.pdf

Dlaczego jesteś przeciwnikiem płukanek?

Czyli: nie jest to olej komponowany z myślą o benzynie klasycznej, wolnossącej, z wtryskiem pośrednim, jaką jest K4M.

Odpowiedniej jakości płukanki, używane zgodnie z instrukcją i przeznaczeniem, nie uszkodzą uszczelnień.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • CzarnePaliwo
kewinmal
Zarejestrowani

Nastąpiła jednak zmiana planu i za 5 tys zmieniam na
CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A3/B4
SPEŁNIA LUB PRZEKRACZA:
ACEA A3/B3, A3/B4
API SL/CF
BMW Longlife-01
MB-Approval 229.3
Renault RN 0700/ RN 0710

Dodam tylko że silnik nie zużywa wogule oleju ani nie kopci.

Jakie mogą być skutki zmiany z 10w40 na 5w30?
Producenci zalecają nawet 0w30 Do k4m


Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

A płukanek poprostu się boję, znam dziwne przypadki z tym związane i wogule nie interesuje mnie to.

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2018, 15:18 przez kewinmal.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(04-01-2018, 15:14)kewinmal napisał(a): A płukanek poprostu się boję, znam dziwne przypadki z tym związane i wogule nie interesuje mnie to.
I tu popełniasz wielki błąd...
zmienisz olej niby na lepszy, a syfy i tak zostaną w silniku.....\
to tak jak by kobitkę 90-sięcio letnią przypudrował dał nowe ciuszki.Wyglądac bedzie jak Pamela, ale pod spodem i tak ta sama 90ątka. hehhehehhehe

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • camus, kewinmal
ryjas
Zarejestrowani

wolniejsze rozgrzewanie auta na krótkich dystansach i jakiś tam wpływ na spalanie w ogólnym rozrachunku (możliwe że mniejsze), większa moc ...

(04-01-2018, 15:20)scrabi83 napisał(a): zmienisz olej niby na lepszy, a syfy i tak zostaną w silniku.....\

Szybka płukanka tez może wszystkiego nie wypłukać. Może natomiast wzruszyć syfy jeśli było ich dużo.
Jak ktoś nie ma zaufania do szybkich płukanek to radze zrobić płukankę poprzez dodatkową wymianę oleju

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2018, 15:26 przez ryjas.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(04-01-2018, 15:23)ryjas napisał(a): Jak ktoś nie ma zaufania do szybkich płukanek to radze zrobić płukankę poprzez dodatkową wymianę oleju
tzn. zastosować w miarę dobry olej i skrócić interwał o połowę, do ok. 5 tysięcy?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości