Nadin Parzyszek
19
0
3
0
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Zabki
Elf Evolution 5W30 5L Full-Tech FE (Solaris) Olej Syntetyczny DPF, o tym mówimy? A jak z filtrami, czy aktualny jest wpis, że najlepsze filtry to te firmy Mann bądź Filtron?
Co do samego zakupu oleju, gdzie najlepiej kupować? Kupować z beczki czy w w pojemnikach 5l? Macie jakieś sprawdzone sklepy internetowe bądź sklepy w Warszawie i okolicach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2017, 16:45 przez Nadin Parzyszek.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 20-11-2017, 16:57
nigdy w życiu z beczki. Na beczce masz jakies tam logo, a co w środku kto to wie............
jeśli zakup oleju tylko z pewnego źródła.Bo podrabiaja już dzis wszystko ,a oleje bardzo często.
napisz do Czarne Paliwo on ci doradzi i sprzeda olej najwyższej jakości. sporo ludzi z forum u niego kupuje(sam osobiście juz kilka razy kupowałem) i nikt nie narzeka, wręcz przeciwnie ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2017, 16:58 przez scrabi.)
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 20-11-2017, 17:30
Rynek olejów o klasie ACEA C4 (praktycznie tożsamej z normą Renault RN0720) jest dość ograniczony, ale znane (nie znaczy: bardzo dobre) marki mają go w swojej ofercie.
Castrol, Motul, Elf/Total, Orlen Platinum,. Millers, bodajże też LiquiMoly, pewnie znajdzie się jeszcze kilka.
Pytanie, jaki budżet macie na olej i co ile planujecie wymiany. Przy tak niskim przebiegu można zalać np. Elfa i zmieniać co roku, można pomyśleć o czymś droższym i zmieniać co 2 lata.
Ja osobiście nakłaniam do zmiany co roku, bo olej gromadzi w sobie m. in. wodę, więc jego właściwości spadają.
•
Nadin Parzyszek
19
0
3
0
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Zabki
(20-11-2017, 17:30)funkoval napisał(a): Rynek olejów o klasie ACEA C4 (praktycznie tożsamej z normą Renault RN0720) jest dość ograniczony, ale znane (nie znaczy: bardzo dobre) marki mają go w swojej ofercie.
Castrol, Motul, Elf/Total, Orlen Platinum,. Millers, bodajże też LiquiMoly, pewnie znajdzie się jeszcze kilka.
Pytanie, jaki budżet macie na olej i co ile planujecie wymiany. Przy tak niskim przebiegu można zalać np. Elfa i zmieniać co roku, można pomyśleć o czymś droższym i zmieniać co 2 lata.
Ja osobiście nakłaniam do zmiany co roku, bo olej gromadzi w sobie m. in. wodę, więc jego właściwości maleją.
Wymieniamy co roku. Co do budżetu to ciężko mi go określić, bo auto dopiero kupiliśmy więc wymaga od nas pewnego wkładu finansowego więc narazie to niezły pochłaniacz kasy. Jednak chcemy by auto było z nami wiele lat, więc i jakość musi być dobra.
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-11-2017, 17:59
(20-11-2017, 17:40)Nadin Parzyszek napisał(a): Co do budżetu to ciężko mi go określić 50-300zł?
tu podstawowym pytaniem powinien byc budzet,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2017, 18:01 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Nadin Parzyszek
19
0
3
0
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Zabki
Powiedz mi jak mam dać ci odpowiedz co do budżetu skoro nie znam się na tym? Napisz mi jakie oleje polecasz, czemu ten droższy jest lepszy od tańszego a wtedy będę mogła świadomie ci odpowiedzieć.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(20-11-2017, 18:07)Nadin Parzyszek napisał(a): Powiedz mi jak mam dać ci odpowiedz co do budżetu skoro nie znam się na tym? Napisz mi jakie oleje polecasz, czemu ten droższy jest lepszy od tańszego a wtedy będę mogła świadomie ci odpowiedzieć.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Powiedzmy, że wyżej podany Elf będzie taką średnią, która mnie interesuje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2017, 18:11 przez Nadin Parzyszek.)
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 20-11-2017, 19:11
odpowiedz mi zatem, czy wydatek w okolicy 200 PLN rocznie za olej i około 40 za filtr (plus zapewne 50 PLN za wymianę) będzie ok, czy nie.
•
Nadin Parzyszek
19
0
3
0
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Zabki
(20-11-2017, 19:11)funkoval napisał(a): odpowiedz mi zatem, czy wydatek w okolicy 200 PLN rocznie za olej i około 40 za filtr (plus zapewne 50 PLN za wymianę) będzie ok, czy nie.
Wydaję się to być bardzo niska suma.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 20-11-2017, 22:00
A, to spokojnie złapiesz w tym budżecie:
Valvoline MST C4 5W30 ~150 PLN/5l
Motul Specific 0720 5W30 ~185 PLN/5l
Penrite Enviro+ C4 5W30 ~190 PLN/5l - ta cena przy uwzględnieniu rabatu dla forum, trzeba dorzucić koszt przesyłki (25 PLN), chyba że zgadasz się z kimś z Wwy na wspólną paczkę.
Jeździłem na Motulu, jeżdżę na Penrite od nie pamiętam ilu zmian, 7 czy więcej. Przy okresach między wymianami ~12 tysięcy km nie mam ubytków, Motul nie był taki dzielny pod tym względem.
Nadmieniam, że ja stosuję jeszcze dodatek zmniejszający tarcie i ułatwiający utrzymanie silnika w czystości (Archoil AR9100), ale przy przebiegach rzędu 5 tysięcy między wymianami myślę że nie jest to konieczne. Jeśli miałyby być większe (pow. 7 tysięcy), proszę rozważyć ten dodatek.
Jaki przebieg Scenica?
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 20-11-2017, 22:11
Penrite Enviro C4 plus filtry Purfluxa (oemowe) i styka. Czarne Paliwo da rabat i wyjdzie ok. 200 zł za 5l ;). Tak naprawdę filtry Mann i Purflux sa chyba najbardziej dostosowane do wymagań producenta jeśli chodzi o zawór obejściowy. Otworzy się dokładnie przy takim ciśnieniu jak powinien. Filtron (choć obecnie to ten sam koncern co Mann) do sprawy podchodzi raczej luźno. Wiem, że potrafią jeden filtr zalecać do wielu marek, silników itp. Mann. Tzn odpowiednia jest wielkość, gwint a zawór obejściowy, że tak powiem uniwersalny.
Jeśli zmieniasz olej często (kilka razy w roku) to filtr można wtedy zastosować trochę mniej dedykowany bo pewnie nie dojdzie do zatkania materiału filtracyjnego i tym samym zawór się nie będzie nigdy otwierał. Jeśli raz na rok, czy dwa to filtr należałoby zastosować ściśle taki jaki zaleca producent. A najlepiej sam filtr wymienić co 5-10 tys km. Nie w każdym silniku jest to łatwe, ale jest wykonalne.
•
|