Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


mojzesz92
Moderatorzy

Online
Te różnice to może być kwestia osiadania się na ściankach. Miałem tak w Izie ostatnio że za szybko wlałem i po tygodniu jak sprawdziłem to miałem ponad max...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
cassiopeia
Zarejestrowani

Producent podaje ile wchodzi na suchy silnik. Podczas wymian nigdy nie zleci wszystko. Zawsze w jakiejs niecce zostanie. Pol litra mniej mozna przyjac za standard

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

Jeszcze pytanie kiedy sprawdzacie ten poziom oleju..czy na zimnym, czy na rozgrzanym silniku ;) Kolejna kwestia, ile czasu poświęcacie na wymianą oleju, bo po odkręceniu korka auto u mnie potrafi nawet i do 30 minut postać, żeby całość starego oleju mogła zlecieć i bez problemu wchodzi mi tyle ile ma wejść wg producenta. Jak ktoś wymienia olej w 10 minut to się nie dziwcie, że mu 2l zostają w misce...to jest proces wymagający czasu jak się chce osiągnąć pełnie szczęścia Thumbup



Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Soul za ten post post:
  • CzarnePaliwo, Highwayman1990
mojzesz92
Moderatorzy

Online
Wg mnie powinno sprawdzać się na zimnym bo wtedy jest większa pewność że wszysyko spłynęło

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

sprawdzanie oleju jest opisane nawet w instrukcji uzytkownika. 10 minut po zatrzymaniu silnika.

Przy wymianie zalewasz zgodnie ze wskazaniem miarki bagnetowej, czyli po srodku miedzy min/max i sie uruchamia silnik na pare minut tez... a pozniej wylaczasz, czekasz 10 minut i kontrolujesz stan na miarce bagnetowej...

Odpowiedz
maciejmacku
Zarejestrowani

Panowie, od niedawna jestem użytkownikiem Scenica z silnikiem 1.4TCe. Aktualnie jest zalany Elf Evolution 900 SXR 5w40 i mam kilka pytań.

1. Czy to dobry olej? 
2. Ktoś jeździł na czymś innym? 
3. Dolewacie jakieś dodatki? 

Auto będę parkować pod chmurką, więc zimą chciałbym, żeby smarowanie było na najlepszym poziomie, bo i do pracy nie dojeżdżam daleko. Może macie na to jakąś receptę?

Odpowiedz
CzarnePaliwo
Specjalisci

maciejmacku, Elf nie podaje dla tego oleju pompowalności, HTHS czy odparowalności Noack.

Karta danych technicznych:
http://catalog.elf.com/gallery/ORIGINALS.../3000/3202

MSDS:
http://www.quickfds.com/out/18207-64535-...010178.pdf

Z uwagi na parkowanie pod chmurką skłaniałbym się ku lepkości 0w40. Zapewni korzystniejszą pompowalność niż 5w40. Twój silnik mieści 4,5l oleju. 

Zerknij na Amsoil European Car Formula 0w40. Spełnia specyfikację RN0700/0710. Nie proponuję Ci Penrite 10 Tenths Premium 0w40 ze względu na zawartość bazy estrowej, która jest mniej stabilna hydrolitycznie, a Ty piszesz o krótkich odcinkach do pracy. Olej będzie z pewnością borykał się z dylucją paliwem i niestety wodą z wilgotnej aury jesienno-zimowej.

https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/88-...0946l.html

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2017, 18:07 przez CzarnePaliwo.)

Odpowiedz
[-] 4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi CzarnePaliwo za ten post post:
  • adi84, funkoval, pio555, PRZEMO
maciejmacku
Zarejestrowani

Nie chciałbym zmieniać lepkości oleju, bo w Polsce już od lat nie ma temperatur niższych niż -10st. :Biggrin

Znajdzie się coś z 5w40? Może coś takiego: http://[CIACH].pl/pl/oleje-silnikowe/3555-olej-silnikowy-neste-5w40-city-pro-4l

Jestem otwarty na propozycje, ale 5w40 Biggrin

Odpowiedz
CzarnePaliwo
Specjalisci

Mylisz się. W różnych regionach polski temp. spada zimą poniżej -10'C. W Twoich rejonach byłem 2 lata temu wracając z Sylwestra nad morzem. W styczniu było późnym wieczorem -19'C.

W każdym razie nie w tym rzecz, bo będziemy tylko pogłębiać stereotyp, że oleje 0w stosuje się wyłącznie dla korzyści związanych z uruchamianiem silnika  w niskich, ujemnych temperaturach. Tak nie jest. Olej 0w40 utrzymuje przewagę nad 5w40 nie tylko w kwestii niższego punktu płynięcia, ale także pompowalności bez względu na to czy jest to -20, -10 czy 0'C. Oczywiście, żeby precyzyjnie to ocenić potrzebne są dwa konkretne produkty do porównania. Mało kto zwraca także uwagę na zazwyczaj wyższej jakości bazy olejowe stosowane w olejach 0w. Oleje 0w40 mają średnio dużo wyższe indeksy lepkości w porównaniu do 5w40.

Neste 5w40, które linkujesz ma VI na poziomie 170. Elf, o którego pytasz 172. Amsoil, którego Ci poleciłem 182  Yes Pompowalność Neste w -30'C (6000cP) jest mniej korzystna od pompowalności Amsoila w -35'C (5888cP). O Elfie nic w tej kwestii nie napiszę, bo Total nie podaje tego parametru.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2017, 19:50 przez CzarnePaliwo.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi CzarnePaliwo za ten post post:
  • PRZEMO
pio555
Junior Administratorzy

(05-11-2017, 19:16)maciejmacku napisał(a): bo w Polsce już od lat nie ma temperatur niższych niż -10st.
u mnie przez 10 dni w styczniu podchodziło po -20 a najwięcej było -26

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • CzarnePaliwo




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

23 gości