Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


stasic
Zarejestrowani

Stoi w piwnicy, w oryginalnym opakowaniu, zakręconym ale na ile to jest szczelne to nie wiem. To tak jak z cola, po odkreceniu bąbelki uciekają pomimo mocnego zakrecenia ;)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Ja bym nie lał. I tak kupisz piątkę, czy szóstkę, to Ci znów zostanie. A będziesz miał świeży. Właśnie o to chodzi, że nie wiadomo jak szczelne jest to zamknięcie ;)
Mnie uczyli, że roczny olej się nie nadaje do zalania. Ale to stare wiadomości i wiele mogło się zmienić od tego czasu.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

A jak kupi czwórkę?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • ryjas
filozof
Zarejestrowani

Touche ;)

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • funkoval
ryjas
Zarejestrowani

Spokojnie możesz zalać stary i dokupić nowego. Oleje sa ze sobą mieszalne. Nawet jak się zaleje oleje innych marek to nie ma dramatu. Ważne żeby w miarę możliwości były tej samej klasy.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Różna kompozycja olejów - począwszy od bazy aż po dodatki takie jak detergenty, dyspersanty czy środki antypienne - sprawia, że mieszanie dwóch olejów różnych producentów to już spory kompromis, nawet w przypadku tej samej klasy lepkości SAE. Przecież "klasa" to tylko minimalne wymagania, indeks lepkości jak i lepkość kinematyczna dwóch olejów w tej samej klasie dla 40 i 100 °C może być różna, tak samo jak pompowalność na zimno.
O ile dodanie innego oleju może nie mieć aż takiego znaczenia w przypadku starszych jednostek napędowych, o tyle w przypadku współczesnych, zwłaszcza z wtryskiem bezpośrednim, użycie oleju o tej samej klasie lepkości SAE, ale różnych klasach ACEA, może mieć bardzo negatywne skutki.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • filozof
jasiooo1990
Zarejestrowani

Cześć !!
szybkie pytanie (niestety problem Sad):
żona dziś pojechała do znajomego mojego zmienić olej przez zamieszanie i pośpiech znajomy pomylił bańki z olejem i zamiast 5w40 wlał 5w30, pytanie zlewać od razu i lać odpowiedni czy przy mało dynamicznej jeździe żony objedzie to 10 tyś km???

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2017, 16:50 przez jasiooo1990.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Nic nie robić jeździć

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • filozof, jasiooo1990, michaldck, PRZEMO
funkoval
Specjalisci

(09-05-2017, 16:49)jasiooo1990 napisał(a): znajomy pomylił bańki z olejem i zamiast 5w40 wlał 5w30

Jaki konkretnie wlał?

Odpowiedz
mrigi85
Zarejestrowani

Słuchajcie chciałbym zrobić taki manewr z archoilem, ponieważ dobry znajomy usilnie twierdzi że takie dodatki to bździna:
1.Nagrać start zimnego i ciepłego silnika na starym oleju, zmierzyć decybele, zapisać dane.
2. Zrobić płukankę, zalać nowy olej, nagrać start zimnego i ciepłego silnika na nowym oleju, zmierzyć decybele, zapisać dane.
3. Po ok tygodniu dolać archoil, nagrać start zimnego i ciepłego silnika na dodatku, zmierzyć decybele, zapisać dane.

Ma to sens? Sugeruję się trochę testami youtube które w mojej opinii są niemiarodajne, bo tam goście po zalaniu nowego oleju dają archoil i od razu robią kozacki test.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mrigi85 za ten post post:
  • PRZEMO




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości