Jaki olej do Renault?
Przed ostatnią wymianą miałem Shella 5W40 zalanego w Aso i nie wiem o nim nic więcej. Pewnie najtańsze gówno z beczki. W ciągu 15 tysięcy kilometrów musiałem dolać dwa razy po litrze. Teraz mam Penrite HPR Diesel 5W40. Zobaczę czy będzie jakaś różnica w ubytkach.
(05-04-2017, 17:51)wiecho napisał(a): Znalazłem w promocji to: http://allegro.pl/mannol-extreme-5w40-5l...44950.html Czy ta cena oznacza, że to podróbka, czy mogę zalać takim olejem szczeniaka i spać spokojnie? Ten sklep na allegro to dokładnie ten sam do którego linki wklejałem. Handlują oryginalnymi olejami Mannol jak i pozostałym asortymentem tej firmy. w tym filtrami SCT. Cena jest mega atrakcyjna. I też się biję z myślami czy by nei zalać na próbę oleju za ok. 90 zł za 5l. 40 dychy w kieszeni względem Shella to z jednej strony dużo ale z drugiej mało. Najpierw chyba przetestuję markę na Peugeocie;)
Leję Elfa i koniec i nie dolewam ! Stan od wymiany do wymiany
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
Panowie, czy LM 5W40 TopTec 4100 do mojego F4R Turbo to wybór odpowiedni? Do tej pory byl Elf SXR900 5w40.
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776] (05-04-2017, 21:15)diabel napisał(a): Panowie, czy LM 5W40 TopTec 4100 do mojego F4R Turbo to wybór odpowiedni? Do tej pory byl Elf SXR900 5w40. Niby szukajka wykazuje że pasuje. Ale ja bym chyba nie lał oleju Acea C3 jesli nie masz FAPa Można wlać coś mniej eko tj. Synthoila albo tego drugiego High-Techa http://liquimoly.pl/index.php?option=com...&Itemid=78 ew. http://liquimoly.pl/index.php?option=com...&Itemid=75 Ten pierwszy spełnia RN0710. Synthoil chyba nie. Ale tu i tak ważniejsza jest Acea A3 API:SM/CF. Wszystkie spęłniają te wymagania. Ten 4100 to chyba olej do wszystkiego ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2017, 22:51 przez ryjas.) (05-04-2017, 22:51)ryjas napisał(a):(05-04-2017, 21:15)diabel napisał(a): Panowie, czy LM 5W40 TopTec 4100 do mojego F4R Turbo to wybór odpowiedni? Do tej pory byl Elf SXR900 5w40. Ja też nie. FullSAPS zapewni lepszą ochronę i zapewne będzie tańszy. Który konkretnie? To już zależy od kieszeni i upodobań. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2017, 05:40 przez funkoval.)
FullSaps to nazwa oleju czy jakiejs normy? Bo w te cyferki wszystkie to nie wnikam, chcialem wziac cos lepszego od elfa co spelnia normy dla tego silnika. W zyciu bym nie pomyslal ze oleje maja tyle parametrow.
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776] (06-04-2017, 05:45)diabel napisał(a): FullSaps to nazwa oleju czy jakiejs normy? Nie, to oznaczenie, że zawartość związków siarki w oleju przekracza 1%, w odróżnieniu od midSAPS (1%<midSAPS<0.5%) i lowSAPS (0.5%<lowSAPS). Oznacza się te wartości po spopieleniu, stąd oleje są 'niskopopiołowe' lub 'o pełnej zawartości popiołów'. Po co te rozróżnienie? Ano DPF nie lubi związków siarki, a te wraz z drobinkami oleju dostają się przecież do komory spalania. Im związków siarki mniej w wydechu, tym mniejsze ryzyko zapchania czy uszkodzenia filtra. Z kolei siarczany mają właściwości smarne (ochrona silnika), więc oleje niskopopiołowe muszą jakoś nadrabiać te braki. Między innymi stąd ich cena (06-04-2017, 05:45)diabel napisał(a): chcialem wziac cos lepszego od elfa co spelnia normy dla tego silnika. Gdzieś w tym wątku cukier pytał o olej do swojego 2.0T, ostatecznie kupił z grubym zapasem parametrów (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2017, 06:11 przez funkoval.)
No widzialem, Penrite TopTenhs, ale celowalem w cos tanszego generalnie na co dzien auto jezdzi na krotkich odcinkach miasto/trasa do kupy ze 20km wiec sie nawet nie zagrzeje. Dluzsze trasy stosunkowo rzadko, wiec chcialem cos co najlepiej uchroni nowe turbo ktore bede zakladal, szczegolnie przy niedogrzaniu motoru. Ogolnie rzadko i tak targam wiecej niz 3 tys obrotow, w tym motorze nie ma to sensu.
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776] |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
15 gości