stasic
511
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 13-09-2016, 09:04
(12-09-2016, 19:28)funkoval napisał(a): (12-09-2016, 19:09)stasic napisał(a): Ja bym nie widział problemu gdyby silnik był dalej było szczelny na średniej klasie oleju wymienianym co roku lub co 10k. km. Ja też nie, bo to nie mój silnik ;) ale na poważnie, gdyby zaczął się pocić, to jak byś wytłumaczył? Co byś podejrzewał?
Może jeździsz na LPG i daje się we znaki nieco wyższa temperatura spalania? A może ogólny przebieg silnika i wiek uszczelki sprawiły, że postanowiła poddać się w tym roku? A może pocił się wcześniej, tylko ktoś usunął ślady przed sprzedażą? Czysto teoretycznie można tutaj rozważać, może coś z tego wyjdzie.
Scenic przyjechał suchy z Włoch, nie był myty. Może powodem jest któraś z przyczyn wymienionych, a może wszystkie na raz. Tego już się nie dowiem ale co teraz? Nie panikować i jeździć dalej? Na parkingu nie widziałem żadnego oleju, ubytków też nie zauważyłem. Myślę nie ruszać dopóki coś się nie zmieni.
![[Obrazek: 9j3hk]](https://tiny.pl/9j3hk) SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 13-09-2016, 09:25
(13-09-2016, 09:04)stasic napisał(a): Scenic przyjechał suchy z Włoch, nie był myty. Może powodem jest któraś z przyczyn wymienionych, a może wszystkie na raz. Tego już się nie dowiem ale co teraz? Nie panikować i jeździć dalej? Na parkingu nie widziałem żadnego oleju, ubytków też nie zauważyłem. Myślę nie ruszać dopóki coś się nie zmieni. Nie panikować, monitorować.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• stasic
Gostom
678
1
217
175
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gdynia
Gostom
Zarejestrowani
— 13-09-2016, 11:37
Zakupiłem. Porozmawiałem o olejach w sklepie, sprzedawca sprawiał wrażenie osoby bardzo znającej się na temacie ;) Porozmawialiśmy na temat olejów do skrzyń, okazało się, że polecił mi znany od wielu lat serwis skrzyń automatycznych w Gdańsku (potwierdził w moich oczach swoją wiedzę), zrabatował mi zakupy i dorzucił oryginalny filtr oleju ;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2016, 11:38 przez Gostom.)
•
A2-eR11
3,227
23
896
1,656
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 13-09-2016, 13:41
A on posiada norme ACEA C3? Do FAP jest chyba wymagana wlasnie zeby sie nie zapychal za szybko...
•
Gostom
678
1
217
175
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gdynia
Gostom
Zarejestrowani
— 13-09-2016, 13:42
Posiada, wg specyfikacji
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 19-10-2016, 08:49
Chce kupić mamusi olej Acea C4 do daćki. Silnik 1,5 dCi 90 KM z 2013 roku.
Do wyboru mam Ligui Moly za ok. 180 zł. Np.:https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe/10832-liqui-moly-top-tec-4400-5w-30-5l.html
Motul za 160 zł: https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html, Millers za 183: https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html, Elf'a za 120: https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html i ew. Orlenowski Max expert: http://allegro.pl/orlen-platinum-max-exp...60087.html
Oczywiście jest jeszcze Penrite C4 od Czarne Paliwo. Cena z przesyłką ok. 215 zł.
Na forum Dacii polecano mi Elfa, bo najtańszy, ale ja nie chcę iść na taką łatwiznę;)
Auto jeździ dość dużo na drogach podmiejskich. Jest tez kilka tras w miesiącu. Rocznie 15 tys robi z palcem. I problem jest taki, że mama przyzwyczajona jest do wymiany co rok a nie co 15 tys. Więc zdarza się, że przeciąga wymiany do ok. 18-20 tys (niestety)
Wziąłbym tego Penrite'a ale chciałbym się zmieścić w 250 zł z filtrami.
edit: jeszcze taki Valvoline: http://[CIACH].pl/pl/oleje-silnikowe/3249-olej-silnikowy-valvoline-synpower-xtreme-mst-5w40-c3-5l
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2016, 08:49 przez ryjas.)
•
scrabi
32,548
103
12158
10,472
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 19-10-2016, 09:59
Ma na motulu ubywało oleju
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-10-2016, 10:08
Motula odradzam
Wysłane z kalkulatora..
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 19-10-2016, 10:12
Przy tych przelotach to niestety coś z wyższej półki, a z pewnością coś z niską liczbą Noack'a. Motul i Valvoline mogą się w tych kategoriach nie sprawdzić, chyba że poziom oleju będzie stale monitorowany.
Millers'a nie dość, że podrabiają, to jeszcze sam producent 'poprawia' tak, że trzeba się poważnie zastanowić, czy to w ogóle kupić (widziałem foty silnika Pb po regularnym stosowaniu Tridenta, sorry, jakość nie przystaje do ceny).
Nie mam jak pogrzebać w kartach, ale z tego co pamiętam Orlen wcale nie wychodził źle.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2016, 10:13 przez funkoval.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• PRZEMO
PRZEMO
32,342
67
7859
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 19-10-2016, 10:54
Myślę że filtry quippo.pl i olej CzarnePaliwo i budżetu wiele nie przekroczysz a jakość pewna
mobilnie
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
|