SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Jaki olej do Renault?
Też tak myślałem dlatego kupiłem dobry olej i jak zobaczyłem ślady oleju to zacząłem zastanawiać się czy Ci co mówili by nie kupować zbyt dobrego oleju do starego auta bo przeczysci nagary i może puścić olej :/ i nie wiem
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG (12-09-2016, 17:47)stasic napisał(a): Też tak myślałem dlatego kupiłem dobry olej i jak zobaczyłem ślady oleju to zacząłem zastanawiać się czy Ci co mówili by nie kupować zbyt dobrego oleju do starego auta bo przeczysci nagary i może puścić olej :/ i nie wiem Wiesz co, z pewnością mógł wypłukać nagary, ale czy rozszczelnił silnik? Biorąc pod uwagę to, że mój pogląd i ogląd nt. olejów zmienił się w ciągu ostatnich 2 lat, to wątpię, żeby odpowiadał za uszczelniacz wału. Za pocenie przy UPG? Też raczej nie, ale może 'poradził sobie' że starą uszczelką.
Tak jak pisze Funkoval pomyślmy co by było jakby nagar trzymał tylko szczelność
To by było lekko mówiąc bardzo źle mobilnie
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
![]()
Ja bym nie widział problemu gdyby silnik był dalej było szczelny na średniej klasie oleju wymienianym co roku lub co 10k. km.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 19:09 przez stasic.) SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
A czy ktoś z was miał styczność z marką Bizol? Nie są tanie. Oprócz olejów mają dużo chemii. Tydzień temu kupiłem płyn hamulcowy do peżota, ale z olejem jeszcze nie próbowałem. Miałem jeszcze Totala z zeszłego roku i tylko dokupiłem 2 l. Ale ciekawość mnie zżera.
Co sądzicie? Tu np do silników bez dpfa: https://filtrytotu.pl/pl/oleje/25297-biz...40-4l.html Tu ACEA C3 np. do mojego: https://filtrytotu.pl/pl/oleje/25325-biz...07-5l.html Kolejna marka to Mannol. Czytałem że to badziewie, ale w tym sklepie sprzedają tego mnóstwo. Widziałem baniaki po 20 l, czekające na odbiór. Do osobówek jest dość duża oferta za na prawdę małą kasę. Wiadomo, że to typowe HC, ale cena robi wrazenie... Warto z tym eksperymentować? https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...40-4l.html https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html (12-09-2016, 19:09)stasic napisał(a): Ja bym nie widział problemu gdyby silnik był dalej było szczelny na średniej klasie oleju wymienianym co roku lub co 10k. km.Ja też nie, bo to nie mój silnik ;) ale na poważnie, gdyby zaczął się pocić, to jak byś wytłumaczył? Co byś podejrzewał? Może jeździsz na LPG i daje się we znaki nieco wyższa temperatura spalania? A może ogólny przebieg silnika i wiek uszczelki sprawiły, że postanowiła poddać się w tym roku? A może pocił się wcześniej, tylko ktoś usunął ślady przed sprzedażą? Czysto teoretycznie można tutaj rozważać, może coś z tego wyjdzie.
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3...30-5l.html
Czy zalanie oleju C4 (norma wymaga C3) jest dobrym pomysłem? ![]() (12-09-2016, 19:18)ryjas napisał(a): A czy ktoś z was miał styczność z marką Bizol? Nie są tanie. Oprócz olejów mają dużo chemii. Tydzień temu kupiłem płyn hamulcowy do peżota, ale z olejem jeszcze nie próbowałem. Miałem jeszcze Totala z zeszłego roku i tylko dokupiłem 2 l. Ale ciekawość mnie zżera. Jeśli wierzyć informacjom na stronie, do której podałeś link, to pierwszy ma bardzo dobry indeks lepkości i generalnie dobry jest, choć na stronie sklep.bizol kropka pl brak tej lepkości, tak jak i kart danych technicznych olejów. Ten C3 natomiast już raczej nie urywa, choć trzeba przyznać, że całkiem ok. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 19:45 przez funkoval.) (12-09-2016, 19:41)Gostom napisał(a): https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3...30-5l.html Lepiej lać C3. Lepiej smarują;)Gorzej chronią DPF... Aczkolwiek jest taki olej Elfa jak Full Tech FE, który spełnia normę C4 poziom C3. Nie wiem co to znaczy;) (12-09-2016, 19:45)funkoval napisał(a): Jeśli wierzyć informacjom na stronie, do której podałeś link, to pierwszy ma bardzo dobry indeks lepkości i generalnie dobry jest, choć na stronie sklep.bizol kropka pl brak tej lepkości, tak jak i kart danych technicznych olejów. Ten C3 natomiast już raczej nie urywa, choć trzeba przyznać, że całkiem ok. Ceny jak Penrite;), więc pewnie zostałbym przy nim. Ale kurcze intrygująca marka. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 19:57 przez ryjas.) (12-09-2016, 19:41)Gostom napisał(a): https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3...30-5l.htmlNie idź w C4 jeśli nie musisz. Masz DPF, skoro wymagana norma to C3, czy też może już nie ma go na pokładzie? |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości