ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 12-09-2016, 11:12
(11-09-2016, 22:08)funkoval napisał(a): Ravenol miał /ma porządne oleje za dobrą cenę, stąd dobra relacja jakość /cena. Zpewnością może być coś lepszego, tylko niekoniecznie warto przepłacać. Pytaj Czarne Paliwo o oleje Mitasu, czy podejdą do tego automatu Jatco.
(11-09-2016, 21:50)ryjas napisał(a): Co to jest? Potrzebuje ACEA C3 a synthoile to racze do aut bez dpf
Top Tec 4100, 4600 też do wyboru, żeby tylko cena była w budżecie. https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html
Chyba wezmę tego powyżej
4200 kosztuje ok. 190 zł: https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 12-09-2016, 14:14
Kupiłem 4100. 4600 nie było na stanie.
Dodatkowo płukanka Millers i filtry (olej, paliwo) SCT Germany. Za chwile mnie pewnie zjecie, że to profanacja, ale na moje to one sprawiają dobre wrażenie a cenowo duuuużo tańsze od np. Manna.
Zamknąłem się w 203 złotych.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 14:14 przez ryjas.)
•
Gostom
678
1
217
175
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gdynia
Gostom
Zarejestrowani
— 12-09-2016, 15:13
Przebojów z zakupem oleju silnikowego:
Kupić Mobil 1 od dystrybutora w polsce.... nie osiągalne.
Poprosić o listę partnerów? Nie mamy.
Dzwonię do Mobil1 do centrali odbiera jakiś hindus i próbuję wyciągnąć od niego informację. Proszę go o przyciśnięcie lokalnego dystrybutora o przekazanie sklepów którym oni odsprzedają. Bez szans.
Z marketu czy stacji nie kupię ;D Jak żyć....
•
stasic
511
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 12-09-2016, 15:17
(14-07-2014, 18:22)funkoval napisał(a): jeżeli do tej pory był mineralny lub "półsyntetyk", to odradzam, bo "rzadki" syntetyk może wypłukać nagary i osady i rozszczelnić tym silnik.
jeżeli był pełny syntetyk, to nie powinieneś mieć problemów, choć klasa A5 to w tym przypadku tzw. overkill. wystarczy A3.
Zalałem 5 miesiecy temu penrite 5W40 syntetyk i dzisiaj podczas wymiany alternatora zauwazylem że poci się spod uszczelki głowicy i uszczelniacz wału. Nie wiem co było wcześniej zalane. Teraz co, przy następnej wymianie lać półsyntetyk 10W40 czy już pozamiatane i trzeba wymieniać uszczelkę, bo z uszczelniaczem nie ma problemu. Na razie nie przejmuje się bo nie zauważyłem by ubyło oleju wiec nie robie nic - ubytek znikomy.
![[Obrazek: 9j3hk]](https://tiny.pl/9j3hk) SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
xander!
530
1
185
112
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
C h o r z ó w
xander!
Zarejestrowani
— 12-09-2016, 15:31
(12-09-2016, 15:13)Gostom napisał(a): Przebojów z zakupem oleju silnikowego:
Kupić Mobil 1 od dystrybutora w polsce.... nie osiągalne.
Poprosić o listę partnerów? Nie mamy.
Dzwonię do Mobil1 do centrali odbiera jakiś hindus i próbuję wyciągnąć od niego informację. Proszę go o przyciśnięcie lokalnego dystrybutora o przekazanie sklepów którym oni odsprzedają. Bez szans.
Z marketu czy stacji nie kupię ;D Jak żyć....
A musi być MOBIL ??
Na forum są dobre dojścia do Penrite - IMHO to dobry olej
•
Gostom
678
1
217
175
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gdynia
Gostom
Zarejestrowani
— 12-09-2016, 15:32
Zawsze używałem Mobil, ale miałem go z nie istniejącego sklepu który brał od Febusa, który jest dystrybutorem.
Jeżeli Penrite, to jaki? A może LM albo Motul?
Jak mówiłem, mam pierwszy raz auto które kosztuje więcej niż jedna wypłata i wole zalać "najlepszy" z olejów jaki się da, nawet przepłacając.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 12-09-2016, 16:37
(12-09-2016, 15:17)stasic napisał(a): Zalałem 5 miesiecy temu penrite 5W40 syntetyk i dzisiaj podczas wymiany alternatora zauwazylem że poci się spod uszczelki głowicy i uszczelniacz wału. Nie wiem co było wcześniej zalane. Teraz co, przy następnej wymianie lać półsyntetyk 10W40 czy już pozamiatane i trzeba wymieniać uszczelkę, bo z uszczelniaczem nie ma problemu.
Wcześniej się nie pocił spod UPG?
W te 5 miesiecy ile kilometrów zrobiłeś?
Wg mnie nie ma sensu iść teraz w 10W40, bo to raczej na nieszczelności nie wpłynie. Czy 5W40, czy 10W40 i tak jest to w 90% przypadków olej na bazie mineralnej.
•
stasic
511
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 12-09-2016, 17:18
Wcześniej był suchy, zrobiłem 6 tys. km, olej Penrite HPR5 5W40 Olej bazowy: W pełni syntetyczny. I co myślisz?
...zapewnia dodatkową ochronę przed zużyciem, korozją, utlenianiem, gromadzeniem się osadów i osadów na tłoku...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 17:19 przez stasic.)
![[Obrazek: 9j3hk]](https://tiny.pl/9j3hk) SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 12-09-2016, 17:33
(12-09-2016, 17:18)stasic napisał(a): Wcześniej był suchy, zrobiłem 6 tys. km, olej Penrite HPR5 5W40 /.../ Olej bazowy: W pełni syntetyczny. I co myślisz?
Myślę, że żeby ustalić, czy on rzeczywiście w pełni syntetyczny to trzeba obejrzeć kartę MSDS. Do tego myślę, że czasem pocenie nie ma nic wspólnego z olejem, tylko uszczelką ;)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• PRZEMO
Gostom
678
1
217
175
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gdynia
Gostom
Zarejestrowani
— 12-09-2016, 17:42
Ten będzie okej? Bo mobila nie ma na pomorzu ze znanej mi ścieżki dostawy, a mam w środę serwis i albo wleją mi elfa bo maja na miejscu albo mam sobie coś przywieźć
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3...30-5l.html
•
|