Gostom
678
1
217
175
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gdynia
Gostom
Zarejestrowani
— 11-09-2016, 09:07
(11-09-2016, 08:52)funkoval napisał(a): (11-09-2016, 08:26)blejdas napisał(a): Panowie, kopie się z myślami.
Całe życie lałem Mobil 1 w różne auta, ale pierwszy raz mam diesla i też pierwszy raz mam auto które jest więcej warte niż jedna wypłata i traktuje to auto jak jajko.
Jest DPF?
Tak mi się wydaje bo mam na drzwiach narysowane i też po zamuleniu go w Gdyńskich korkach krzyknął żeby go wypalić ;) Na przeglądzie przed kupnem nie spytałem ale to wersja 150KM i też sprzedający mówił ze filtr jest.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2016, 09:08 przez Gostom.)
•
cukier
1,431
3
816
600
INNY
2006
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Chorzów
cukier
Zarejestrowani
— 11-09-2016, 19:53
(11-09-2016, 08:52)funkoval napisał(a): (10-09-2016, 21:16)cukier napisał(a): Często czerwone moze nie bo na trasie nie ma takiej potrzeby. Ale do rozpedzenia sie raczej tak :
Silnik zawsze nagrzany do swojej temperatury zanim idzie na wysokie obroty.
Trasy dwa razy dziennie po ok 55 km Skoro nie latasz ostro, to nie wiem, czy jest potrzeba iść w 10TENTHS. To naprawdę świetny olej, ale nie wiem, czy jego zastosowanie w dość leciwej i niezbyt wysilonej konstrukcji da rezultaty, których się spodziewasz.
Jeśli chcesz, to nie zamierzam powstrzymywać, pamiętaj tylko żeby zrobić konkretne płukanie.
Poszukam jeszcze karty danych LM, zobaczę co to jest, bo pamięć bywa zawodna (a mówi, że to całkiem niezły olej).
(11-09-2016, 08:26)blejdas napisał(a): Panowie, kopie się z myślami.
Całe życie lałem Mobil 1 w różne auta, ale pierwszy raz mam diesla i też pierwszy raz mam auto które jest więcej warte niż jedna wypłata i traktuje to auto jak jajko.
Jest DPF? Boję sie tylko ze ten 0w40 będzie rzadszy i zacznie go zuzywac :/ w sumie to sam dalej nie wiem co wziac
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 11-09-2016, 19:55
(11-09-2016, 19:53)cukier napisał(a): Boję sie tylko ze ten 0w40 będzie rzadszy i zacznie go zuzywac :/ w sumie to sam dalej nie wiem co wziac  "Rzadszy" od 5W40 będzie z pewnością, przy temperaturze rozruchu. W temperaturze roboczej przecież klasa lepkości taka sama.
Dlaczego masz wątpliwości co do HPR?
Czytałeś listę polecanych olejów?
•
cukier
1,431
3
816
600
INNY
2006
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Chorzów
cukier
Zarejestrowani
— 11-09-2016, 20:08
(11-09-2016, 19:55)funkoval napisał(a): (11-09-2016, 19:53)cukier napisał(a): Boję sie tylko ze ten 0w40 będzie rzadszy i zacznie go zuzywac :/ w sumie to sam dalej nie wiem co wziac  "Rzadszy" od 5W40 będzie z pewnością, przy temperaturze rozruchu. W temperaturze roboczej przecież klasa lepkości taka sama.
Dlaczego masz wątpliwości co do HPR?
Czytałeś listę polecanych olejów?
Co do hpr nie przekonuje mnie bo mam wrażenie ze po nocnym postoju po odpaleniu słychać chwilkę stukanie popychaczy na LM tego nie było . Dlatego chciałbym coś innego. Listy nie potrafię znaleźć
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 11-09-2016, 20:27
LM Top Tech 4100 to midSAPS, kompromis pomiędzy benzyną a dieslem z DPF, ma średnie zdolności czyszczące, odpuściłbym na rzecz czegoś bardziej do benzyny.
Za stukanie popychaczy odpowiada zwykle pompowalność na zimno, trudno znaleźć ten parametr dla wszystkich olejów, żeby można było porównać. Zdaje się, że Amsoil Signature Series ma całkiem niezły ten parametr.
A pomiędzy LM a HPR płukałeś silnik?
http://www.scenic-forum.pl/showthread.ph...#pid162343
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2016, 20:34 przez funkoval.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• cukier
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 11-09-2016, 20:43
Muszę trochę przyciąć koszty na oleju. Penrite kosztuje 200+ przesyłka. Niby idzie wytrzymać, ale drugie auto wymagało trochę wymian i teraz muszę zadbać o Scenica. (Prawdopodobnie czeka mnie wymiana tarcz z tyłu). Olej do ok. 150 zł.
LM TT 4600? LM TT4100? Valvoline Synpower XL-III? Motul X-Clean+? A może coś innego? Jestem bliski nawet wymiany na Elfa czy Totala (za ok. 120 zł).
Wymiany planuje raz na rok (ok. 13 tys.km)
Przy tańszym oleju wymienię pewnie trochę szybciej (tak do 8-10 tys.)
•
cukier
1,431
3
816
600
INNY
2006
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Chorzów
cukier
Zarejestrowani
— 11-09-2016, 20:43
Tak przed każdą zmianą oleju plukam.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 11-09-2016, 20:53
Ryjas, LM Synthoil HT4200?
Albo może po taniości rodzimy Specol, tylko że on przeciętny jest.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2016, 20:54 przez funkoval.)
•
cukier
1,431
3
816
600
INNY
2006
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Chorzów
cukier
Zarejestrowani
— 11-09-2016, 21:14
Czyli ten penrite 0w40 jest ok? Czy jest cos lepszego na rynku do 2,0 turbo? Bo szczerze mówiąc nic a nic mi te parametry olejów nie mówią i zaczyna mnie to wkurzac xd bylby jeden i bylby spokój hehe oczywiście smigam na LPG
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 11-09-2016, 21:20
(11-09-2016, 21:14)cukier napisał(a): Czyli ten penrite 0w40 jest ok? Czy jest cos lepszego na rynku do 2,0 turbo?
'Ten' Penrite, czyli 10Tenths 0W40, jest zdecydowanie więcej niż OK. Żeby znaleźć 'lepszy' to trzeba najpierw ustalić, na jakie parametry kładziesz nacisk, bo znalezienie lepszego od każdym względem będzie raczej trudne.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• cukier
|