Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jak odpowietrzyć silnik K4M 1,6 16V 2004 SCENIC 2


Piotrek.1973
Zarejestrowani

op         Dzień dobry,

Miałem wyciek na jednym z króćców na parowniku LPG. Wyciek usunąłem. Nie spuściłem całego płynu z układu chłodzenia, tylko odkręciłem wąż na króćcu i płyn sam zleciał. Ok 1,2 do 1,5 litra. Wymieniłem wadliwy wąż i zalałem płyn do zbiorniczka. jazda próbna i ZONK. Po 15 min jazdy, temperatura silnika wzrosła na tyle, że włączył się wentylator. Robiłem to pierwszy raz i nie wiedziałem, że trzeba uchylić odpowietrzniki. Jeden na wężu na nagrzewnicy, drugi na termostacie. Tylko, że jak silnik ostygł, uchyliłem trochę odpowietrznik na wężu na nagrzewnicy i zeszło powietrze. Ile nie wiem, ale dolałem do zbiorniczka brakujący płyn. Na termostacie to nie bardzo wiem, gdzie jest odpowietrznik. Są tylko śrubki. Dlatego tutaj nic nie odkręciłem. Po tej operacji, temperatura silnika ustabilizowała się na właściwej. Dolałem jeszcze trochę płynu do poziomu wskazanego przez producenta. Jeździłem tak dwa dni i nagłe rano wsiadam, jade do pracy a silnik nie chce się zagrzać do temperatury optymalnej. Nigdy nie było z tym problemu. Przyjaciele mechanicy powiedzieli mi, że kład nadal jest zapowietrzony. Sprawdziłem, węże na nagrzewnicy. I jest tak. Po nagrzaniu silnika do temperatury optymalnej, ciepłe powietrze leci z nagrzewnicy, nadmuch ciepły działa a węże z nagrzewnicy są lekko ciepłe, oba. Ogólnie to termostat, do tej operacji działał bez zarzutów. Stanęło na tym, że trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. No i tu prośba do Państwa. Może ktoś zna jakąś skuteczna metodę, tak, żeby na parkingu pod blokiem dało się to zrobić. No i bardzo proszę o info, gdzie jest odpowietrznik na termostacie.

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

Śrubka nr 1 klucz 10

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2022, 22:08 przez kiwikrakow.)

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
Piotrek.1973
Zarejestrowani

op Dzięki,
Do odpowietrzenia trzeba ja odkręcić, zapewne. Ale jak bardzo. I w którym monecie. Na zimnym, czy na ciepłym, gorącym silniku.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Na zimnym poluzować ze dwa obroty i zgniatać ręką przewody od chłodnicy do silnika ,to zgniatanie czyni cuda. Jeśli nie pojawi się płyn spróbuj wykręcić .Ale raczej to koniec termostatu , często go wykańcza powietrze w układzie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2022, 20:05 przez Jurek.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości